Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle bara ta upp de sista så jag kan täcka landet med löv sen.
De var fler än jag trodde. Vad gör jag nu :confused:
20191026_152237.jpg
 
Krattat färdigt löven -Check
Skickat in 037-intyg till försäkringsbolag -Check
Bäddat rent -Check
Vattnat blommor på övervåningen -Check
Tagit in blommor från verandan -Check

Nu skulle jag behöva dammsuga också samt plocka rent på köksbordet. Men helst av allt skulle jag vilja ha glass.
 
Jag har tråkigt. Vet inte vad jag ska hitta på.. tänkte gå en runda men det öser ner ute. Borde tvätta, men hur kul är det?
Det värker lite i ländryggen. Känns som om den "vill knaka" men lossnar inte blir jag korvar runt.
 
Jäkla kråkor. Jag har en boeuf bourguignon på spisen och garnityret, svamp, lök och pancetta som ska röras ned precis före servering stod ute på balkongen för att svalna. Helt plötsligt hör jag ljudet av något klangar till mot porslin och vänder mig om och ser två jättekråkor som har börjat förse sig. Svamp har jag mer av, men ingen mer pancetta.
 
Bor som sagt i totalt renoveringskaos. Men har idag städat hallen, lilla toan och runt soffan så det finns fina "öar". Sambon lagade oxfilé, sparris och champinjonsås och jag fick ett kallt(jag vet att det är förbjudet) glas rött, så det känns lite bättre nu.

Dessutom har sambon börjat isolera golvet i köket, så nu tillför vi äntligen något nytt och river inte enbart. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 966
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp