Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen började trevligt med scones till frukost :) !
Sedan ville jag promenera en runda eftersom jag skulle åka iväg till föräldrarna sedan. Vi hade inte kommit långt i skogen förrän vi såg en person med en svart hund komma i vår riktning. Vi vände, och tänkte ta andra rundan istället. Speciellt som att vi inte var säkra på om vi mötte en kopplad hund. Vi hann inte långt förrän vi upptäckte ytterligare en hund, och den VAR lös. Hade fått upp något spår vid sidan av skogsvägen, och vi hoppades att den skulle hålla sig till det. Hörde hur kvinnan ropade, men hunden reagerade noll och intet på det. När vi hade kommit en bit till upptäckte hunden oss och for i full karriär rakt mot vår kopplade hund. Som såklart blev rejält förbannat över att bli påhoppad. Maken lyckades få bort den, men då for den rakt mot mig istället. Säkerligen ingen farlig hund, utan den ville förmodligen bara leka. Men vår hund är inte intresserad av den sortens påhopp. Sedan försvann den. Maken fortsatte hemåt, men jag vände för att försöka prata med kvinnan. Det har nämligen hänt en gång tidigare, när maken promenerade själv med hunden, att de blev attackerade av någon med lös hund. Den gången var det också en svart och en vit hund, så förmodligen samma. Men hon var som uppslukad av jorden när jag kom runt kurvan. Förmodligen hörde hon hundgruffet. Vår hund blev inte skadad, och så vitt jag såg inte hennes heller, men det är så LÄSKIGT att man inte ska kunna känna sig trygg ute på skogsvägarna.... :(
 
Snön ligger djup, vi är halvvägs mot jul - och hönsen, de värper som aldrig förr! 😍🙏🏻❤️

3F35AD36-B8CF-4F68-8DF3-4DBAAC72ECA4.jpeg
 
Jag blev nyfiken och var tvungen att googla. De ser ju lite....skumma....ut... Lite grann som sexiga seriefigurer, eller hur man ska kunna beskriva dem bäst.... :D

precis ... men i min uppfattning inte lika illa som barbie ...

Googla "lol dolls hidden messages", vettefan om det är fortfarande eller hur sanninghalten är men minns där det uppmärksammades:eek:

Oh-uh 😳 nu tycker inte jag att de flesta jag sag inte var sa farliga, en med hjartan dar brosten skulle vara kunde vi ju vara utan, de andra hade underbyxor? Nu var det en nyhets studio fran Alabama jag tittade pa, sa det kan ha varit for att det var "kyrkbaltet" och deras "prudness" eller sa kan det ha varit att det ar tidigt pa morgonen och mina ogon inte ser sa bra och det var smatt.

Det ser ut som om det var sma med "secret messages" och det Cami vill ha ar en stor (28 cm:cautious:) docka. Jag bestallde en i gar kvall. Den finns att hamta pa affaren har i stan i dag eller nar jag kan.

Nar jag var i Cami's alder onskade jag mig en "bebis docka med krokiga ben". Under flera ar var det overst pa min onskelista (precis under "ponny" som jag visste jag inte skulle fa) jag pratade om dockan med krokiga ben, jag tjatade om hur mycket jag ville ha dockan med krokiga ben ... sa en jul, jag var 6 eller 7 nar jag fick en ga docka med spets klanning for mamma tyckte att den var sa fin.

Jag glommer aldrig besvikelsen, sa Cami far en LOL doll som jag tror ar ganska oskyldig aven om conceptet av lol dolls har en hel del fragetecken runt det.
 
precis ... men i min uppfattning inte lika illa som barbie ...



Oh-uh 😳 nu tycker inte jag att de flesta jag sag inte var sa farliga, en med hjartan dar brosten skulle vara kunde vi ju vara utan, de andra hade underbyxor? Nu var det en nyhets studio fran Alabama jag tittade pa, sa det kan ha varit for att det var "kyrkbaltet" och deras "prudness" eller sa kan det ha varit att det ar tidigt pa morgonen och mina ogon inte ser sa bra och det var smatt.

Det ser ut som om det var sma med "secret messages" och det Cami vill ha ar en stor (28 cm:cautious:) docka. Jag bestallde en i gar kvall. Den finns att hamta pa affaren har i stan i dag eller nar jag kan.

Nar jag var i Cami's alder onskade jag mig en "bebis docka med krokiga ben". Under flera ar var det overst pa min onskelista (precis under "ponny" som jag visste jag inte skulle fa) jag pratade om dockan med krokiga ben, jag tjatade om hur mycket jag ville ha dockan med krokiga ben ... sa en jul, jag var 6 eller 7 nar jag fick en ga docka med spets klanning for mamma tyckte att den var sa fin.

Jag glommer aldrig besvikelsen, sa Cami far en LOL doll som jag tror ar ganska oskyldig aven om conceptet av lol dolls har en hel del fragetecken runt det.
Ja, jag hade aldrig tvekat om den är vad barnet vill ha, så farlig är inte dessa lols :D
 
Massa studier denna helg och intressant med olika personligheter; kommer väl hädanefter att tänka på kunder som blå, röda, gula eller gröna efter kursen Personlig försäljning 😄. Så skönt att vara igång mer eller mindre igen; härligt med en halvtimmes ridning, fixa boxen och även smidigt att få in en ny spånbal då snön var lite nerkörd 😊. Skönt också att ha linserna igen efter en vecka med glajjorna och honkatten verkade tycka äntligen lite mildare väder då hon maxade utetiden idag efter att den senaste tiden mest hållt sig inne 😅🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
50 51 52
Svar
1 039
· Visningar
29 412
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 436
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp