Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du äger ingen vacumkork?

Min kompis i vindrickandet. Eftersom jag bor ensam och dricker ensam så gör korken att jag kan ta ett glas och korka igen. Flaskan håller sig nästan en vecka.

Ja det gör jag, men upplever inte att vinet blir detsamma med den. Vill inte ha en flaska öppnad i kylen i flera dagar.
Öppnade en chanukka-must nu, den får duga! 😅
 
Jag ar hemma och vantar pa besok och att laga middag. Funderar pa vad jag vill ha ut av jullovet - har 8 dagar hemma i Sverige och ytterligare ett par dagar ledigt och vill fa det mesta av bade julledigt och planera 2024 och fa igang ett par projekt.. Later val helt gorligt?
Vad ser buke mest fram emot med 2024?
 
Jag har problem med magen så behöver ta det lite lugnt med sånt som irriterar. Dessutom har jag en tumör i levern :p Sammantaget ska jag nog ej hälla i mig en flaska vin.
1702839940507.jpg

Beror på flaskan :angel:

Sen hur drickbar den är, är en annan sak det..
 
Men tycker det är konstigt med tanke på att jag köpte knäckformar. Men knäckformar kanske kan ha olika storlek :confused:
Vanligtvis inte. Tror att det stod 50-70 st i receptet som jag använde (2 dl grädde, 2 dl socker och 2 dl sirap). Det blev ungefär 60 st så det stämde rätt bra. Konstigt om det blev dubbelt så många... :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp