Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Megara är i djupaste onåd - inte för att hon bryr sig för fem öre :meh: jag har suttit i zoom hela dagen. Först studsade hon upp och ner på skrivbordet så en brun svans vajade fram och tillbaka på skärmen.

Jag har soffan i sovrummet fullt av filtar, kuddar och kläder så hon inte ska tugga på den. Tvingades städa upp så det inte såg ut som en knarkarkvart. När hon tröttnat på att jag lyfte ner henne så gick hon till soffan och började tugga på hörnet. Säger åt henne strängt flera gånger, hon stirrar tillbaka med gula ögon. Springer till slut bort för att plocka bort henne. Sitter i en gammal kofta och linne under, ingenting mer, glömmer bort att videon är på och alla deltagarna får se mina mycket bara ben och möjligtvis trosor när jag rusar dit. :angel::crazy: teknikens under är,inte så underbara när man glömmer att stänga av videon och mikrofonen så alla hör mig säga åt Megara att sluta tugga.

Jag låste ute henne ur sovrummet, men kan inte stänga dörren ordentligt så efter det lät som någon borrade till Kina var hon plötsligt på plats igen. Tack och lov somnade hon i solen i en gosboll :love:

Var och handlade och sedan vidtog det vanliga svettig-person-jagar-katt-upp-och-ner-i-trapphuset.
Såhär, typ?
8B2DC9C3-B8E4-4AD3-9979-0209A7D12600.webp
 
Megara är i djupaste onåd - inte för att hon bryr sig för fem öre :meh: jag har suttit i zoom hela dagen. Först studsade hon upp och ner på skrivbordet så en brun svans vajade fram och tillbaka på skärmen.

Jag har soffan i sovrummet fullt av filtar, kuddar och kläder så hon inte ska tugga på den. Tvingades städa upp så det inte såg ut som en knarkarkvart. När hon tröttnat på att jag lyfte ner henne så gick hon till soffan och började tugga på hörnet. Säger åt henne strängt flera gånger, hon stirrar tillbaka med gula ögon. Springer till slut bort för att plocka bort henne. Sitter i en gammal kofta och linne under, ingenting mer, glömmer bort att videon är på och alla deltagarna får se mina mycket bara ben och möjligtvis trosor när jag rusar dit. :angel::crazy: teknikens under är,inte så underbara när man glömmer att stänga av videon och mikrofonen så alla hör mig säga åt Megara att sluta tugga.

Jag låste ute henne ur sovrummet, men kan inte stänga dörren ordentligt så efter det lät som någon borrade till Kina var hon plötsligt på plats igen. Tack och lov somnade hon i solen i en gosboll :love:

Var och handlade och sedan vidtog det vanliga svettig-person-jagar-katt-upp-och-ner-i-trapphuset.
Det cirkulerade för några dagar sedan en Zoom-video där en av de 15-20 anställda som var med på mötet också glömde att kameran var påslagen och glatt bar med sig in datorn på toa... I say no more.
 
Har duschat terriern efter en onödigt lång kvällspromenad. Hon kommer att vara så mjuk och fin imorgon! :heart Jag märker lite sådär nu när hon är äldre att pälsen inte håller efter sig själv som den brukat, men det är nog normalt tror jag.
 
När man sitter där och myser i solen så hörs en traktor. In på vägen och ut på åkern kör grannens traktor med en jättetank på släp. Den är fylld med koskit som skulle sprutas ut på åkern runt vår tomt.
Byebye myseftermiddag!
Hejhej utegångsförbud!
Trodde i min enfald att min karantän här i bushen skulle kunna sträcka sig till tomtgränsen iaf.
Ih! Insåg just att jag lämnat ett fönster öppet! 😱🤢
😂😂😂👍
 
Tänk att jag aldrig lär mig hur bra det är att låta sig själv gråta lite emellanåt. Dagen har varit skit på flera sätt och väldigt lite har gått rätt, men efter att ha släppt ut lite frustration och spänningar via tårkanalerna känns det lite bättre. Tänkte dock äta lite choklad också, för att vara på den säkra sidan. Choklad, Ásgeir och bok - säg det som inte kan botas med det! :heart
 
Oklar dag. Vaknade rätt tidigt men somnade om. Vaknade 14.30. Gick då ner och målade med mitt enda fungerande öga. Stod på en stege och lyckades då tappa paletten på mitt eget ansikte :rofl:
Tog en break från måleriet för ett budgetmöte med bostadsrättsföreningen där jag ngt avslappnad dök upp iklädd målarrock. Alla andra i styrelsen är finansmän kanske ska tilläggas ;) Ordföranden sa diplomatiskt "alltså du har en del färg i ansiktet". "Jepp värre saker har väl hänt, jorden går under, folk dör, jag kanske måste investera mina sista cash i ett porslinsöga" kontrade jag och kände mig en aning anarkistisk. Så att ehhhmm.
 
Tror att jag ska vara lite händig och ordentlig imorgon och fixa ett fönster på stallet. Vädret är toppen, och ska vara resten av veckan, så det är rätt tidpunkt :) . Det behöver skrapas, oljas, målas, delvis kittas om..... MEN det går lätt att ta ur hela fönstret så jag kan jobba bekvämt inomhus, om jag vill :up: .
Använder du vatten- eller oljebaserad?
Jag sökte efter olje på K-rauta men hittade inte som var komplett så det blev vattenbaserad.
 
Använder du vatten- eller oljebaserad?
Jag sökte efter olje på K-rauta men hittade inte som var komplett så det blev vattenbaserad.
Usch, ställ inte sådana svåra frågor...... :D Jag har fönsterfärg (och grundfärg) kvar sedan förra säsongen. Får kolla imorgon vad det är. Så länge jag slipper måla med linoljefärg så är jag nöjd (färgen som ALDRIG torkar :meh: )......
 
Grannen är tydligen oroad.
Hon bara "alltså nu målar du barn med ångest och instängda burfåglar och dessutom lyssnar du på jävligt deppig musik och har börjat kedjeröka cigarrer".

Vad är det för fel på lite hederlig barock-opera...? :p

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp