Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon verkar tycka det är dags att matte går på toaletten och fräschar upp sig! :laugh: :laugh:
1586263932627.webp
 
Kunde varit en snok. Det var min första tanke då den var rätt mörk och då mönstret syntes inte superväl :p La ut bilden på sociala medier och jag var inte ensam om att inte se direkt att det va en huggorm.

Fair enough, det lät så roligt när jag läste det bara! Som att det fanns en uppsjö att välja mellan! :D
 
Alltså mina enda utlägg numera är matvaror och vin. Min ekonomi har verkligen peakat när alla slutade gå på krogen. Kunde lätt lägga 1000 spänn på spontana middagar. Nu sitter jag typ hemma och käkar sill.
 
Nu har min älskade syster åkt tillbaka till Skåneland :cry: Men vi har haft jätte trevlig och provat ett nytt vin,det var gott (systers val denna gången)
Jag provade att skicka med henne 12 labbar,hon vägrade ta dom :mad: förstår inte varför?
Bra väder ute synd att det blåser satan emellanåt.
 
Jag satt PRECIS och funderade på om vi verkligen ska vänta ett år med barn. Vi har ju precis köpt lägenhet och jag fullkomligt förmultnar på mitt arbete. "Det sägs ju att det aldrig finns en perfekt tidpunkt att skaffa barn, men det här kanske är så nära man kan komma!" tänkte jag glatt och öppnade upp FB. Första som dyker upp är en artikel: "Gynekologen: Belasta inte vården - bli inte gravid nu" och "Jättetack om ni undviker att bli gravida" :laugh:

Alright alright, creepy hint, jag hör dig. Vänta it is.
 
Pratade med en familjevän som är 80 år och den största optimisten jag känner. Hon tyckte att det var väl inte så farligt med Coronan för henne. Det var ju ganska bra tom. Hon bor fortfarande i sin lägenhet själv, sköter sig själv fortfarande utan hjälp och är mkt aktiv normalt. Nu fick hon allt hemkört och behöver inte gå och handla. Så eftersom hon inte bör gå ut så mkt så börjar hon dagen med lite morgongymnastik inne. Nu när hon inte får vara ute så mkt och vara upptagen så hinner hon ju mer med hemma. Och det var ju bra.

Hon och hennes make hade båt på samma båtklubb som mina föräldrar. Så när de andra fixade inför sjösättning/vinterförvaring etc så lekte vi ungar om vi var fler. Och den här tanten brukade ta med oss eller mig om jag var själv bort till fåren, till en bäck, fiska, tälja barkbåtar, lära oss cykla etc.

Love her! Hon har absolut varit en förebild för mig med sin generositet och positivitet! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 080
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp