Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ha nåt att läsa på Kindle till resan på måndag, men jag hittar inget som fångar mitt intresse.. Vill ha något i stil med Off to be the wizard, eller Golem and the jinni, eller Sleeping giants. Provat söka på liknande på Amazon och får upp typ twilight...

Lite udda och det kanske inte är din smak, men; Lanny av Max Porter?
 
Hostmedicinen gör sitt jobb och jag... äter torkade plommon :cautious:
Kämpa magen!

Värmde en fryspizza, sådan ny med kantarell och ost, jättegod. Har halva kvar, lunch i morgon efter jobbet! Ser redan fram emot det!

Det är kyligt ute så jag satte reflexer på min vinterjacka och tog av luddet på luvan som jag har hatat hela förra vintern och de få gånger jag använt den nu (hoppas inte luvan glider ner över ögonen numera), så i morgon är jag förberedd... och då ska det visst vara 8 grader igen, men nu får det vara nog med byte fram och tillbaka. Vinterjacka och vinterskor gäller nu! Rejäla kängor, hårda stabila- och varma!

Kvar väntar dusch och tömma diskmaskinen.

Wow, vilket märke? Jag älskar ju fryspizza till orimliga nivåer, så denna måste testas!

Baserat helt på titlar och ingen symopsis alls så känns Amuletten från Samarkand alt. Hela Bartimaeus-trilogin träffande. Men det kan vara för att du nämnde golem och djinn helt enkelt 😂👍

Åh, Bartimaeus! Måste genast läsa om :love:
 
Men HERREGUD! Jag var halvvägs hem innan jag tittade på klockan och bara ... eeeh, den där är på 15. Inte 16.
🤯😱😳😳:rofl:

Smet alltså iväg tidigare från jobbet.
Och när jag tänkte närmare på det så sa nog kollegan något om klockan när jag gick ... :o
Erm. Jag hade tänkt jobba fram till kl 13 imorgon (halvdag) för att förhoppningsvis slippa de värsta köerna, så jag får väl ta den timmen då 😅

Kollegan förlät mig och sa åt mig att njuta av extratimmen 😅

Verkligen totalt hjärnsläpp :o:rofl:
 
Hemma och tar igen mig i soffan. Snart dags steka hamburgare till middag men då jag ska städa badrummet medan det puttrar så prokrastinerar jag lite. Önskar badrummet skulle städa sig själv :p
 
Är så trött att jag nyss kom på mig själv med att bara sitta och stirra på min blinkande datorladdare i sisådär 10 minuter. :cautious:

Avbröts enbart pga jag tydligen blöder näsblod och det började droppa mitt i min trans. Det får gärna lägga av med sitt blodande innan jag ska in på gymmet :meh:
 
Klättrar runt, flyttar saker, blir galen på saker, packar upp tvätt, häller för mycket vatten över diskbänken, välter med pallen som jag står på, flyttar runt mer. Ack så arbetsam eftermiddag som går... lite åt skogen som resten av dagen men ändå kunde varit värre:D
 
Hostmedicinen gör sitt jobb och jag... äter torkade plommon :cautious:
Kämpa magen!



Wow, vilket märke? Jag älskar ju fryspizza till orimliga nivåer, så denna måste testas!



Åh, Bartimaeus! Måste genast läsa om :love:
Felix Grandiosa tror jag den heter, kantarell, är en ny sort. :) Den är jättegod, åt andra halvan nu i dag till lunch men värmde inte den och det var gott kallt också (tillagade ju hela i går). Det var två för något förra veckan när jag beställde hem mat så beställde två, tänkte att de kan inte vara äckliga alls. Och det var de ju inte! jättegoda så jag kommer absolut att köpa flera stycken till faktiskt.
 
Felix Grandiosa tror jag den heter, kantarell, är en ny sort. :) Den är jättegod, åt andra halvan nu i dag till lunch men värmde inte den och det var gott kallt också (tillagade ju hela i går). Det var två för något förra veckan när jag beställde hem mat så beställde två, tänkte att de kan inte vara äckliga alls. Och det var de ju inte! jättegoda så jag kommer absolut att köpa flera stycken till faktiskt.
Åh, tack!! Ska hålla span 🤩
 
Låt säga att det är ett annat liv nu. Tur att min vän påminde mig om att på söder är alla välkomna oavsett odör.

IMG_1944.png
 
Köpte hastigt och lustigt en ny bil igår. 😅 Eller givetvis inte NY, bara ny för mig. Min bil pajade i måndags och vill verkligen inte bli återupplivad på ett normalt sätt. Så det fick bli ett spontanköp i väntan på att någon mer kunnig kan kika på den. 😅 Verkstan skulle ha ohemult mycket betalt för att ens felsöka den (2500kr för att koppla in datorn och läsa felkoden… ) och ännu mer för att hämta den först (+ kunde inte titta på den förrän i slutet på nästa vecka..), kändes mindre aktuellt med en gammal Saab. Men eftersom jag bor ensam ute i ingenstans med litet barn så kan jag inte vara utan bil tills kunnig familjemedlem har tid att kika så ja… nu har jag plötsligt en petrolfärgad Saab här ute! 😍 (Ja, jag kör bara Saab. 🤓)

Fick slänga på vinterdäck på den idag bara då den stod på sommardäck. Men nu är den (peppar peppar) fit for fight! 😁
Fick givetvis proffshjälp med däckbytet. ❤️😍
IMG_7193.jpeg
 
Har en helkroppsmassage inbokad imorgon :) ! Min första faktiskt. Jag upptäckte att det gick fint att använda friskvårdsbidraget till massage så testade en halvkroppsmassage tidigt i somras. Men imorgon ska jag alltså bli knådad i en hel timme. Ska bli himla skönt... :) Bra sätt använda friskvårdsbidraget när man inte är en gym-människa!
 
Har en helkroppsmassage inbokad imorgon :) ! Min första faktiskt. Jag upptäckte att det gick fint att använda friskvårdsbidraget till massage så testade en halvkroppsmassage tidigt i somras. Men imorgon ska jag alltså bli knådad i en hel timme. Ska bli himla skönt... :) Bra sätt använda friskvårdsbidraget när man inte är en gym-människa!
Jag använde mitt till vattengympa :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp