Inser att jag nog måste gå och handla direkt nu på morgonen... Jag brukar inte vara speciellt levande innan jag ätit frukost, men för ett tag sedan bestämde jag mig för att sluta äta yoghurt och flingor till frukost eftersom jag inte mådde bra av hur extrema mängder jag åt av det. Well. Problemet är att jag inte har någon ersättning för det. Jag försöker äta lite mackor. Det går sådär och dessutom blir jag då hungrig tidigare.
Jag tappar helt intresset för att äta mat när jag inte får i mig frukost ordentligt, vilket gör att alla matvanor just nu är helt bedrövliga. Häromdagen glömde jag helt bort att äta lunch, enbart för att jag var så omotiverad. Aptit har jag annars, får jag väl tag på något som faktiskt är gott/trevligt osv så kan jag äta massvis och gör det gärna. Men det är SÅ TRÅKIGT med mat och så obeskrivligt komplicerat att komma på vad man ska hitta på att äta. Jag kan utan problem gå genom den största matbutiken i kommunen och komma till kassan med knappt något mer än godis, för "det finns inget att köpa"
Egentligen borde jag väl bara gå iväg och köpa mina jäkla flingor och min yoghurt, men det är ju inte heller helt bra för mig. Känns dumt att köpa något man inte mår bra av.
Men men. Det blir inte bättre av att jag sitter här och tjurar istället för att ta mig iväg och åtminstone försöka handla något...