Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså VAD I....? Trodde jag tappat det helt när benen fick iväg :rofl:

13A20F57-F6D2-4920-B92F-DB3484C4158C.jpeg
 
Har ett litet experiment på gång i ugnen, sockerkaka med rivet äpple och kanel, det kan ha blivit lite för mycket vätska men det visar sig. :D Till kvälls mat blir det kött och klyftpotatis, lite små förkyld och suttit med uppsatsen under dagen så jag tänkte något enkelt som alla äter. :D Jag var ute med Ville en sväng på eftermiddagen och tränade lite apportering på nytt ställe, tydligen mycket viltstörning för han hade väldigt svårt att hålla fokus på dummysarna, istället gled han gärna iväg i något spår. :cautious:
 
Skulle bara ta upp de sista så jag kan täcka landet med löv sen.
De var fler än jag trodde. Vad gör jag nu :confused:Visa bifogad fil 38563
WOW vilka fina morötter :love:
Du kan ju förvara dom i en låda med sand hela vintern där du förvarar potatis, dom vill ha jordkällartempratur.

Jag kan inte odla morötter, fråga mig inte varför O_o det blir lixom inga. Om de lyckas gro så växer dom knappt... däremot är jag bra på att förvara fådda morötter ;) Så länge som min granne levde så försåg hon mig med morötter, världens goaste lilla gumma :heart

Btw så har jag hittat taket :banana:
Det hade blåst in i skogen en bra bit och var lite mörbultat, men det gick att sätta på plats igen - hurra!! :D
 
WOW vilka fina morötter :love:
Du kan ju förvara dom i en låda med sand hela vintern där du förvarar potatis, dom vill ha jordkällartempratur.

Jag kan inte odla morötter, fråga mig inte varför O_o det blir lixom inga. Om de lyckas gro så växer dom knappt... däremot är jag bra på att förvara fådda morötter ;) Så länge som min granne levde så försåg hon mig med morötter, världens goaste lilla gumma :heart

Btw så har jag hittat taket :banana:
Det hade blåst in i skogen en bra bit och var lite mörbultat, men det gick att sätta på plats igen - hurra!! :D
Mmmmm. Avkomman sa samma. Förvara i sand.

Jag har jordkällare och jag har en stor hög med fin sand. Det får bli årets experiment. Jag har aldrig förut haft morötter nog för att kunna spara över vintern.

(potatis odlar jag inte. Grannen odlar hektarvis och jag hämtar där när jag behöver :) )
 
Hjälp!

Hittar inte låten som spelas i en serie.
Looking for Alaska. Den spelas i avsnitt 7 första säsongen.. älskar den och har googlat massor. Utifrån texten får jag inget.:(
 
Jag är dum på auktioner 🙈 Jag kan inte riktigt hejda mig själv :rofl: Tur att jag inte gör detta särskilt ofta :angel: Men nu är det sju böcker till :cautious:
 
Har vunnit tre auktioner, har fyra auktioner imorgon och två auktioner nästa helg.
...
Det vore väl dumt att lägga av nu :angel::o
Men jösses vad dyra de där böckerna har blivit pga de inte tillverkas längre 😱 en av dem (som jag inte tänker buda på!) är budgivningen på över ett par tusenlappar O_o Jag kommer att ha en förmögenhet i bokhyllan! :rofl:
 
Har precis skickat in sen anmälan till två kurser i Ryska I. Varför inte, liksom? Funderar på att söka en kurs i spanska också men vet inte vilken nivå jag ska söka. Läste spanska på högstadiet, men vet inte hur mycket jag minns. Kanske skulle klara steg 2?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 966
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp