Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbar i ett företagshotell och idag bjuder vårt lilla företag alla på samma våning glögg inklusive snacks.
Vi slog till på ganska stort också.
Visa bifogad fil 134782

Gissa hur många som kommit förutom oss?
Två
:cautious:
Jobbar i grinchens hus tydligen :meh:
Om någon undrar över den där skålen med smörkniv så tyckte chefen att vi skulle servera mögelost blandad med grädde att ha på pepparkakorna, bägge vi två andra var mycket skeptiska :rofl:
 
Känner mycket liten lust att ge mig ut imorgon vilket är nödvändigt. Men det blir ännu värre på fredag så kommer försöka åka så tidigt på morgonen som möjligt.
 
Känner mig ledsen. Skulle precis kliva ut genom dörren för att åka till jobbet och äta jullunch med kollegiet när telefonen ringde. Det var sonens skola som ringde hem honom pga feber. 😞
Så nu har jag en tvärsjuk pojk här hemma, som kräkts (pga feber) och mår pyton. Jag missar våra gemensamma arbetsdagar och det pyssel som jag och en kollega tillsammans planerat för våra kollegor…
Missade julavslutningen förra året också, då fick sonen ögoninflammation lagom till jul…

Gissningsvis ligger julfirandet pyrt till också, det är inte kört ännu men ja… det ser dystert ut. Så jag känner mig ledsen och deppig och tycker hemskt synd om sonen. 🥺😞
 
Jag inser att jag borde ha varit skolpersonal förr i tiden. Blir sjukt ledsen när inte högstadieelever kan sköta sig o 15 min på en avslutning. Och vissa vuxna låter vissa saker vara.
Försöker fokusera på mina elever och klass men jag lär mig aldrig.
 
Äntligen kry nog att orka släpa mig och min säl-formade häst 🦭🐴 till ridhuset en kortare sväng. 🥳
Satt och vilade på en höbal på gången över/mellan lösdrifterna och var i min egen värld och svarade mail. Känner mig uttittad och kollar upp. Nyfiken mammahäst 😍👇
IMG_1986.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
31 523
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 440
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp