Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Baksidan med en varm september är ju de satans jäkla myggeländena som är rabiata och biter genom ridleggingsen så det kliar överallt på bena; minst fem nya bett i klunga på ena benet - de är ju fulla med bett som normalt om början av sommaren 😣. Vill ha kyligare väder som är normalt för årstiden. Helst förra veckan.
#snartuppäten
 
Har gått en runda och samlat upp mer tråd. Kanske inte idealiskt att den är våt när jag rullar upp den, men "oh, well"... Sedan är det bara nedersta tråden kvar. Trots att hagen inte är gigantisk är det MASSOR av tråd att samla upp! Nu har vi precis ätit våfflor och jag tänkte köra en sväng med dammsugaren... :)
 
Har tittat till hönsen och gett dem flera klasar med vindruvor att snaska på. Har även plockat äpplen till hästarna som de ska få snaska på, så nu ska jag ta på mig lite andra kläder och åka och handla lite åt mig att snaska på samt titta till hästarna innan jag lägger mig igen med min förbaskade förkylning. 🤧

Vad får Skrutt och Wilma att snaska på?
 
Har städat hemma, plockat undan sommarskorna för säsongen (temperaturen säger att de borde gå att använda, min kropp säger att det är höst och för kallt för sandaler nu..oh well.), och fixat månadens sammanställning av ekonomin. Nu har sambon börjat med middagen och jag tänkte slappa en liten stund.
 
Baksidan med en varm september är ju de satans jäkla myggeländena som är rabiata och biter genom ridleggingsen så det kliar överallt på bena; minst fem nya bett i klunga på ena benet - de är ju fulla med bett som normalt om början av sommaren 😣. Vill ha kyligare väder som är normalt för årstiden. Helst förra veckan.
#snartuppäten
Har undvikit skogen lite en tid nu pga myggen och varje gång jag tänker att NU kanske det går att gå där så blir jag uppäten. Är så trött på dem! DÖ!
 
Trevlig förmiddag med en god vän och hennes brukare. Vi åkte till Bauhaus och tittar på tapeter. Va många fina de hade! Och till bra pris 🙂 Den har spanat in innan var fortsatt den som var mest intressant så fick med mig ett prov hej då jag kan kolla att den funkar med färgen på ytterdörren (då det är galen jag ska tapetsera). Håll tummarna!
 
Har undvikit skogen lite en tid nu pga myggen och varje gång jag tänker att NU kanske det går att gå där så blir jag uppäten. Är så trött på dem! DÖ!

Verkligen! Märker bara av att hålla efter ekollonen i hagen (sjön ligger ju inte långt ifrån) men har dock inte ridit I skogen utmed sjön nu på ett bra tag 🙃.
 
Sitter bara här och ugglar. Fryser faktiskt lite så har en tjocktröja på mig för ovanlighetens skull. Spionens kycklingboll är tvättad och han blev glad när han fick den, tror han och bollen ligger och sover i sovrummet. eller surar för att han inte får gå ut på balkongen (jag FRYSER ju och gissar att grannarna inte skulle vara positiva om jag stängde balkongdörren....han däremot låter om han vill in, OM, inte när.... :D men det fattar folk inte). Funderar på vad jag ska göra för middag med all svamp. I går åt jag tre sorters stekt svamp ihop med stekt zucchini och stekt paprika....

Spionen paminner mig om en gammal van, en Newfoundland hund som alskade att vara ute och sova pa vintern i Stockholms trakten. Ibland fros palsen fast runt honom, men att ga in, eller sova i hundkojan gjorde han INTE! Han reste sig aven om man inte spettade loss honom pa morgonen en svinkall dag, (och klagade aldrig) men att stanna innomhus mer an nagra timmar var inte kul, tyckte han.

Har tittat till hönsen och gett dem flera klasar med vindruvor att snaska på. Har även plockat äpplen till hästarna som de ska få snaska på, så nu ska jag ta på mig lite andra kläder och åka och handla lite åt mig att snaska på samt titta till hästarna innan jag lägger mig igen med min förbaskade förkylning. 🤧

I gar kvall gjorde jag hamburgare som Maken och jag snaskade pa. Hundarna fick da ett par skivor tomat, nagra isbergs salads blad, och en pickle var att snaska pa ... :p
 
Spionen paminner mig om en gammal van, en Newfoundland hund som alskade att vara ute och sova pa vintern i Stockholms trakten. Ibland fros palsen fast runt honom, men att ga in, eller sova i hundkojan gjorde han INTE! Han reste sig aven om man inte spettade loss honom pa morgonen en svinkall dag, (och klagade aldrig) men att stanna innomhus mer an nagra timmar var inte kul, tyckte han.



I gar kvall gjorde jag hamburgare som Maken och jag snaskade pa. Hundarna fick da ett par skivor tomat, nagra isbergs salads blad, och en pickle var att snaska pa ... :p
Han är verkligen så, ligger gärna där all vaken tid. Spanar grannar och sover, går in för att äta och dricka och gå ut, men i övrigt är det balkongen som gäller i hans liv om han fått bestämma. I förra lägenheten gick balkongdörren inåt och jag bodde på andra våningen samt hade sängen intill dörren ut där så den var öppen men bara igenputtad lite på nätterna och vinterdagarna. Han sov där dag som natt, snöade på honom, men han reste bara pälsen lite och var alldeles varm och gosig på trampdynorna där enda stället var utan päls. Icke att han frös och icke att han ville gå in.

Här protesterar han högljutt när jag ber honom gå in, reser sig inte ens så jag får ta tag i halsbandet, reser sig inte då utan tjuter ännu mer i protest och spjärnar emot. väl inne hämtar han leksak efter leksak och ger mig för att "byta" mot att få gå ut igen på balkongen :D Det är inte så att han tycker att det är varmt och jobbigt inne, utan mer att han gillar att ha koll på allt ute, lukterna, vinden och allt som sker. Och förstås stör minusgrader och snö inte honom alls heller.

Det är lite synd att han inte kan få ha en hundgård här som han kunnat gå in och ut i även när jag inte är hemma, hundlucka i balkongdörren :D
 
Oj, har missbedömt proportionerna lite. Det blev mycket grönsaker (kål, lök, potatis och morötter) i jämförelse med buljongen. Nåja nu puttrar den och tänkte sedan reda med lite maizena och hälla i några skivade korvar på slutet. Blir mer en kålgryta tror jag.
 
Oj, har missbedömt proportionerna lite. Det blev mycket grönsaker (kål, lök, potatis och morötter) i jämförelse med buljongen. Nåja nu puttrar den och tänkte sedan reda med lite maizena och hälla i några skivade korvar på slutet. Blir mer en kålgryta tror jag.
Samma här! Vi skulle göra en matig köttfärssås till imorgon, men efter några "hoppsan" och "det här är gott att ha i", så blir det soppa imorgon - en vitaminbombsoppa :angel: :d
Så maken var och hämtade in ett nytt paket fryst köttfärs som ska bli köttfärssås imorgon... :cautious:
 
Samma här! Vi skulle göra en matig köttfärssås till imorgon, men efter några "hoppsan" och "det här är gott att ha i", så blir det soppa imorgon - en vitaminbombsoppa :angel: :d
Så maken var och hämtade in ett nytt paket fryst köttfärs som ska bli köttfärssås imorgon... :cautious:
Här missbedömdes visserligen inget, men har mängder med svamp att äta så jag fick göra en gryta med bland annat svamp-mycket-serverat till svamp... hej frysen, här kommer matlådor! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp