Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på födelsedagen @Sonic76!

2003841dba896307b04b8a57d666b0ae.jpg
 
Hittade min sladd när jag röjde i några lådor så nu är de också städade. Lådan i klädkammaren är nedtagen och sorterad, vinterskorna och höstskorna framplockade, sommarjackorna nedstoppade + klänningar i en annan låda och uppställda på hyllan igen. Ordning och reda, pengar på fredá, eller vad man nu säger.

Har två hyllor och tavellister jag funderar att sätta ovanför/vid min säng, men tja, blir nog en annan dag. Jag måste fundera lite till och se hur man gör, har tummen mitt i handen.

Nu middag!
 
Jag har ätit hemgjord blodpudding vilket var fantastiskt gott. Vilken konsistens!

Nu är både jag och katten under täcket och (jag) kollar med ett halvt öga på världscupen.

Nyss kom en hemleverans av kylvaror från ett nätapotek. De har alltså helt gratis (ja de får väl själva medicinens kostnad av regionen) skickat en kylbil ut i obygden, och lägger dessutom med ett rabatterbjudande till nästa köp. Schysst men hur går det ihop för dem?
 
<snip> Nyss kom en hemleverans av kylvaror från ett nätapotek. De har alltså helt gratis (ja de får väl själva medicinens kostnad av regionen) skickat en kylbil ut i obygden, och lägger dessutom med ett rabatterbjudande till nästa köp. Schysst men hur går det ihop för dem?

Min medicin som maste vara kyld kommer alltid i en stor lada med tjock isolering och en massa kylblock innanfor allt. Det ar fortfarande is i kylblocken nar jag oppnar ladan mer an en dag efter att den ar skickad.
 
Min medicin som maste vara kyld kommer alltid i en stor lada med tjock isolering och en massa kylblock innanfor allt. Det ar fortfarande is i kylblocken nar jag oppnar ladan mer an en dag efter att den ar skickad.
Dos att inta kan förvaras i rumstemperatur upp till en vecka så jag kan fylla dosetten för hela veckan, därför känns det lite overkill även om jag fattar att rutiner är rutiner och själva grejen att de kyler den under transporten låter mig ha aktuella doser i rumstemp vilket annars inte skulle gå. Lättare att förstå för sådant som verkligen MÅSTE vara kylt fram till användning. Men jag är tacksam!
 
Frankie Drake-maraton i sjukstugan. Eller jag räknar väl mig som i princip frisk såhär dag 9 även om det finns mer och mindre oroande rester av sjukdom. (Luktsinne borta, försöker inte oroa mig än). Att bli sjuk under pågående fryshaveri var inte kul, alla glassar och bär som hade blivit bra smoothies:cry:

Snart kan jag träffa min sjuka närstående iaf och just nu har jag katten i knä som kickboxar mig i sömnen :love1:
 
Huskaoset fortsatte idag, men nu börjar det finnas en ljusning, stora rummet fick en ommöblering och två tavlor som har stått och väntat på att bli upphängda kom upp, stora tavlor så de har varit lite i vägen. Nu ska bara matbordet vändas igen, min favoritfotölj ska få komma in från garaget där den har blivit lagad och vi ska komma överens om vilka tavlor vi vill ha upp på sista väggen. Jag har en tavla där just nu, jag älskar tavlan men vi har inga andra som den passar ihop med. Så frågan om den får flytta och vi kanske gör en släktvägg, dvs tavlor som min pappa har målat, tavlor som svärfar har målat och så några tavlor från en annan släkting till maken. :) Jag var lite inne på tavellister så vi kan flytta runt tavlorna lite då och då utan att behöva göra nya hål hela tiden. ;)
 
Mina två ekar har strösslat gräsmattan med ollon. De har lockat ekorrar till tomten. Och ja, de heter ju ek-orrar :love:
Jag har sett spår av dem tidigare men inte sett dem mer än nån enstaka gång. Nu är de synliga nästan dagligen.

Ekorrar ar djavulen's hantlangare 😈 och nar hunden ligger och tittar ut kommer upp pa verandan, stirrar pa hunden, tjattrar och dansar runt tills hunden ar helt hysterisk ... da satter de sig och man kan se hur de njuter:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 422
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp