Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknade kl 04.00 av att hunden skällde och att jag drömde att jag glömt ordna med blommor inför mitt och sambons bröllop. Att jag stod där på bröllopsdagen med en halvvissen bukett rosor från mataffären.
Jag kan inte somna om, för hjärnan kör på för fullt och ska försöka planera en massa saker som jag inte kan göra något åt just NU. 😅
 
Inser att jag nog måste gå och handla direkt nu på morgonen... Jag brukar inte vara speciellt levande innan jag ätit frukost, men för ett tag sedan bestämde jag mig för att sluta äta yoghurt och flingor till frukost eftersom jag inte mådde bra av hur extrema mängder jag åt av det. Well. Problemet är att jag inte har någon ersättning för det. Jag försöker äta lite mackor. Det går sådär och dessutom blir jag då hungrig tidigare.

Jag tappar helt intresset för att äta mat när jag inte får i mig frukost ordentligt, vilket gör att alla matvanor just nu är helt bedrövliga. Häromdagen glömde jag helt bort att äta lunch, enbart för att jag var så omotiverad. Aptit har jag annars, får jag väl tag på något som faktiskt är gott/trevligt osv så kan jag äta massvis och gör det gärna. Men det är SÅ TRÅKIGT med mat och så obeskrivligt komplicerat att komma på vad man ska hitta på att äta. Jag kan utan problem gå genom den största matbutiken i kommunen och komma till kassan med knappt något mer än godis, för "det finns inget att köpa" :cautious:

Egentligen borde jag väl bara gå iväg och köpa mina jäkla flingor och min yoghurt, men det är ju inte heller helt bra för mig. Känns dumt att köpa något man inte mår bra av.

Men men. Det blir inte bättre av att jag sitter här och tjurar istället för att ta mig iväg och åtminstone försöka handla något...
 
Att en säng kan vara så skön.
Fortfarande -14. Orkar inte, ge mig plusgrader!
Idag kommer eleverna. Det kommer bli en intensiv termin.
 
Hade glömt av att jag behöver åka till sjukhuset för att ta prover inför en tid om två veckor.. Stör mig så mycket över att jag måste dit på en specifik tid istället för att bara svänga förbi min VC påväg till/från jobbet som vanligt. Hade sätt fram emot att få skrota hemma hela dagen (jobbar ofta hemifrån på onsdagar), men nu måste jag ut i halkan.
 
Har fått telefontid på VC, som vanligt oroar jag mig för att de ska tycka att jag belastar vården i onödan 🙄 Men men.
 
Ändå passande och upplysande valt namn…

”Alla kunder som äger en mörkgrå USB-laddare av typen ”Åskstorm 40W” uppmanas att sluta använda den och kontakta Ikea, skriver möbeljätten i ett pressmeddelande.

Enligt Ikea, som nu alltså återkallar laddaren, medför användningen av den en risk för ytliga brännskador och elektrisk stöt.”
 
Ändå passande och upplysande valt namn…

”Alla kunder som äger en mörkgrå USB-laddare av typen ”Åskstorm 40W” uppmanas att sluta använda den och kontakta Ikea, skriver möbeljätten i ett pressmeddelande.

Enligt Ikea, som nu alltså återkallar laddaren, medför användningen av den en risk för ytliga brännskador och elektrisk stöt.”

De kanske skulle tagit en till funderare när de namngav den... :angel:

:rofl:
 
Hade glömt av att jag behöver åka till sjukhuset för att ta prover inför en tid om två veckor.. Stör mig så mycket över att jag måste dit på en specifik tid istället för att bara svänga förbi min VC påväg till/från jobbet som vanligt. Hade sätt fram emot att få skrota hemma hela dagen (jobbar ofta hemifrån på onsdagar), men nu måste jag ut i halkan.
Jag avbokar sjukhuset och tar på min vc istället. Provremissen ligger ju i systemet.
Remisser som inte går att skicka i systemet får jag på papper istället och lämnar på vc.

Jag tar prover ofta och vc är vänligare, mindre komplicerad och parkeringen gratis :up:
 
Jag avbokar sjukhuset och tar på min vc istället. Provremissen ligger ju i systemet.
Remisser som inte går att skicka i systemet får jag på papper istället och lämnar på vc.

Jag tar prover ofta och vc är vänligare, mindre komplicerad och parkeringen gratis :up:
Jag har typ alltid tagit på VC, så jag gissar att det var något speciellt med detta. Dock har sjukhuset bättre med en bokad tid, för då får jag gratis buss :)
 
Årets första semla nu efter jobbet
Jag åker hem och tar en tupplur innan jag åker ner till Ica för att hämta ut paket
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1704876306359.jpg
    FB_IMG_1704876306359.jpg
    236,4 KB · Visningar: 44
Läste länge i boken(Änglaträdet av Lucinda Riley) igår innan jag somnade; så gripande och fängslande! Råkade somna om med ungkatten brevid när sambon åkte till jobbet, inte riktigt enligt planen men skönt och så vakna till solsken 😍. Nu är det bara att sätta i gång med pluggandet! 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 039
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp