Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Muskriget fortsätter.

Igår laddade jag de nya fällorna (granngårens supercat) med nötcreme. Den ena fällan står orörd och den andra står kvar, men nötcremen är avslickad. MORR

Jag laddar om. Fortsättning följer.
Du behöver en råttehund ;)
 

Bifogade filer

  • 8804457C-E0A5-4F98-8D3C-74FEB471A3CC.webp
    8804457C-E0A5-4F98-8D3C-74FEB471A3CC.webp
    49,7 KB · Visningar: 6
Muskriget fortsätter.

Igår laddade jag de nya fällorna (granngårens supercat) med nötcreme. Den ena fällan står orörd och den andra står kvar, men nötcremen är avslickad. MORR

Jag laddar om. Fortsättning följer.
Prova utan nötcreme. De ska ha inbyggt bete i de fällorna.
Eller inse att du har VÄLDIGT smarta möss och bli kompis med dem och få dem att göra hushållsarbete i utbyte mot mat och husrum? :D
 
ja, uppenberligen är två katter helt obrukbart. :meh:
Ja, det är inte jämförbart med en bra råttehund. Den vi har med jaktinstinkt var 4 månader gammal när hon tog sin första mus. Tog 2 minuter innan hon hittade den, knäckte den mitt itu direkt. Tycker katter är värre, de bara leker med dem :(

Har sett bilder från en gård med problem med råttor. På två timmar hade två DSG tagit 80 råttor.
 
Är orimligt uppspelt över att det är pannkakor idag på lunchhaket! 💃
Pannkakorna brukar vara som de var i skolmatsalen som legat i värmskåp halva dagen och sylten innehåller väl typ 19 000 delar socker och kemikalier mot 2 delar bär. Men jag äääälskar dem!
Skulle vara lasagne också. Jag kommer inte komma in i bilen efter.. Naaam! 🐳
Ååååh jag vill ha såna pannkakor också! :arghh: Med såna där knapriga kanter :angel::d

Skolmaten har förstört mig, jag har ett antal rätter som jag aldrig hittat sedan dess eller lyckats få på samma sätt igen :cry:
 
Jag är sugen på att ta en liten avstickare till vilorummet på jobbet och ta en tupplur. Har jobbat intensivt de senaste par dagarna och kan nu inte jobba vidare med den uppgiften förrän mer material har anlänt.
Kanske lite vila förtjänar jag.... 🤔
Eller inte, det är studiebesök från en annan kommun idag om 15 minuter såg jag. Lite hyfs får jag nog ha och dyka upp för att hälsa välkommen iallafall.
Nåja.
 
Ja, det är inte jämförbart med en bra råttehund. Den vi har med jaktinstinkt var 4 månader gammal när hon tog sin första mus. Tog 2 minuter innan hon hittade den, knäckte den mitt itu direkt. Tycker katter är värre, de bara leker med dem :(

Har sett bilder från en gård med problem med råttor. På två timmar hade två DSG tagit 80 råttor.
Min schäfer är bra på det också, men bara utomhus. Allt litet och fluffigt inomhus är polare. Jag skojade om honom och att han har en jädra jaktinstinkt men ingen killer instinkt, vilket han raskt motbevisade när det kom en (enorm..) sork över farstubron när han var där. Fångade blixtsnabbt, tittade vad det var för något, sen knäckte han effektivt nacken på den och visade mig.

Katterna dödar snabbt om de är hungriga. Annars leker de..
 
Ååååh jag vill ha såna pannkakor också! :arghh: Med såna där knapriga kanter :angel::d

Skolmaten har förstört mig, jag har ett antal rätter som jag aldrig hittat sedan dess eller lyckats få på samma sätt igen :cry:

Ja, knapret är så gott! Jag älskar den där näringsmässigt katastrofala sylten också. Samma som i skolan.

Sambon kom hem någon dag efter att ha ätit där och hade ätit en för honom ny rätt. Det var torsk med sånt där knaper som typ är ströbröd, örter/kryddor och smör på.
Det fick man ju ofta i skolan som liten. Jag hade helt glömt av den rätten. Men minns att pappa som är en smärre katastrof i köket köpte såna färdiga knaper-mixar och gjorde det där.

Jag blev faktiskt sugen på just det! Så någon dag ska jag se om sånt finns att köpa fortfarande. :laugh:
 
Ja, knapret är så gott! Jag älskar den där näringsmässigt katastrofala sylten också. Samma som i skolan.

Sambon kom hem någon dag efter att ha ätit där och hade ätit en för honom ny rätt. Det var torsk med sånt där knaper som typ är ströbröd, örter/kryddor och smör på.
Det fick man ju ofta i skolan som liten. Jag hade helt glömt av den rätten. Men minns att pappa som är en smärre katastrof i köket köpte såna färdiga knaper-mixar och gjorde det där.

Jag blev faktiskt sugen på just det! Så någon dag ska jag se om sånt finns att köpa fortfarande. :laugh:
Åh, toppingen till fisken!
Jag tror tyvärr att den utgått ur sortimentet sedan länge.
 
Ja, knapret är så gott! Jag älskar den där näringsmässigt katastrofala sylten också. Samma som i skolan.

Sambon kom hem någon dag efter att ha ätit där och hade ätit en för honom ny rätt. Det var torsk med sånt där knaper som typ är ströbröd, örter/kryddor och smör på.
Det fick man ju ofta i skolan som liten. Jag hade helt glömt av den rätten. Men minns att pappa som är en smärre katastrof i köket köpte såna färdiga knaper-mixar och gjorde det där.

Jag blev faktiskt sugen på just det! Så någon dag ska jag se om sånt finns att köpa fortfarande. :laugh:

Blanda salt och krossat cornflakes i ströbrödet, det ska vara likt originalet.
 
Har en dålig dag idag och sitter fortfarande i morgonrock. En kompis vill att jag ska ta mig in till stan och ses, men jag vet inte om jag klarar av det idag.
Skulle väl må bra av att träffa honom dock.
 
Tillbaks från kundbesöketn straxs dags för lunch :)

Jag är hungrig har bara kunnat tugga tuggummi och dricka en celsius. Ingen bra frulle. Solsken ute och humöret är med mig. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp