Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möss möss möss. Jag får panik. Såg nyss en i vardagsrummet, den var påväg upp i SOFFAN! 🤮🤮🤮🤮
Laddade såklart fällor och ställde in, men vad fan gör man? Nu kommer jag liksom inte kunna vara i vardagsrummet förrän den är död...
Vet inte vart de tar sig in. Misstänker att det är bakom kökspannan, och där bakom kommer jag inte åt att täta.

Överväger att trots alls skaffa katt. Men vart hittar man en vuxen katt som är snäll med barn, tar möss och som inte har nåt problembeteende - typ kissar inne? Känns omöjligt. Katthemmen häromkring är inte ett alternativ.

Får panik.
Tycker det borde stämma in på de allra flesta katter, men varför är katthemmet inget alternativ? :confused:
 
Om kan åka en bit, katthem i annat län? Katthemmet som ligger nära min mamma har adoptera ut till folk som bor bra långt bort. Annars är väl fb om någon behöver omplacera sin katt, brukar krylla om ibland b.la kika i kattgrupper, även om jag första hand rekommdera katthem.
 
Möss möss möss. Jag får panik. Såg nyss en i vardagsrummet, den var påväg upp i SOFFAN! 🤮🤮🤮🤮
Laddade såklart fällor och ställde in, men vad fan gör man? Nu kommer jag liksom inte kunna vara i vardagsrummet förrän den är död...
Vet inte vart de tar sig in. Misstänker att det är bakom kökspannan, och där bakom kommer jag inte åt att täta.

Överväger att trots alls skaffa katt. Men vart hittar man en vuxen katt som är snäll med barn, tar möss och som inte har nåt problembeteende - typ kissar inne? Känns omöjligt. Katthemmen häromkring är inte ett alternativ.

Får panik.

Därför (okej för de är underbara med) vi skaffa katt för vi tröttnade på allt mössen förstörde i förra boendet...
 
Jag kapitulerade i morse och åt en smärtstillande. Drog till med en stark en till och med :o
Jag vet att man inte ska ta smärtstillande för träningsvärk men det var nära att jag inte ens tog mig ur sängen, fick liksom åla och halvt ramla ner på golvet. Kunde inte sätta mig och kissa för att det gjorde för ont och löste det till slut i duschen :o
Ska man inte? När jag var på intro på gymmet så sa pt:n att man kan det.
 
Lyssnar som vanligt på P1 medan jag morgonstökar.
Blir glad!
Ett bibliotek i Göteborg hade missad att hålla dörren låst på allhelgona. De hade haft runt 400 besökare, runt 200 utlån. Folk hade suttit i barnhörnan, samt läst tidningar. Ingen skadegörelse, ingen nedskräpning. Alla hade skött sig bra.
Visst är det skapligt underbart!
Detta påminde mig om för rätt många år sen när personalen på ett fängelse glömde låsa in de intagna på kvällen, så de tillbringade natten med att baka.
 
Det blev några härliga timmar I stallet I eftermiddagssolen och så tidseffektiv jag var utan mobilen och hann även fixa hagkompisens box för att göra insläppet ikväll smidigt och det utan att stressa; slösurfande på mobilen stjäl verkligen så mycket tid!! För att inte tala om hur härlig vagnsturen I alla gångarter var med bara fokus på det och inget annat! 😍.
Men efter lite sysslor hemma och lite mer studier ikväll har jag nu bytt bok (från personlig försäljning till Atlas av Lucinda Riley) 😁 och strax sovtajm 😴.
 
Möss möss möss. Jag får panik. Såg nyss en i vardagsrummet, den var påväg upp i SOFFAN! 🤮🤮🤮🤮
Laddade såklart fällor och ställde in, men vad fan gör man? Nu kommer jag liksom inte kunna vara i vardagsrummet förrän den är död...
Vet inte vart de tar sig in. Misstänker att det är bakom kökspannan, och där bakom kommer jag inte åt att täta.

Överväger att trots alls skaffa katt. Men vart hittar man en vuxen katt som är snäll med barn, tar möss och som inte har nåt problembeteende - typ kissar inne? Känns omöjligt. Katthemmen häromkring är inte ett alternativ.

Får panik.

For manga ar sedan nar vi bodde i Saudi Arabien var vi pa semester hela sommar lovet och Maken hade moten och jobb fast i Sverige sa ingen var i vart hus. Nar vi kom tillbaka nastan 3 manader senare sa sprang mossen over golvet mellan soffan dar vi satt och TVn.

Nasta dag gick jag ut och kollade in alla stray katter vi hade. Jag hittade en, George, som var snall och inte radd for manniskor (barnen pa compounden lekte med kullen nar de var sma, katt mamman forsvann och en av grannarna matade ungarna vid koksdorren).

Katten var ungefar ett ar gammal och jag lyfte helt enkelt upp henne, bar henne till mitt infesterade hus. Jag slappte ner henne mitt i vardagsrummet och sa med fortjurs rost, "Se har George, nu bor du har!" En vecka senare fanns inte en mus i huset, och koksskapet som luktade som en hamster bur nar vi kom hem luktade inte alls langre. :D
Hon var gravid nar jag tog in henne, eller blev mycket snart efter och vi beholl en kattunge, Doris. George blev 19 ar och Doris blev 18 ar gamla ... och vi hade aldrig mer moss dar vi bodde.:up:
 
Har nu lagt mig på en soffdyna på golvet. Högst upp på prio-listan nu: ny säng. Herregud vad jag får ont i ryggen av den vi har nu. Jag saknar min säng :( Den var förvisso inte heller helt bra, men jag vaknade iaf inte av att ryggen gjorde ont.
 
Möss möss möss. Jag får panik. Såg nyss en i vardagsrummet, den var påväg upp i SOFFAN! 🤮🤮🤮🤮
Laddade såklart fällor och ställde in, men vad fan gör man? Nu kommer jag liksom inte kunna vara i vardagsrummet förrän den är död...
Vet inte vart de tar sig in. Misstänker att det är bakom kökspannan, och där bakom kommer jag inte åt att täta.

Överväger att trots alls skaffa katt. Men vart hittar man en vuxen katt som är snäll med barn, tar möss och som inte har nåt problembeteende - typ kissar inne? Känns omöjligt. Katthemmen häromkring är inte ett alternativ.

Får panik.

Min ena kisse. Men han och hans skygga brorsa behöver nog fortsätta bo ihop.
 
Hade fått notiser om storbrand i stan. Mumlade om att det var sjutton vad de ska tjata om den där gamla branden (på statt för många år sedan). Det var visst en ny brand som pågår i detta nu 😬

Min själviska sida hoppa att det inte är allt för mycket rök mot mitt jobb, verkar inte vara så långt ifrån…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 344
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 102
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp