Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tycker jag. Detta är tjocka revben. Brukar göra en "sås" av olja, kinesisk soja, ketchup/chilisås, senap och sirap. Antingen salt och peppar eller buljongtärning. Jag tog buljongtärning idag. Det tenderar att bli lite "pulled pork" av det hela, men GOTT blir det :) !
Så du kletar in det som en marinad ungefär då och lägger i crocpot som det är eller med lite vätska? Blir ju vätska av köttet i sig tänker jag.
 
När man sitter där och myser i solen så hörs en traktor. In på vägen och ut på åkern kör grannens traktor med en jättetank på släp. Den är fylld med koskit som skulle sprutas ut på åkern runt vår tomt.
Byebye myseftermiddag!
Hejhej utegångsförbud!
Trodde i min enfald att min karantän här i bushen skulle kunna sträcka sig till tomtgränsen iaf.
Ih! Insåg just att jag lämnat ett fönster öppet! 😱🤢
 
När man sitter där och myser i solen så hörs en traktor. In på vägen och ut på åkern kör grannens traktor med en jättetank på släp. Den är fylld med koskit som skulle sprutas ut på åkern runt vår tomt.
Byebye myseftermiddag!
Hejhej utegångsförbud!
Trodde i min enfald att min karantän här i bushen skulle kunna sträcka sig till tomtgränsen iaf.
Ih! Insåg just att jag lämnat ett fönster öppet! 😱🤢
Vår på landet :D
 
Stackars mamma har fått spottkörtelinflammation (nej mobilen, det heter inte sportkörtel!).
Liiite svårt att få hjälp just nu. Hon har varit på akuten och de har klämt på henne, hon ser ut som en halv fotboll.

Sen när hon ska käka medicin - penicillin eller antibiotika, glömt vilket. Visar det sig att hon får en allergisk reaktion av det. 🙄
 
När man sitter där och myser i solen så hörs en traktor. In på vägen och ut på åkern kör grannens traktor med en jättetank på släp. Den är fylld med koskit som skulle sprutas ut på åkern runt vår tomt.
Byebye myseftermiddag!
Hejhej utegångsförbud!
Trodde i min enfald att min karantän här i bushen skulle kunna sträcka sig till tomtgränsen iaf.
Ih! Insåg just att jag lämnat ett fönster öppet! 😱🤢
Då skulle du bo här,min fältägande bonde är grisbonde :yuck::yuck::yuck::wtf: man kan inte andas här på 4 dagar.
 
När man sitter där och myser i solen så hörs en traktor. In på vägen och ut på åkern kör grannens traktor med en jättetank på släp. Den är fylld med koskit som skulle sprutas ut på åkern runt vår tomt.
Byebye myseftermiddag!
Hejhej utegångsförbud!
Trodde i min enfald att min karantän här i bushen skulle kunna sträcka sig till tomtgränsen iaf.
Ih! Insåg just att jag lämnat ett fönster öppet! 😱🤢
Då skulle du bo här,min fältägande bonde är grisbonde :yuck::yuck::yuck::wtf: man kan inte andas här på 4 dagar.
Jag tänkte just skriva det, var glad att det inte är en grisbonde! :laugh:
 
Jag tänkte just skriva det, var glad att det inte är en grisbonde! :laugh:
Förra året höll vi på i trädgården när de skulle köra ut skiten. Jag fick såna kväljningar av stanken att jag fick gå in. Sambon som ändå är känslig för lukter/har bra näsa tyckte att ”Det var väl inte sååå illa!” O_o
 
Tog bilen, behövde handla potatis och mjölk. Nu sitter barnet på pottan och pratar, vi har gjort en snabb hallon/lakritsglass som snurrar i glassmaskinen.
 
När man sitter där och myser i solen så hörs en traktor. In på vägen och ut på åkern kör grannens traktor med en jättetank på släp. Den är fylld med koskit som skulle sprutas ut på åkern runt vår tomt.
Byebye myseftermiddag!
Hejhej utegångsförbud!
Trodde i min enfald att min karantän här i bushen skulle kunna sträcka sig till tomtgränsen iaf.
Ih! Insåg just att jag lämnat ett fönster öppet! 😱🤢
Det luktar kretslopp! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp