Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser att flera regerade med hjärta på det jag skrev sist. Vet inte om det var pga käkoperationen eller om ni sympatiserar för att jag ser förjävlig ut på jägarbevisbilden? :p
Angående operationen så var det inte så allvarligt som det låter. Jag hade sned underkäke och underbett som korrigerades. Man tog loss överkäken och flyttade fram den, tog loss underkäken och kortade ena sidan och sen satte den rakt och skruvade fast allt med titanplattor (har fortfarande kvar dom som sitter i överkäken). Helt frivilligt gjorde jag denna operationen och är mycket nöjd med resultatet både funktionsmässigt (som var främsta anledningen) och utseendemässigt. Men jag hade såklart stora sår i munnen och var svullen länge (såg ut som mumintrollet precis efter) och det var rätt jobbigt ett tag. Ingreppen gjorde innifrån så inget syns på utsidan. Men det var inte så farligt egentligen :)
 
Hinner andas mellan samtalen idag iaf :D
Jag börjar trivas väldigt bra med hemmajobbandet. Det är mycket tydligt uttalat att vi INTE ska jobba pendlingstiden med, utan jobba våra 8 timmar och ta våra pauser. Är jätteskönt att det är så tydligt, vi har inga på jobbet som är slackers direkt. Tvärt om :) Så att ta en vanlig lunch med lite slappartid på dessutom känns hur lyxigt som helst! Och vara i stallet tidigare.
 
Ser att flera regerade med hjärta på det jag skrev sist. Vet inte om det var pga käkoperationen eller om ni sympatiserar för att jag ser förjävlig ut på jägarbevisbilden? :p
Angående operationen så var det inte så allvarligt som det låter. Jag hade sned underkäke och underbett som korrigerades. Man tog loss överkäken och flyttade fram den, tog loss underkäken och kortade ena sidan och sen satte den rakt och skruvade fast allt med titanplattor (har fortfarande kvar dom som sitter i överkäken). Helt frivilligt gjorde jag denna operationen och är mycket nöjd med resultatet både funktionsmässigt (som var främsta anledningen) och utseendemässigt. Men jag hade såklart stora sår i munnen och var svullen länge (såg ut som mumintrollet precis efter) och det var rätt jobbigt ett tag. Ingreppen gjorde innifrån så inget syns på utsidan. Men det var inte så farligt egentligen :)
Låter aj i alla fall :nailbiting: Men vad fint att det blev så bra! :up:
 
Igår när jag inte hade batteriet laddat i permobilen, var det 18 grader ute... Idag när permon är laddad... 8 grader... Jag hoppas värmen stiger fram emot eftermiddagen. Vore najs, att kunna ta sig ut en stund för första gången på två och en halv månad... :)
 
Som jag på mitt id06 :arghh: som sedan blev ut lagt för allmän beakåndan i företaget :rage:
Du har mina sympatier, samma här. Fast i mitt fall så är fotografen en kollega så han sa plötsligt en dag "Kom så fotograferar vi dig!" Jag bara :confused::eek:
Inte alls förberedd, så mitt hår är inte det fräschaste på fotot 😅
 
Äsch, jag glömde att det var @godisklubba detta handlade om, hon behöver inte hålla sig yngre! :D😘
Shhhh! Jag har ju sagt att jag aldrig vill bli vuxen, så klart jag måste hålla mig yngre!

Alltså, fy vad tråkigt att gå in på banken och så sitter det en seriös person där som ba "jaha, nu ska vi se..." och inte kan skämta om något. Eller när man måste ringa vårdcentralen själv och inte kan skicka någon annan (läs: en förälder!) att göra det? Och allt så kallat vuxenansvar. JAG. VILL. INTE. :arghh: :angel:

Ja, ni fattar... ni är ju vuxna... vänjer man sig eller är det lika tråkigt livet ut??? Och om ni tänker svara nummer två får ni gärna avstå att svara helt för då vill jag inte veta :p
 
Du ska se mitt körkortsfoto. Jag ser ut som första bilresultatet man skulle få fram om man googlade "White trash bitch" :arghh: :D
66982-1vkk_56e5rctarhhmavj7eg.jpg

@Hoarfrost är det du? :eek:


:rofl::rofl::rofl:
(Okej, det var den andra bilden i resultatet men detta var den första som var ett riktigt fotografi :angel:)
 
Jag som saknat svensk, smaksatt mjukost på tub har precis upptäckt att närbutiken tagit in polsk smaksatt mjukost på korv! :love: Inte sådan där plastig som de säljer på Tesco utan sådan som faktiskt går att äta! Nu måste jag bunkra! :D Polska hyllan är grejer det!
 
Shhhh! Jag har ju sagt att jag aldrig vill bli vuxen, så klart jag måste hålla mig yngre!

Alltså, fy vad tråkigt att gå in på banken och så sitter det en seriös person där som ba "jaha, nu ska vi se..." och inte kan skämta om något. Eller när man måste ringa vårdcentralen själv och inte kan skicka någon annan (läs: en förälder!) att göra det? Och allt så kallat vuxenansvar. JAG. VILL. INTE. :arghh: :angel:

Ja, ni fattar... ni är ju vuxna... vänjer man sig eller är det lika tråkigt livet ut??? Och om ni tänker svara nummer två får ni gärna avstå att svara helt för då vill jag inte veta :p
Helt ärligt; att vara tonåring är så låååååångt värre att jag tar hellre vuxenlivet :angel::D

Och vissa såna där vuxna ansvarsgrejer är lite roliga :o:angel: Några iallafall.
 
Shhhh! Jag har ju sagt att jag aldrig vill bli vuxen, så klart jag måste hålla mig yngre!

Alltså, fy vad tråkigt att gå in på banken och så sitter det en seriös person där som ba "jaha, nu ska vi se..." och inte kan skämta om något. Eller när man måste ringa vårdcentralen själv och inte kan skicka någon annan (läs: en förälder!) att göra det? Och allt så kallat vuxenansvar. JAG. VILL. INTE. :arghh: :angel:

Ja, ni fattar... ni är ju vuxna... vänjer man sig eller är det lika tråkigt livet ut??? Och om ni tänker svara nummer två får ni gärna avstå att svara helt för då vill jag inte veta :p
Man behöver inte bli tråkig eller ha tråkigt bara för att man blir vuxen, på många vis är det roligare att få bestämma själv även om man också får ta konsekvenserna, men du har en annan frihet. :up:
 
Shhhh! Jag har ju sagt att jag aldrig vill bli vuxen, så klart jag måste hålla mig yngre!

Alltså, fy vad tråkigt att gå in på banken och så sitter det en seriös person där som ba "jaha, nu ska vi se..." och inte kan skämta om något. Eller när man måste ringa vårdcentralen själv och inte kan skicka någon annan (läs: en förälder!) att göra det? Och allt så kallat vuxenansvar. JAG. VILL. INTE. :arghh: :angel:

Ja, ni fattar... ni är ju vuxna... vänjer man sig eller är det lika tråkigt livet ut??? Och om ni tänker svara nummer två får ni gärna avstå att svara helt för då vill jag inte veta :p

Det går jättebra att skämta på banken och man FÅR faktiskt fortfarande ta med mamma in på vårdcentralen även som vuxen. ;) Fast det kanske är lämpligt att ringa själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 081
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp