Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och gräver bland alla mina symönster på jakt efter en julklänning. Det enda jag lyckats med hittills är ett papercut på tummen.
Hittade lite grön sammet i en låda (när sjutton har jag köpt det :confused:) som skulle passa perfekt nu till jul. Men jag hittar ingen bra modell. Ett par hundra mönster och inget som duger.
Hittade dessutom lite lila polyestersilke (om det nu heter så) som skulle passa bra till Den Alternativa Julfesten på Pumphuset i Borås. Måste hitta mönster för det med. Varför letade jag inte fram det samtidigt? :banghead:
 
Ägnat en evighet i källarförrådet för att leta efter en kruka jag gjort att ge fodervärdarna i julklapp. Dock hittade jag inte den kartongen där dom krukorna ligger. Så jag gav upp.
Så nu vet jag inte vad jag ska ge..
 
Är det inte så att de är skyldiga att utreda en orosanmälan(?) Det ska inte behövas fler än en.

Nej, de är skyldiga att göra en förhandsbedömning och en skyddsbedömning. Om de i förhandsbedömningen kommer fram till att det inte finns oro nog att starta en utredning så gör de inte det. En utredning är ett stort ingrepp i någons familj och integritet.
 
Delad tur idag. Slutar 13 och går på 16 igen. 30 minuters kvalificerad övertid eftersom jag på mitt schema egentligen ska börja 16.30. Alltid något :)
 
Man kan tycka det

Kan det inte bero lite på vem som anmält? Är det tex en expartner kan det ju finnas en ”dold” agenda bakom liksom? Och visar förhandsgranskningen inget kanske de då lättare lägger anmälan till handlingen än om den som anmäler är en utomstående?

Bara en tanke, jag vet inget om hur detta handläggs.
 
Fick precis mail från USA att mina klänningar skickats. Vilket betyder att det inte gick att makulera order. Vilket betyder att, om allt kommer fram, så blir det 10 nya klänningar till mig + en underkjol!
Min ekonomi som kändes stabil trots jul.. :cautious: :nailbiting:

MEN om allt passar så kommer jag äntligen ha den garderob jag alltid drömt om :love: och vara SÅ PIFFIG!
 
Ska sätta igång att hetsstäda lägenheten (tur att det inte är så stökigt!), käka lunch och sen dra in till stan för att gå på julmarknad med en kompis. Efter det drar vi hem till mig och julfikar framför världscupen i hoppning.
 
Fick precis mail från USA att mina klänningar skickats. Vilket betyder att det inte gick att makulera order. Vilket betyder att, om allt kommer fram, så blir det 10 nya klänningar till mig + en underkjol!
Min ekonomi som kändes stabil trots jul.. :cautious: :nailbiting:

MEN om allt passar så kommer jag äntligen ha den garderob jag alltid drömt om :love: och vara SÅ PIFFIG!
Äsch, pengarna ska ju rulla :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 556
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 748
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp