Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ekorrar ar djavulen's hantlangare 😈 och nar hunden ligger och tittar ut kommer upp pa verandan, stirrar pa hunden, tjattrar och dansar runt tills hunden ar helt hysterisk ... da satter de sig och man kan se hur de njuter:banghead:
När jag hade katt för länge sen så hade jag en rastgård till henne där hon spenderade mycket tid. Nån ekorre retade henne genom att klättra på utsidan av nätet och sen tog den sig in i rastgården. Det blev en väldans jakt men den slapp undan några gånger.
Så en gång när jag skulle hämta in katten på kvällen så låg en ekorre där, stendöd.
Katten lyckades även ta möss som var utanför nätet. Och ödlor. :(
 
Klockan ar 11:30 och jag sitter fortfarande har i pyjamas. :) Nu ar det nog dags att starta dagen. Mina colibrin behover mer nectar, hundarna behover ga ut (fast de ar oerhort tysta fortfarande:cautious:) och jag har grejor jag behover gora. Om jag klar pa mig kanske jag far lite fart?
 
Boeuf bourguignon sägs ju vara "grytornas gryta" och tänka sig att jag skulle bli 35 år med råge innan jag skulle laga det själv 😅😊. Med oxfond, Zetas röda matlagningsvin och bacon istället för sidfläsk och minus champinjoner och det var ju inte alls tokigt med potatismos till; högreven blev så mör och god! 😋😃.
 
Carola
 

Bifogade filer

  • 20231015_194806.jpg
    20231015_194806.jpg
    205 KB · Visningar: 9
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 695
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 882
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 418
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp