Jag har varit mycket lägre. ett tag snittade jag 97/60 då var jag ordentligt yr.Med sånt blodtryck blir jag yr . Men skönt du mår ok ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit mycket lägre. ett tag snittade jag 97/60 då var jag ordentligt yr.Med sånt blodtryck blir jag yr . Men skönt du mår ok ändå.
Läste om en asiat som hade blivit avkastad från spårvagnen av andra medresenärer. Bara för att hen såg asiatisk ut, så nog skulle det kunna hända...Nä idag finns ju risken att man blir utkörd ur butiken
Jag har varit mycket lägre. ett tag snittade jag 97/60 då var jag ordentligt yr.
Hur mår ditt hjärta?Jag hade 70/50 när jag blev hämtad av ambulans i flyget från Israel...
Vet folk verkligen vad de normalt har i blodtryck och temp? Jag har inte ens den blekaste aning om var normalspannet ligger... eller tja, normaltemp är väl någonstans mellan 36-38 hos gemene man, men annars? Blodtryck och liknande är rena grekiskan. Normalpuls också.
Varje gång jag har feber så googlar jag min temperatur.Vet folk verkligen vad de normalt har i blodtryck och temp? Jag har inte ens den blekaste aning om var normalspannet ligger... eller tja, normaltemp är väl någonstans mellan 36-38 hos gemene man, men annars? Blodtryck och liknande är rena grekiskan. Normalpuls också.
Visa bifogad fil 47078
Huvudsaken är att man mår bra
Varje gång jag har feber så googlar jag min temperatur.
Svaret blir alltid typ: "har man såhär låg temp så håller man på att frysa ihjäl vilken sekund som helst
Jag har ingen aning vilken temperatur jag har när jag är frisk, jag kommer aldrig ihåg att se efter
Hur mår ditt hjärta?
Jag glömmer alltid bort vad som är normal temp, och har kanske "feber" en gång om året. Men får alltid samma svarVarför googlar du det? Är du sjuk så är du ju sjuk oavsett om du har feber eller inte tänker jag.
Skönt att höra!Det mår utmärkt kunde de konstatera på sjukan (men de var jävligt nerviga ett tag) Däremot fick jag 4 liter dropp. Nåt slags rekord tydligen
Det får jag göra varje gång jag tempar hästen Vet dock att hästen ligger lågt normaltVarje gång jag har feber så googlar jag min temperatur.
Svaret blir alltid typ: "har man såhär låg temp så håller man på att frysa ihjäl vilken sekund som helst
Jag har ingen aning vilken temperatur jag har när jag är frisk, jag kommer aldrig ihåg att se efter
Nu kan man köpa en mackapär från 400:- och uppåt om man vill ha koll men själv har jag ingen aning om mitt blodtryck och har inte mätt det på flera år*Och knapplån.
Fair enough, men hur sjutton kollar man det ens utan en sådan där blodtrycksmackapär? Och som sagt - tillhör det verkligen norm att man vet hurdant blodtryck man har i vardagen? Om man inte har dokumenterad sjukdomshistorik alltså.
Har sådan där blodtryck mackapär*Och knapplån.
Fair enough, men hur sjutton kollar man det ens utan en sådan där blodtrycksmackapär? Och som sagt - tillhör det verkligen norm att man vet hurdant blodtryck man har i vardagen? Om man inte har dokumenterad sjukdomshistorik alltså.
Jag har naturligt låg temp, brukar känna mig döende vid 37.5 :PJag glömmer alltid bort vad som är normal temp, och har kanske "feber" en gång om året. Men får alltid samma svar
Lika bra att strunta i tempen tänkte jag mest. Vad som är "normal" temp för individen varierar ju stort, det är bara den kliniska termen för vad som faktiskt är feber inom vården som är densamma och den påverkar ju inte huruvida en är sjuk eller inte.Jag glömmer alltid bort vad som är normal temp, och har kanske "feber" en gång om året. Men får alltid samma svar
Två veckor sedan typ. Var nära att stryka med då.Precis, var ju inte längesen du låg inne efter ett försök? heller. Blir så illa till mods och förbannad. Spelar ingen roll om du så hade corona så skulle iaf en annan göra allt en kan för att hjälpa. Man kan ju inte bara börja skita i folk pga corona..
Det har hänt att jag varit sjuk så länge att jag behöver sjukintyg. Vården brukar fråga vilken temp man har då. Så jag brukar kolla. Dom anser dock inte att typ 34,9 är feber då nej, jag kollar väldigt sällan, bara om jag känner mig döende.L
Lika bra att strunta i tempen tänkte jag mest. Vad som är "normal" temp för individen varierar ju stort, det är bara den kliniska termen för vad som faktiskt är feber inom vården som är densamma och den påverkar ju inte huruvida en är sjuk eller inte.