Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Da skulle han ha tankt pa det innan han bjod hem nagon. Du hjalper honom inte genom att gora sadant sjalv, du hindrar honom fran att lara sig bli vuxen och ta ansvar.



Vilka sorters saft ar det?

Jag ar vaken och sitter med mitt tea nastan 8:30. Son och barnbarn kommer over i eftermiddag sa jag behover rensa av sygrejor fran matbordet :p innan de kommer. Som det ar nu ar halva matbordet tackt med tyg sedan jag klippte ut en kjol till sondottern, och tillhorande "cutting mat" samt ett par saxar och lite annat som jag bara skot at sidan i gar vid middagstid.

Sedan undrar jag vad jag ska hitta pa till middag .. Jag far aka och handla for jag glomde lagga revbenen i sous viden och jag har inte lust att ha ugnen pa halva dagen eller att passa temperaturen pa grillen lika lange sa det far bli en annan gang.
Det var två olika sorters Fun lighet- Cloudy appel tror jag den ena heter och en med raspberry eller något :) Han är lite mesig och vågar inte testa nya saker men tog mod till sig och blev så glad över att det var gott, godare än var för sig så har nu blandat en flaska så :D
 
Lille kömpis och jag klättrade runt på bergskullen bredvid oss och plockade hallon. Blev i alla fall kanske 5 dl. Tänkte klättra dit i morgon med och plocka. Så kanske det kan bli marmelad.
Försök till fin bild på lille clown. Kolla hit: 🤡
D151A0BD-81BE-445C-91E5-8D1D7D07BAD6.jpeg
 
Väntar på att degen ska jäsa klart så jag kan fortsätta med mina piroger. Blir spenat, soltorkade tomater och fetaost som fyllning idag, rågsikt i degen. Kommer nog bli kanongott som matlådor till veckan.
Låtsas inte se...
BORDE bakat idag men har varit oändligt trött hela dagen,Har bröd till imorgon men sen är det kris. Så prokrastinerat det till morgondagen
 
Varit en intressant arbetsdag: åkt med på lite nya vägar som bla fina landsvägar 😍 och ett gäng nya butiker och jösses vad stort Maxi i Motala är!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 669
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
560
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp