Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit kvarg i sängen, spillt men städpatrullen hjälptes åt med städandet, även om det var delvis deras fel att jag spillde. Hoppas på må lite bättre snart efter jag ätit, får se om det räcker med bara kvarg. Jag måste ta hand om hästarna och hönsen med men annars tänker jag inte göra många knop idag.
 
Just nu skulle jag döda för en diskmaskin. Berg av disk har förvandlat mitt kök till en hazmat zone. Lagt första omgången i blöt, av två eller tre. Ffa är det alla nya förvaringsburkar jag måste diska och torka innan jag kan hälla i mjölk, socker och annat.

Mjöl, inte mjölk
 
Sitter bara här och ugglar. Fryser faktiskt lite så har en tjocktröja på mig för ovanlighetens skull. Spionens kycklingboll är tvättad och han blev glad när han fick den, tror han och bollen ligger och sover i sovrummet. eller surar för att han inte får gå ut på balkongen (jag FRYSER ju och gissar att grannarna inte skulle vara positiva om jag stängde balkongdörren....han däremot låter om han vill in, OM, inte när.... :D men det fattar folk inte). Funderar på vad jag ska göra för middag med all svamp. I går åt jag tre sorters stekt svamp ihop med stekt zucchini och stekt paprika....
 
Nu har jag diskat alla nya burkar och städat i köksskåpen. Det kröp fortfarande omkring några kryp :yuck: får slänga även pärlsockret och havregrynen.

Får inte upp två av burkarna jag köpt. De sitter som berget. Blir irriterad. Eftersom det äntligen är lite ordning i köket ska jag börja hacka och skära för att göra min förbaskade soppa. Förhoppningsvis är den god mtp hur mycket jag har tänkt, planerat och kommer fixa med den.
 
skulle vilja ha en pizza,
Pizzerian 300m bort
kontot med motivation är tomt.
Pizzerian kunde vara på månen
har i alla fall mat hemma.
 
Har tittat till hönsen och gett dem flera klasar med vindruvor att snaska på. Har även plockat äpplen till hästarna som de ska få snaska på, så nu ska jag ta på mig lite andra kläder och åka och handla lite åt mig att snaska på samt titta till hästarna innan jag lägger mig igen med min förbaskade förkylning. 🤧
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp