Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
fortsätter med hemmajobbandet. Ev blir det en snabbtur in till jobbet på onsdag om vår extraanställde behöver lite mer hands-on hjälp.

Funderar över det här med jobbstruktur när man sitter hemma. Måste nog komma på något. Det är så lätt att, neh jag går ner och och mockar nu, eller ja den där webbsidan verkar ju intressant, eller de där bananerna ser lite tråkiga ut - det kanske är på plats med en banankaka....
Ska kanske se om det är någon av kompisarna som vill Skype-fika...

När jag var inne på jobbet en dag förra veckan var det så lugnt, ungefär som det brukar vara veckan efter midsommar då majoriteten av kollegorna antingen är i fält eller har semester.
 
Jag hade tänkt skita i att klä mig innan jag måste dra iväg mot stallet men insåg att vi har möte vid 9... Måste alltså klä mig ändå. Men jag vill inte klä mig två gånger. Lösningen: Sitta på mötet iförd stallkläder :up::idea:

Bara för att kanske jag ska dra på mig hjälmen :D
 
Jag tentade meteorologitentan typ 5-6 gånger... det var en delkurs på 2 poäng (motsvarande två veckor) men jag somnade så fort jag tog fram litteraturen, jag tyckte det var aptråkigt :D Dvs jag hade noll självdisciplin :laugh:

Edit: Men det blev ingen fracktenta iaf... det är när man går upp tionde gången!
Jag har fått göra så många omprov sen jag började gymnasiet. Hela gymnasiet hittills känns som en enda stor fail där allt går åt helvete :grin:

Så hade det inte varit för att jag verkligen vill få skiten gjord (och typ siktar på E istället för som vanligt, B) hade jag också somnat istället :D har försökt läsa på kurslitteraturen, en bok på ca 240 sidor, men har failat varje gång. Efter 5-10min sitter jag och surfar på buke/fb istället, det här är ren själv tortyr - till och med värre än ulvlekarna! :cautious:

/MvH hälsoutvecklarens dotter :rofl:
 
Jag har fått göra så många omprov sen jag började gymnasiet. Hela gymnasiet hittills känns som en enda stor fail där allt går åt helvete :grin:

Så hade det inte varit för att jag verkligen vill få skiten gjord (och typ siktar på E istället för som vanligt, B) hade jag också somnat istället :D har försökt läsa på kurslitteraturen, en bok på ca 240 sidor, men har failat varje gång. Efter 5-10min sitter jag och surfar på buke/fb istället, det här är ren själv tortyr - till och med värre än ulvlekarna! :cautious:

/MvH hälsoutvecklarens dotter :rofl:

Jag hade tillräckligt med begåvning för att klara gymnasiekurserna utan speciellt mycket plugg... dvs jag pluggade bara när det var roligt och fick då höga betyg. Matte pluggade jag HÅRT men det var för att jag var bäst i en klass av enbart prestationsgalna killar om jag gjorde det och det var ju väldigt roligt :angel:

Det betyder att jag lärde mig aldrig studieteknik så på universitetet klarade jag mig nätt och jämt (förutom tentan i ekonomisk geologi... ett poäng från full pott).
 
Fick ett mail från jobbet om att de ska sänka arbetsstyrkan på plats ännu mera, får se vad det innebär för oss vaktmästare 🤷‍♀️
Ska ha möte med chefen och facket imorgon om mina förberedande studier men som det är så kanske det hamnar på de dagar jag kommer ev vara hemma.
Mycket förändringar på gång!
 
Drömt mardrömmar inatt igen. Så jag är undermedvetet orolig och ledsen. Mardrömarna satte humöret för dagen.
Ska försöka få lite praktiskt gjort så kanske känslan lättar. Det är ju fånigt - må dåligt för att man drömt galet.

Ute är det varmt men mulet och blåsigt så det lockar ändå inte. Plus att det inte går att loga in på A-kassan. Jag behöver pengar efter att ha haft karens.

Inte min dag med andra ord.
 
Yngsta dottern hemma idag också. Hennes sista symptomfria dag (vad det verkar) så i morgon bör hon kunna gå på dagis igen. Jag ska jobba undan lite sen ska vi ta en promenad i det fina vädret på lunchen innan äldsta dottern ska hämtas. Behöver åka till återvinningen så tänkte ta det och hämta ut ett paket när jag ändå ska hämta henne på skolan :)
 
Yngsta dottern hemma idag också. Hennes sista symptomfria dag (vad det verkar) så i morgon bör hon kunna gå på dagis igen. Jag ska jobba undan lite sen ska vi ta en promenad i det fina vädret på lunchen innan äldsta dottern ska hämtas. Behöver åka till återvinningen så tänkte ta det och hämta ut ett paket när jag ändå ska hämta henne på skolan :)
Det ska tydligen vara väldigt mycket folk på återvinningen. Speciellt en fin dag som denna lär det bli kaos?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 728
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp