Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte hastigt och lustigt en ny bil igår. 😅 Eller givetvis inte NY, bara ny för mig. Min bil pajade i måndags och vill verkligen inte bli återupplivad på ett normalt sätt. Så det fick bli ett spontanköp i väntan på att någon mer kunnig kan kika på den. 😅 Verkstan skulle ha ohemult mycket betalt för att ens felsöka den (2500kr för att koppla in datorn och läsa felkoden… ) och ännu mer för att hämta den först (+ kunde inte titta på den förrän i slutet på nästa vecka..), kändes mindre aktuellt med en gammal Saab. Men eftersom jag bor ensam ute i ingenstans med litet barn så kan jag inte vara utan bil tills kunnig familjemedlem har tid att kika så ja… nu har jag plötsligt en petrolfärgad Saab här ute! 😍 (Ja, jag kör bara Saab. 🤓)

Fick slänga på vinterdäck på den idag bara då den stod på sommardäck. Men nu är den (peppar peppar) fit for fight! 😁
Fick givetvis proffshjälp med däckbytet. ❤️😍
Visa bifogad fil 131135
Vad blev det för bil?
 
Kom på innan att jag bott här i snart ett år, redan 9 månader! Snart sett alla årstider här, även om våren hoppades typ över. Såg ett vackert gult träd i dag och insåg att alla träd Skåne har med löv i olika färger har man inte här på samma vis, har är lite fler barrträd även om det andra förstås finns, men just en massa lövträd som tappar löv i mängder i olika färger har jag saknat. Blev glad av det knallgula trädet!

Nu duscha, se på något på någon streamingtjänst och så en snabbkiss med spion innan sängen. Och i säng tidigt...
 
Hemma hos hundarna efter ett oandligt langt mote ... igen. Jag plockade upp en hink paron fran grasmattan (det blaser i dag) innan Diva fick ga ut och jag bara vagrade att skala paron, sa de fick bli saft. De kokar just nu tills jag aker tillbaka till jobbet for nagra timmar.

Paronen ar stora, varje paron ar mellan 400 och 550 gram ... och en hink med de bjassarna blir mycket och grytan ar full nu. Jag far gora klart ikvall. Jag gillar verkligen inte paron :arghh:

Princess Diva ligger bredvid mig och grater svagt hela tiden ... hon fick bara ett litet paron nar vi var ute. Det ar sa synd om henne🙄
 
Köpte hastigt och lustigt en ny bil igår. 😅 Eller givetvis inte NY, bara ny för mig. Min bil pajade i måndags och vill verkligen inte bli återupplivad på ett normalt sätt. Så det fick bli ett spontanköp i väntan på att någon mer kunnig kan kika på den. 😅 Verkstan skulle ha ohemult mycket betalt för att ens felsöka den (2500kr för att koppla in datorn och läsa felkoden… ) och ännu mer för att hämta den först (+ kunde inte titta på den förrän i slutet på nästa vecka..), kändes mindre aktuellt med en gammal Saab. Men eftersom jag bor ensam ute i ingenstans med litet barn så kan jag inte vara utan bil tills kunnig familjemedlem har tid att kika så ja… nu har jag plötsligt en petrolfärgad Saab här ute! 😍 (Ja, jag kör bara Saab. 🤓)

Fick slänga på vinterdäck på den idag bara då den stod på sommardäck. Men nu är den (peppar peppar) fit for fight! 😁
Fick givetvis proffshjälp med däckbytet. ❤️😍
Visa bifogad fil 131135

Saab :love:
 
Vi har en soffa :banana: Och köksbordet står på plats, likaså en bokhylla och hundbädd. Nu börjar man se hur allt kan bli här, och jag tror det blir väldigt bra. Fortfarande sjukt mycket att göra, men ja.

Nästa vecka är jag dessutom helt ledig! Skulle haft ett pass, men chefen frågade om hon skulle ta bort det så att jag får lite ledigt nu när jag jobbar en vecka i sträck. Ser fram emot att kunna landa ordentligt i nya lägenheten då.
 
Lagt mig i sängen, ska börja 1 timme tidigare än jag brukar imorgon så lite nervöst... dessutom har det börjat snöa igen och en gul varning för höga flöden... ska komma 50 mm regn på lördag enligt prognosen :crazy: Hoppas det inte är nåt krångel på vägarna imorgon när jag ska till jobbet.
 
Dör smärtdöden trots starka smärtstillande, efter att jag gått så långt som till både köket och badrummet i samma vända (i min tvåa, med kryckor till hjälp…). För att få tag i mer smärtlindring måste jag lösa ut mitt recept på ett apotek, vilket innebär att jag både måste köra bil en bit och gå minst 40 meter + stå och vänta på min tur. Det kan bli intressant att lyckas med det på bara Ipren och Alvedon.

Verkar ha slagit i ena axeln i fallet också, för den har börjat göra ont och det finns blåmärke även där 😣, men det är ju inte på långa vägar så illa som knäna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp