Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på barockopera, äter en mkt sen frukost och värmer mig under en filt.
Gårdagen bjöd verkligen på många härliga samtal. Otroligt att så många fantastiska människor råkar bo granne med mig!
Älskar att sitta runt ett bort och diskutera i timtal. Det var historia, litteratur, film, musik och allt däremellan. Lärde mig som vanligt en massa nytt. Många är experter inom sitt område så nivån är alltid hög. Tyvärr är jag i sammanhanget rätt okunnig när det kommer till litteratur men min granne är litteraturvetare, en annan arbetar på förlag och en annan är författare. Så jag känner mig alltid ngt mer upplyst efter att ha suttit några timmar i en soffa med dom.
 
Vet inte om jag ska gå till Ica nu eller senare. Kanske bäst efter kl 18 för då är väl folk hemma och äter middag?
Försökte googla men hittar ingen sån där med staplar som visar om det är mkt el lite folk.
 
Min buss var lite sen, så jag hoppas på att hinna med bussen till båten...
 

Bifogade filer

  • received_1335118107149580.jpeg
    received_1335118107149580.jpeg
    227,1 KB · Visningar: 20
Bakar lite, provar ett nytt recept på chokladsnitt med jordnötstosca. Ska bli vanliga chokladsnitt också, samt jordnötsbollar med nougat och vit choklad.
Eventuellt bakar vi julgranar också, vi får se hur långt orken räcker. 😅

Skottat en satans massa snö och städat hos hönsen idag också, det var behövligt eftersom fluffdjuren vält ut sitt vatten i spånet. :cautious:
 
Har fixat ordentligt i stallet inklusive mockat hagarna. Har varit svårmockat senaste tiden så idag var det tungt.
Här hemma har jag gjort lunch, satt igång tvättmaskinen, tömt hallen på möbler och satt ny tätningslist på balkongdörren.
Om en liten stund ska jag köra till Röstånga för att hämta dottern. Därefter hänga upp tvätten, tömma bänken i badrummet och göra mat till matlådor.

Kollar såklart på vintersport också :D
 
Det var inte jättemycket folk på Ica men de hade alla kassorna öppna så det blev inte så långa köer.
Handlade mindre än jag tänkt, eftersom att jag kom på att vissa saker hade jag i inköpslistan bara för att det var stammispris men väl där insåg jag att jag inte ville ha dem.
Så dramaten blev bara halvfull. Har ändå inte plats i kylen.
Hade broddarna på mig för igår var det läskigt att gå.
Ser på Nobelprisutdelningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
50 51 52
Svar
1 033
· Visningar
29 054
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 434
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp