Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg att jag tydligen fyller år nästa vecka -.-
Jag är inte alls peppad på att fylla år, så himla tråkigt i corona tider att sitta hemma och inte kunna fira IRL. Men vad ska man göra? Vi har egentligen inte någon anledning att ses, mer än för att vi tycker att det är kul. Inte för att vi skulle bli över 50 pers, men det känns ändå som en onödig risk att blanda folk från olika familjer på det sättet... :cautious:

Funderar på om vi får gå tillbaka till skolan nästa vecka eller om det blir fortsatt distansutbildning? Gissar på det senare, i och med att de tydligen räknar med att april ska bli den värsta månaden med tanke på corona... jag har börjat sakna min klass också. Visst, jag har inte alltid varit jätteglad när de betett sig som dagisbarn, men skolan var typ mitt enda sociala umgänge så att vara av med det nu är rätt trist! Men safety first!
 
Jag har ju sprungit omkring barbent dagligen i någon vecka nu och kom äntligen ihåg att dra över spirorna med rakhyveln för säsongens första gång i duschen idag. Visst är det fullt normalt att det ser ut som att en badat hunden när man kliver ut sedan? :D
// Människan som på allvar sätter vinterpäls.

Jag satte total stopp i avloppet häromdagen efter samma behandling. Klev ut badkaret för att mötas av 2cm vatten i hela badrummet och en flytande matta :angel:
 
Senast ändrad:
I morgon ska jag ta Diva till veterinaren ... de ringde just for att paminna och forklara hur det gar till numera. Nar jag kommer till parkeringen ska jag ringa och de tar alla uppgifter via telefon ... sedan kommer skotaren ut och hamtar henne sa jag aldrig behover ga in. :up:
Tur det inte ar Tate som behover ga dit ... Han gillar inte manniskor han inte kanner valdigt val och litar pa ... honom kan jag inte skicka in med en skotare. :p
 
Just nu är Megara gratis 🙈 upptäckte att hon tuggat på båda usb 3.1 kablarna och på den viktigaste och största hdd fick jag den fasanfulla USB Device not recognized meddelandet. Jag fixade om lite och nu går den via en annan hdd. Megara sitter och kollar intresserat med tvåbeningen säger många fula ord och smakade lite på en kabel jag glömt på sängen bara för att den råkade ligga där.

Börjar iofs undra om det är något fel på moderkortet eftersom flera usb portar har haft problem. Orkar inte med mer strul ärlig, eftersom både cpu och moderkort har åkt fram och tillbaka ett antal gånger. Just nu så backar jag förtvivlat upp men det är en hel del som ska backas upp, eg nästa 8TB
 
Man känner sig ju så där lagom uppåt med vad som sker i samhället nu och att varit sjuk i snart 4 v. Pratade med bästis som effektivt vände humöret. Saknar henne massor och hoppas kunna ses snart! Det blir första besöken när karantän kan slopas.
Det är fint med såna kompisar som vet allt om en, aldrig dömer, alltid lyfter, som har lika sjuk humor som en själv, är lite knäpp, som är intressant, omtänksam och alltid finns där oavsett vad. :heart
 
Är ni sjuka eller är det påtvingat?
Edit: förlåt, fel ämne, fel tråd! :angel:

Posta listan här så kan vi peppa!

Allt är stängt. Pubar, resturanger, gym, butiker som inte är "nödvändig service" (tror att vissa klädbutiker på fastlandet fortf är öppet men de två vi har på ön är stängda). Ute-gym är bannat. Att sola på stranden är bannat. Gatherings av mer än 2 pers om man inte bor i samma hushåll är förbjudet. Allt "onödigt resande" är förbjudet.
Camping är förbjudet, campingplatser och naturreservat är stängda.

Vi har ju fortfarande många fina hiking treks här på ön vilket vi fortfarande kan göra då det faller under "exercise" så vi har tur.
På fastlandet är de mest använda walking treks stängda.
 
Allt är stängt. Pubar, resturanger, gym, butiker som inte är "nödvändig service" (tror att vissa klädbutiker på fastlandet fortf är öppet men de två vi har på ön är stängda). Ute-gym är bannat. Att sola på stranden är bannat. Gatherings av mer än 2 pers om man inte bor i samma hushåll är förbjudet. Allt "onödigt resande" är förbjudet.
Camping är förbjudet, campingplatser och naturreservat är stängda.

Vi har ju fortfarande många fina hiking treks här på ön vilket vi fortfarande kan göra då det faller under "exercise" så vi har tur.
På fastlandet är de mest använda walking treks stängda.

Samma som här. :) Jag tänkte att du kunde posta den där listan som inte blir av!
 
Samma som här. :) Jag tänkte att du kunde posta den där listan som inte blir av!

Det är en tråkig lista :laugh:

Sortera alla papper och dokument från mina visumansökningar, huskontrakt, bilregistrering mm

Sortera alla kläder, vad går i soptunnan, vad sparas

Allmänt städa, dammsuga, moppa golv

Trädgårdsarbete, rensa i trädgården och göra av med allt ogräs som nu växer hej vilt. Har redan gjort uppfarten och pool-rabatten men såå mycket kvar runt huset och baksidan

Städa, dammsuga och tvätta bilarna. En gjord, två kvar. Fast en försöker jag sälja just nu och den är rätt så ren innuti ändå.

Tvätta sängkläder och bädda rent i sängen är ju alltid nice
 
Funderar på om grannarna har slagit ihjäl varandra än.

Dom har 2 ungar som vart hemma från skolan i två veckor nu och normalt brukar dom börja härja och skrika runt kl 08 på morgonen till sent inpå kvällen.

Men nu är kl 12.15 och har inte hört ett knyst.....

Har inte sett polisen där på ett bra tag heller
 
Det är en tråkig lista :laugh:

Sortera alla papper och dokument från mina visumansökningar, huskontrakt, bilregistrering mm

Sortera alla kläder, vad går i soptunnan, vad sparas

Allmänt städa, dammsuga, moppa golv

Trädgårdsarbete, rensa i trädgården och göra av med allt ogräs som nu växer hej vilt. Har redan gjort uppfarten och pool-rabatten men såå mycket kvar runt huset och baksidan

Städa, dammsuga och tvätta bilarna. En gjord, två kvar. Fast en försöker jag sälja just nu och den är rätt så ren innuti ändå.

Tvätta sängkläder och bädda rent i sängen är ju alltid nice

Där ar vi problemet - du behöver en roligare lista! :D Trädgårdsarbetet låter i och för sig rätt trevligt.
 
Insåg att jag tydligen fyller år nästa vecka -.-
Jag är inte alls peppad på att fylla år, så himla tråkigt i corona tider att sitta hemma och inte kunna fira IRL. Men vad ska man göra? Vi har egentligen inte någon anledning att ses, mer än för att vi tycker att det är kul. Inte för att vi skulle bli över 50 pers, men det känns ändå som en onödig risk att blanda folk från olika familjer på det sättet... :cautious:

Funderar på om vi får gå tillbaka till skolan nästa vecka eller om det blir fortsatt distansutbildning? Gissar på det senare, i och med att de tydligen räknar med att april ska bli den värsta månaden med tanke på corona... jag har börjat sakna min klass också. Visst, jag har inte alltid varit jätteglad när de betett sig som dagisbarn, men skolan var typ mitt enda sociala umgänge så att vara av med det nu är rätt trist! Men safety first!
Avgångselever kan kallas in i mindre grupper för att kunna avsluta skolan. Övriga klasser räknar vi inte med att få tillbaka innan skolavslutningen. Kolla om det är några som vill hänga online? Discord ska fungera bra enligt mina elever. ;)

När det gäller födelsedagen, ni kan inte träffas utomhus med varsin fikakorg och avstånd? Då kan ni åtminstone prata med varandra! Det fungerar även med klasskompisar. ;) Vi jobbar så med grannen, varsin stol, eget kaffe och mugg och så pratar vi bort en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp