Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen. Jag har trott att det är fredag idag flera gånger. Råkade till och med säga till en kund att jag kan ringa igen på måndag 🤦

Nåja, sista 5 dagars veckan för mig. Från och med nästa vecka är jag ledig på fredagar till och med 15 december. Sååå skönt 🙏😍 Ska bli välbehövligt med tre hela dagar ledigt i 6 veckor.

Imorgon kör vi happy horse hour. Vi tänkte ju rida barbacka men det ska ju ösregna så vi bestämde att vi kör lunch på stan först och sen har vi en mysdag med hästarna i stallet. En liten spadag kanske. 🙏🥹
 
Dör smärtdöden trots starka smärtstillande, efter att jag gått så långt som till både köket och badrummet i samma vända (i min tvåa, med kryckor till hjälp…). För att få tag i mer smärtlindring måste jag lösa ut mitt recept på ett apotek, vilket innebär att jag både måste köra bil en bit och gå minst 40 meter + stå och vänta på min tur. Det kan bli intressant att lyckas med det på bara Ipren och Alvedon.

Verkar ha slagit i ena axeln i fallet också, för den har börjat göra ont och det finns blåmärke även där 😣, men det är ju inte på långa vägar så illa som knäna.
Jag tycker du ska anmäla det inträffade till ditt försäkringsbolag om du inte redan gjort det. Hundägarens hemförsäkring borde kunna ge dig någon kompensation då det är hans fel att du är skadad + han får faktiskt stå för att han hade otur när han tänkte. :mad:
 
Pumpen till min kattfontän slutade plötsligt att fungera. När jag skulle försöka skruva isär den för att rengöra så lyckades jag förstöra skruvhuvudet så jag inte fick ut skruven. Efter en massa meckande och grejande lyckades jag i kväll! Nu inser jag att jag inte hittar a/c laddaren. Suck. Funderar på om jag kan använda en annan usb laddare.
 
Pumpen till min kattfontän slutade plötsligt att fungera. När jag skulle försöka skruva isär den för att rengöra så lyckades jag förstöra skruvhuvudet så jag inte fick ut skruven. Efter en massa meckande och grejande lyckades jag i kväll! Nu inser jag att jag inte hittar a/c laddaren. Suck. Funderar på om jag kan använda en annan usb laddare.
det ska gå bra
 
Pappa har kallat in till något möte hos farmor idag och ingen av oss fattar vad det gäller. Vet inte om det är farmor som har blivit sämre i sin Alzheimer's eller något helt annat?
Hade visst glömt att jag skrev detta. Men det var bara farmor som ville berätta att de ska åka till Teneriffa. Hon var visst rädd att hon skulle glömma bort det så hon ville berätta medan hon fortfarande kom ihåg det <3
 
Är väl säkert möss i källaren eftersom ungkatten hänger vid trappan titt som tätt 🙃. Vilket gråsidisigt och trist väder idag; tyckte unga kissen som ville ut och sen ångrade sig ute på trappen men honan var ute hela långa dagen 😄.Var inne en sväng till CG i stan för att hämta varor men fick gå in också för att bla köpa salami i delidisken och passade på att köpa med två burkar D-vitamin åt oss när solen knappt är framme nu vilket ett antal till med gjort då det knappt fanns några burkar kvar 😄.
Hög tid att sova; både vi och katterna tillsammans, mysigt 🥰😴.
 
Chokladdoppad brysselkål är ett bra godis till halloweenungar. :angel1:
Får flashbacks till när jag var liten och allt skulle vara så himla nyttigt. Alltså, jag menar verkligen ALLT. Till och med bakverk. En midsommar fick min mamma och faster för sig att vi till och med skulle byta ut den traditionella jordgubbstårtan för att den var för "onyttig". Och inte mot vad som helst. Någon av dem hade hittat ett recept på en chokladtårta gjord på avokado 🥑🥑🥑

Avokado i all ära. Men en AVOKADOTÅRTA… nej, där går faktiskt gränsen.


Om någon undrar så var den tydligen ätbar om man dränkte den i baileys. Det var dock inte något vi barn fick testa 😂
 
Haha, jag leker struts till dess! 😅

Alltid! 😍 Pappa har alltid kört Saab, tvåtaktare, v4, 95, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5… oräkneligt antal och varianter, men alltid Saab. Bästa bilarna. ❤️

Morfars bror var Saab-mekaniker, först flyg som militär och sedan bilar (Saab i Falun). Mormor och morfar samt mamma hade bara Saab:ar och min yngsta mosters första bil var en Saab.

Jag tog ju över mammas sista Saab och köpte sedan en 9-3 som min första egenköpta bil. Det var så roligt när jag sprang på morfars bror på stan kort efter och erbjöd mig att köra hem honom (han stod och väntade på bussen). Han tyckte att jag köpt en bra bil :heart

Det sved när jag köpte en Volvo nu senast (även om det är en riktigt bra bil). Det var bråttom och jag fick inte tag på någon vettig Saab.
 
Uppe i bra tid men nu är problemet att jag vill få min nya kofta att torka på cirka 30 minuter :cautious: Har hängt den vi ett element nu och kanske ska föna den lite sen. Typiskt! Ville ju ha på mig den idag!
 
Snart slut på jobbnätterna denna gång.
Tyvärr så slår jobbet lite hål i min långledighet för det är myclet saker på gång.

Irriterande, även om det inte är så öpngs timmar och jag får övertid.
Men på det ena kan kag i alla fall delta på mobilen när jag gör annat..
 
Sonen är inne i en av sina perioder med minimalt sömnbehov. Jag har inte minimalt sömnbehov.
I natt innebar de att han vaknade kl. 03.12 och gjorde morgon. (Senaste dagarna har det varit runt 04.)

Jag är sååå trött. Tacka gudarna för att vi har höstlov i allafall. 😴😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp