Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg att jag tydligen fyller år nästa vecka -.-
Jag är inte alls peppad på att fylla år, så himla tråkigt i corona tider att sitta hemma och inte kunna fira IRL. Men vad ska man göra? Vi har egentligen inte någon anledning att ses, mer än för att vi tycker att det är kul. Inte för att vi skulle bli över 50 pers, men det känns ändå som en onödig risk att blanda folk från olika familjer på det sättet... :cautious:

Funderar på om vi får gå tillbaka till skolan nästa vecka eller om det blir fortsatt distansutbildning? Gissar på det senare, i och med att de tydligen räknar med att april ska bli den värsta månaden med tanke på corona... jag har börjat sakna min klass också. Visst, jag har inte alltid varit jätteglad när de betett sig som dagisbarn, men skolan var typ mitt enda sociala umgänge så att vara av med det nu är rätt trist! Men safety first!
Men kan ni inte komma överens om ett nytt datum lite längre framåt i tiden för att fira :) ?
 
Var glad att du inte har mitt badrum i det läget. Golvet sluttar inte mot golvbrunnen, utan mot dörren ut till vardagsrummet. Senast det blev stopp hade jag vatten över halva vardagsrummet och en bit in i sovrummet.
Har samma problem här, men tack och lov hög tröskel ut ur badrummet. (Kan ha glömt badkaret på någon gång och haft vatten överallt :angel: )

Sambon undrade jag sjutton jag höll på med sist när avloppet satte igen. Han möttes av mig, med ändan i vädret halvt under badkaret, hysteriskt skrattande. Hans kommentar var, vad håller du på med egentligen? 😂
 
På tal om avlopp så är vår tvättmaskin påkopplad på badkarsavloppet (det kanske är vanligt, vad vet jag), och jag inbillar mig att det är det som gör att det behöver rensas rätt ofta (ludd och hår från tvättmaskinen). Så jag får ofta flytta på badkaret (litet sittbadkar) och fiska upp stora klumpar av hår, damm, och vad det nu kan vara.... Både lite äckligt och lite......kul..... :o Ja, jag ville bli arkeolog en gång i tiden, så det kanske är det som spökar fortfarande :D !!
 
Tittat på Hemmagympa med Sofia, försökte hänga med lite, men rörelserna var för svåra för mig, och taket framför tvn är för lågt.
 
Äter frukost. Måttligt sugen på att springa till jobbet så här dagen efter ridlektion när ungefär allt i hela kroppen gör ont 🙄

Drömde att jag var forskare och ville forska på balanssinne hos barn och om man kan skapa människor med extra bra balans om man utsätter barn för balanspåfrestningar.
Så... Eh. Jag skruvade fast Rollerblades på tusentals 6 månaders. Skruvade fast i skelettet så de aldrig skulle kunna ta av sig dem.
Det slutade med att jag hade tusentals barn i mitt labb som zoomade runt på rollerblades för föräldrarna var utbrända efter att ha jagat runt ett gäng vettvillingar på rollerblades gav bort sina barn till mig.
Är ganska sur för jag fick inte veta om det gjorde skillnad på deras balanssinne sen :arghh:
Bra drömmar är oslagbart, mycket bättre än TV :D
Jag hade inte någon av de bättre i natt, men träffade ett ex sen tonåren som hade utvecklats trevligt (erm, garanterat bättre i min dröm än irl :o:rofl:) sen jagade jag en gangster som blev stoppad av sin mamma som krävde att han skulle prova ett par kalsonger hon hade köpt,så han gjorde som hon sa. Efter det har jag utforskat nya kryddväxter till min trädgård, helt nyframtagna färgglada melisser som doftade underbart och som köptes frystorkade och sen planterades ut så blev de levande igen när man vattnade.
Sen vaknade jag av att hunden hade lagt en rejäl rökare.. :cautious::wtf::turd:
 
Det gjorde redigt ont när hon masserade nacke, axlar och skuldror kan jag lova 😅 Men gött att släppa på lite spänningar. Mitt skrivbord såg ut som en boms fallit då jag jobbat från köksbordet i tre dagar och alla papper som ska in i pärmar har jag bara lagt på skrivbordet... Men efter att jag kom från massagen har jag haft telefonmöte, sorterat och svarat på mejl och städat skrivbordet. Nu blir det kaffe och ta tag i resten :D
 
Att sitta och vänta på besked är verkligen inte min grej.. Just nu väntar jag på:

- Denna vecka: besked om praktikstipendium
- Nästa vecka: besked om arbete till sommaren (har varit tvungen att söka nytt pga rådande läge, inte säkert att mitt jobb startar upp verksamheten)
- Två-tre veckor efter det: besked om jag måste säga upp lägenheten i Visby (för sommaren) eller ej
- Augusti-ish: om jag får stipendium = överlever hösten eller ej
 
Efter en jobbig dag både på jobbet igår (skicka iväg vårdtagare med skallskada med ambulans) och hemma (ena katten kom in med svullen tass och ben så det blev veterinär sent på kvällen (vetten hittade taggar i benet) så vore det trevligt med en bra dag men borde inte skriva det då jag sa att jag ville ha en lugn kväll igår efter jobbdagen så jaaao.

Men börjat bra och efter regn kommer solsken 😍.
 
på riktigt..

Här går jag runt och känner mg allmänt piffig och så faller man platt på marken pga av ett jädra körkortsfoto. Sådär ser inte jag ut! :cautious:

Och det betalade man dessutom för att få inte mindre än 4 kopior! WTF liksom. Mannen som tog fotot flimrade förbi med är du nöjd med detta jag så g bara mitt läppstift och tänkte att ja vad tusan kör på det idag ser jag bra ut ut.. men Nä det gjorde jag inte.

Typiskt,
 
på riktigt..

Här går jag runt och känner mg allmänt piffig och så faller man platt på marken pga av ett jädra körkortsfoto. Sådär ser inte jag ut! :cautious:

Och det betalade man dessutom för att få inte mindre än 4 kopior! WTF liksom. Mannen som tog fotot flimrade förbi med är du nöjd med detta jag så g bara mitt läppstift och tänkte att ja vad tusan kör på det idag ser jag bra ut ut.. men Nä det gjorde jag inte.

Typiskt,
Du ska se mitt körkortsfoto. Jag ser ut som första bilresultatet man skulle få fram om man googlade "White trash bitch" :arghh: :D
 
Varför skulle man ta med sig datorn på toan? :confused:
Inte den blekaste aning! Jag antar att det måste ha varit ett väldigt viktigt möte där hon absolut inte kunde missa något... Eller hålla sig tills det var över.
på riktigt..

Här går jag runt och känner mg allmänt piffig och så faller man platt på marken pga av ett jädra körkortsfoto. Sådär ser inte jag ut! :cautious:

Och det betalade man dessutom för att få inte mindre än 4 kopior! WTF liksom. Mannen som tog fotot flimrade förbi med är du nöjd med detta jag så g bara mitt läppstift och tänkte att ja vad tusan kör på det idag ser jag bra ut ut.. men Nä det gjorde jag inte.

Typiskt,
Jag har på fullaste allvar tre hakor på mitt passfoto. Det blev något märkligt med skuggorna, så det ser ut som att jag har massor av dubbelhakor vilket jag aldrig haft i mitt liv. Men jag tyckte det var lite pinsamt att säga att jag ville ta en ny bild p.g.a detta, så jag har fått dras med de där hakorna i några år nu... Tur att det är dags för nytt pass nästa år!
 
Avgångselever kan kallas in i mindre grupper för att kunna avsluta skolan. Övriga klasser räknar vi inte med att få tillbaka innan skolavslutningen. Kolla om det är några som vill hänga online? Discord ska fungera bra enligt mina elever. ;)

När det gäller födelsedagen, ni kan inte träffas utomhus med varsin fikakorg och avstånd? Då kan ni åtminstone prata med varandra! Det fungerar även med klasskompisar. ;) Vi jobbar så med grannen, varsin stol, eget kaffe och mugg och så pratar vi bort en stund.
Tänkte väl att vi inte skulle få komma tillbaka innan skolavslutningen/precis innan avslutningen. Men fan vad trist! Jaja, vad ska man göra... är det pandemi så är det. Jag hoppas i alla fall att vi slipper gå i skolan över sommaren för att de inte kunnat få in våra timmar ordentligt (vilket inte känns rimligt just nu då vi ändå haft alla lektioner i princip som vanligt hittills!)

Jo, vi får se hur vi löser det. Vi hade lite lösa planer på att träffas en och en med familjerna. Typ att vi åker till sommarhuset och är med kusinerna för att greja med sommarhuset. Och ta min och ena kusinens födelsedag i samband med det. Men just nu känns det inte aktuellt då det inte är nödvändigt liksom. Vårat sommarhus ligger 20min härifrån, så egentligen är det väl knappast att räkna som resa. Men kusinerna bor i en annan stad, 25min från sommarhuset, och de måste till skolan som vanligt pga grundskola. Stugan mår prima och överlever definitivt utan våran omvårdnad precis just nu, så det är inte nödvändigt på något sätt

Jag får börja umgås med folk på videosamtal, jo. Ska bara komma igång ;)

Men kan ni inte komma överens om ett nytt datum lite längre framåt i tiden för att fira :) ?
Jodå, absolut! Vi tänkte först tagit det till sommaren och då ta det i sommarhuset och fira alla oss som fyllt år, men inte kunnat firas. Men vi har lagt alla planer på is och så får vi se när det är lämpligt! En i släkten jobbar på en avdelning som just nu vårdar corona patienter och mamma är i riskgrupper, dessutom är det som sagt inget nödvändigt.

Det är jag och mina autistiska drag som vill ha det "som det alltid har varit". Dvs fira födelsedagar i samband med födelsedagen. Eller i alla fall veta när det blir av istället. Men det behovet är, av uppenbara skäl, nedprioriterad nu :)
 
Jag ser ut som att jag är en barnrumpa på mitt körkort, men det är inte mitt fel! Jag blev av med körkortet under prövotiden :o och försökte ta om det typ två år senare i Stockholm men misslyckades och sket sedan i det.
Fast forward till tvåtusenelva när jag om på att jag skulle bila till Skottland. Sagt och gjort tog jag mitt körkort utan problem, men när jag skulle ta kort tyckte de "Vänta lite, du har ju redan ett foto här i registret" och trots mina protester fick jag inte ta ett nytt så jag har vackert dragits med ett kort där jag typ nyss fyllt tjugoett i tio år. Jag fyller trettioåtta i år! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 081
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp