Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spenderat kvällen med julklappste som jag fick av lillebror i söndags (sviiiiingott!), gamla avsnitt av Grey’s anatomy på tv och sonens julklappströja på stickorna. Så himla skönt.

Sista dagen med elever idag, för den här terminen. Imorgon blir det ingen ledig onsdag (☹️) för det har planerats in diverse jobb för kollegiet som jag bör vara med på. (Även om de glömt informera mig om det och den infon nådde mig igår… fint.).
Sen jobb veckan ut med diverse skolutveckling och planering, innan mycket efterlängtat jullov.
Sonens skola har helstängt på fredag, och jag jobbar. Svinkul. Men mamma lovade komma och hänga med unge herrn, så det blir toppen ändå. 🥰
 
Jag har just insett att all kal utgar fran julbordet i ar ... vad kan man ha istallet?

Jag kor 20 km efter en landsvag tva ganger om dagen, och langst en tredjedel av vagen ligger ... kal-falt. Jag vet att det inte vaxer kal nu, men det stinker. Gissningsvis ar det kvarlevor av kal som ligger kvar efter skord och nu haller pa att ruttna i vattensjuka falt, men oavsett vad sa star jag inte ut med lukten.😖

Sa, vad kan jag ha pa bordet som garanterar inte luktar kal?

Jag kan inte ens tala om hur vansinnigt ackligt det luktar 4 ganger om dagen 🤢 jag stod och holl i en meter stjalk med brussel kal i gar och insag att det bara inte gar. Jag GILLAR brussel kal, men nu vagrar min hjarna komma ihag det. :cautious: Har nagon ideer vad man kan ha istallet?
 
Idag kommer snickarna tillbaka och ska färdigställa trappan (räcket är kvar att göra) samt sätta in fönsterdörren in till vinden :) ! Så kul att få detta färdigt.

Imorgon åker maken på sin 2 1/2 veckors resa. Jag har precis suttit och punktat upp 12 saker som jag borde ta tag i. Vissa roliga, vissa mindre roliga. Men ack så behövliga. Och mycket enklare att göra saker när man är hemma själv och slipper ta hänsyn till andra människor :) ! Så jag är lite kluven. Hatar att sova själv pga mörkrädd, men tycker att det ska bli lite skönt att kunna bara ta hänsyn till mig själv ett litet tag....
 
Sitter i soffan. Duschade precis och har nu gjort i ordning en kopp te och hämtat choklad. Sambon har morgonmöte och även om jag inte förstår vad han pratar om mer än att de ska försöka få något att fungera så känns det som vanligt lite surt. Han sitter där med sitt ordentliga jobb och viktiga möten, och jag? Jag sitter i soffan och slappar.

Förvisso ska jag också jobba idag, men jag knatar bara runt i en stor lokal, sorterar djurtillbehör och pratar med folk om ifall deras hund kan tänkas gilla godiset med struts eller godiset med lamm. Typ. Men jag har i alla fall mestadels stängingspass = OB sista timmen och nästa tisdag när det är röd dag jobbar jag från öppning till stängning, så jag får ju bra lön för de timmar jag ändå jobbar. Och det är ju inte som att jag vill ha sambons jobb heller. Herregud, jag hade väl dött av uttråkning efter 10 minuter ungefär.

Vill mest bara ha sommar, värme och en bostad med egen gräsplätt. Fast jag tror att hundarna kommer älska(!) vår inglasade balkong nästa sommar och jag hoppas att det ska gå att sitta där ute och äta istället för att äta i soffan eller vid köksbordet hela tiden.
 
Känner mig rastlös. Tvättade ansiktet och hade på en mask, sköljde bort. Kom på att det är lika bra att duscha så gjorde det efter en stund. Nu ser jag på vädret. Vill göra nåt men vet inte vad. Gå och handla kanske? Lär bli mkt folk senare i veckan. :nailbiting:

Justja, har inte ätit frukost! Det kan jag göra!
 
Är lite hängig efter vaccinationen igår. Ska in till stan och hämta ett paket jag glömde igår. Sen behöver jag städa en kattlåda och gå återvinningen med förpackningar.
Livet som sjukskriven är spännande :cautious::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
31 787
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp