Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senast ändrad:
Har lite tappat hoppet om mänskligheten efter det där mötet. :banghead:

Snälla säg att det fortfarande finns någorlunda normalbegåvade människor där ute?
Letar med ljus och lykta... :cautious:
 
Hade jag inte haft hästen nu, hade jag bara varit hemma nu. Har förvisso trädgård, men den räknas väl knappt med sina 50 kvm?
Finns ju massor man kan hitta på på 50 kvm :D
Jag lider brist på tid, men inte idéer tyvärr :cautious: :angel:
Har börjat på en lista med saker vi måste göra och saker jag vill göra och så allmänna underhållspunkter. Om någon behöver sysselsättning ute p ålandet kan det ordnas :angel:
 
Konstaterat att "alla" verkar ha kommit på att det är sista inlämningsdag för ansökan i övermorgon :banghead:

Dvs nu ringer alla samtidigt.. Haft flera där jag försökt förklara att det är inte fel på SAMI utan de som använder en antik webbläsare och att de måste skaffa en nyare. Inte jätteenkelt. Men det brukar gå och är man äldre och jobbat i jordbruket hela livet förväntar jag mig inte att de ska ha koll på sånt.
Det jobbigaste är de lite yngre som har NOLL KOLL på vad de ska söka, tjafsar om att deras block minskats med 0.09 ha eller deras trädor de inte tagit hand om på flera år "plötsligt" underkänts som jordbruksmark....
 
Var sååååå segt att gå upp i morse (lediga helger går på tok för fort!) men var vackert frostigt imorse, en härlig morgon med sol och skränande fiskmåsar så jobbdagen började fint 😍.
 
Ganska lyxigt att kunna dra igång ett spel en stund på lunchen när man känner att man behöver pausa och avreagera sig lite. :)

Vad gjorde du på lunchen? Jo men jag red runt på min krigshäst och slogs mot diverse stora grupper av bergsbanditer, banditer, sjörövare och så. Red in i städerna och sålde de varor jag konfiskerat från dessa. Tog lite fångar och sålde på marknad, rekryterade vissa fångar i min armé. Försöker utöka min armé maximalt så att jag snart kan ta ett eget slott, bli rik, och sedan ta över världen. 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 728
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp