Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man behöver inte bli tråkig eller ha tråkigt bara för att man blir vuxen, på många vis är det roligare att få bestämma själv även om man också får ta konsekvenserna, men du har en annan frihet. :up:
Godis alla dagar i veckan! :angel:

Helt seriöst, ett av de största fördelarna med att bli vuxen :cool:
Det får mig att tänka på en tv-reklam som gick några år sen där en man sitter på tunnelbanan med ett barn (inte hans) framför sig. Och han plockar upp en godispåse ur hans väska som han börjar äta ur medan barnet glor storögt och avundsjukt :rofl: Alltså, mannens flin! Jag kände så väl igen mig i det! :devil::rofl:
(Jag tror att mamman satt bredvid barnet och var lite besvärad :rofl:)
Jag älskade den reklamen, det sitter tydligen fortfarande kvar i minnet som ett av de bästa orsakerna till att vara vuxen :angel:

(Sockerberoende? Jag? :confused::angel:)
 
Ibland i såna situationer så känns det fortfarande märkligt att folk tar en på vuxet allvar :eek: typ "vem? Jag? :confused:" :rofl:
Vad är "vuxen?" går det att äta? :confused:

MvH sitter alltid vid barnbordet på släktfesten och sticker iväg och badar med barnbordsgänget efter middagen medan de andra sitter och pimplar vin / hissar piratflagga när jag är ute med båten / hade vattenkrig med pappa inomhus igår pga han diskade långsamt... med mera. :p
 
Shhhh! Jag har ju sagt att jag aldrig vill bli vuxen, så klart jag måste hålla mig yngre!

Alltså, fy vad tråkigt att gå in på banken och så sitter det en seriös person där som ba "jaha, nu ska vi se..." och inte kan skämta om något. Eller när man måste ringa vårdcentralen själv och inte kan skicka någon annan (läs: en förälder!) att göra det? Och allt så kallat vuxenansvar. JAG. VILL. INTE. :arghh: :angel:

Ja, ni fattar... ni är ju vuxna... vänjer man sig eller är det lika tråkigt livet ut??? Och om ni tänker svara nummer två får ni gärna avstå att svara helt för då vill jag inte veta :p
Det är INTE det minsta tråkigt att vara vuxen!!!

Vuxen innebär att ingen kan bestämma över mig. Att jag kan a mina egna beslut och stå för mina egna handlingar.
Ingen behöver hålla koll på vad jag gör och med vem. Eller när.

Vuxen är FRIHET. Och KUL.

Trots att det är väldigt många år sedan så minns jag tydligt hur befriande det var att flytta ut till egen lägenhet där bara jag bestämde och bara jag bodde.
 
Vad är "vuxen?" går det att äta? :confused:

MvH sitter alltid vid barnbordet på släktfesten och sticker iväg och badar med barnbordsgänget efter middagen medan de andra sitter och pimplar vin / hissar piratflagga när jag är ute med båten / hade vattenkrig med pappa inomhus igår pga han diskade långsamt... med mera. :p
Jag fyller 61 snart och jag hoppar fortfarande i vattenpölar.
 
Vad är "vuxen?" går det att äta? :confused:

MvH sitter alltid vid barnbordet på släktfesten och sticker iväg och badar med barnbordsgänget efter middagen medan de andra sitter och pimplar vin / hissar piratflagga när jag är ute med båten / hade vattenkrig med pappa inomhus igår pga han diskade långsamt... med mera. :p
Min syster är 48 och hon är den som sitter vid barnbordet också :D
Och ja, hon jobbar med barn också :p
 
Det är INTE det minsta tråkigt att vara vuxen!!!

Vuxen innebär att ingen kan bestämma över mig. Att jag kan a mina egna beslut och stå för mina egna handlingar.
Ingen behöver hålla koll på vad jag gör och med vem. Eller när.

Vuxen är FRIHET. Och KUL.

Trots att det är väldigt många år sedan så minns jag tydligt hur befriande det var att flytta ut till egen lägenhet där bara jag bestämde och bara jag bodde.
Nåja, när apparater hemma går sönder ... då kan man önska att man inte var vuxen :p
 
Helt ärligt; att vara tonåring är så låååååångt värre att jag tar hellre vuxenlivet :angel::D

Och vissa såna där vuxna ansvarsgrejer är lite roliga :o:angel: Några iallafall.
Man behöver inte bli tråkig eller ha tråkigt bara för att man blir vuxen, på många vis är det roligare att få bestämma själv även om man också får ta konsekvenserna, men du har en annan frihet. :up:
Det går jättebra att skämta på banken och man FÅR faktiskt fortfarande ta med mamma in på vårdcentralen även som vuxen. ;) Fast det kanske är lämpligt att ringa själv.
Som vuxen får man också skaffa vilka husdjur man vill! :love: Min största behållning av vuxenlivet.
//MvH 2 hundar, 3 akvarier, 3 ormar och 5 taranteller senare.
Det är INTE det minsta tråkigt att vara vuxen!!!

Vuxen innebär att ingen kan bestämma över mig. Att jag kan a mina egna beslut och stå för mina egna handlingar.
Ingen behöver hålla koll på vad jag gör och med vem. Eller när.

Vuxen är FRIHET. Och KUL.

Trots att det är väldigt många år sedan så minns jag tydligt hur befriande det var att flytta ut till egen lägenhet där bara jag bestämde och bara jag bodde.
Okej, tack för lite pepp!

Angående att ringa vårdcentralen själv, jag har telefonfobi så jag kommer aldrig våra ringa själv :o
Men det där med husdjur låter inte så dumt i alla fall! :love:

Och angående att vara tonåring... jag la jordgubbssylt på en macka förrförra veckan och mamma bara "jaha, ska du göra revolt nu och ha jordgubbssylt på mackorna?!" :laugh:

Jag vill bli som er när jag blir stor, roliga och skämtsamma! :love: :heart
Jag önskar att jag kunde känna att livet är en lek också, då skulle det vara perfekt :rofl:
 
Vägde mig imorse. Gick en mycket RASK promenad till jobbet 🙄🤣 Livets första :rofl:

Chefen var dock skeptisk till valet av promenad-outfit. ”Har du funderat på ngt mer... sportigt...?”undrade hen och tittade skeptiskt på mig. Var alltså klädd i långklänning, högklackat, rosatonade brillor, stora clipsörhängen och en Fendi-halsduk på huvudet knutet som en turban.
 
Okej, tack för lite pepp!

Angående att ringa vårdcentralen själv, jag har telefonfobi så jag kommer aldrig våra ringa själv :o
Men det där med husdjur låter inte så dumt i alla fall! :love:

Och angående att vara tonåring... jag la jordgubbssylt på en macka förrförra veckan och mamma bara "jaha, ska du göra revolt nu och ha jordgubbssylt på mackorna?!" :laugh:

Jag vill bli som er när jag blir stor, roliga och skämtsamma! :love: :heart
Jag önskar att jag kunde känna att livet är en lek också, då skulle det vara perfekt :rofl:
Prova texttelefoni om det kan underlätta :up:
 
Vägde mig imorse. Gick en mycket RASK promenad till jobbet 🙄🤣 Livets första :rofl:

Chefen var dock skeptisk till valet av promenad-outfit. ”Har du funderat på ngt mer... sportigt...?”undrade hen och tittade skeptiskt på mig. Var alltså klädd i långklänning, högklackat, rosatonade brillor, stora clipsörhängen och en Fendi-halsduk på huvudet knutet som en turban.
Jag förstår inte vad hen menar, det är en sport att gå i högklackat :cool::D
 
Jag vill bli som er när jag blir stor, roliga och skämtsamma! :love: :heart
Jag önskar att jag kunde känna att livet är en lek också, då skulle det vara perfekt :rofl:
Man blir inte annorlunda för att man plötsligt räknas som vuxen.
Trista ungdomar är trista vuxna. Knäppa ungdomar blir härligt knäppa vuxna.

Livet blir vad man bestämmer att det ska vara. Och man formas av dem man ungås med. Har man en knepig uppväxtfamilj är livet knepigt. Skaffar man sig fria, glada, kloka och knäppa vänner så blir livet sådant.

..och du. Telefonfobi - jag sköter det mesta via 1117 mina vårdkontakter. Receptförnyelser, rådgivning, tidsbokning. Mycket går att göra via tangentbordet!
 
Man blir inte annorlunda för att man plötsligt räknas som vuxen.
Trista ungdomar är trista vuxna. Knäppa ungdomar blir härligt knäppa vuxna.

Livet blir vad man bestämmer att det ska vara. Och man formas av dem man ungås med. Har man en knepig uppväxtfamilj är livet knepigt. Skaffar man sig fria, glada, kloka och knäppa vänner så blir livet sådant.

..och du. Telefonfobi - jag sköter det mesta via 1117 mina vårdkontakter. Receptförnyelser, rådgivning, tidsbokning. Mycket går att göra via tangentbordet!
Och med vänner som du kan livet inte bli annat än härligt! :heart:love:
 
Jag försöker komma på vad vi ska ha med oss över påsk. Ja, hata mig men vi åker på ridlägret. Det har varit bokat i flera månader och ger ingen återbetalning så det är många tusen jag blir av med annars. Och man bor i egen lägenhet med eget hushåll och vi åker egen bil raka vägen dit, med matsäck. Enda stället vi träffar andra kommer vara i stallet. Så det känns ok ändå. Vi vidtar alla försiktighetsåtgärder vi kan och min mentala hälsa kommer inte att gå under 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 080
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp