Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev precis klar med de sista detaljerna på figurerna till barnvagnsmobilen. Nu måste jag bara fixa resten. Den ska vara klar till imorgon. :nailbiting:

IMG_20230729_161747-01.jpeg
 
Ska ta en prommis med spionen om en stund. Det är fint väder så blir väl till skogen.

Har varit i väg och hämtat medicin, skulle behövt det i går när jag mådde så väldigt dåligt, men då kunde jag ju inte komma i väg, men nu så! Har tagit lite och känner mig lite bättre, men är fortfarande inte riktigt pigg. Gick in om Hemköp för att kika efter kantareller, men de hade inte fångat in några åt mig, så jag köpte sparris, ost och kexchoklad istället som tröst. En runda in på Stadsmissionen för att kolla deras besticklåda, men inte heller där fanns något kul. Däremot blev den här gången också DVDer- olika Top Gear säsonger. Och så tre kokböcker. "Vår kokbok", "jamies höstmat" och så en bok om smörgåstårtor och smörrebröd, där jag mer tänkte på just smörrebröden faktiskt.

Och så hemåt igen och har nu tillbringat över två timmar i telefon med yngsta sonen. Det är 50 mil mellan oss, men internet är en bra grej ändå, vi har kollat på bestick tillsammans, jag visade var Nils Johanburkar är för något och vi pratade om hur han ska göra spagetti och köttfärssås i dag samt jag tipsade om att blanda de två olika saftsorterna han har köpt, lite motstridig först men han gjorde det och tappade hakan av hur gott det blev :D

Nu dags för nya Alvedon och så en prommis!
 
Ska ta en prommis med spionen om en stund. Det är fint väder så blir väl till skogen.

Har varit i väg och hämtat medicin, skulle behövt det i går när jag mådde så väldigt dåligt, men då kunde jag ju inte komma i väg, men nu så! Har tagit lite och känner mig lite bättre, men är fortfarande inte riktigt pigg. Gick in om Hemköp för att kika efter kantareller, men de hade inte fångat in några åt mig, så jag köpte sparris, ost och kexchoklad istället som tröst. En runda in på Stadsmissionen för att kolla deras besticklåda, men inte heller där fanns något kul. Däremot blev den här gången också DVDer- olika Top Gear säsonger. Och så tre kokböcker. "Vår kokbok", "jamies höstmat" och så en bok om smörgåstårtor och smörrebröd, där jag mer tänkte på just smörrebröden faktiskt.

Och så hemåt igen och har nu tillbringat över två timmar i telefon med yngsta sonen. Det är 50 mil mellan oss, men internet är en bra grej ändå, vi har kollat på bestick tillsammans, jag visade var Nils Johanburkar är för något och vi pratade om hur han ska göra spagetti och köttfärssås i dag samt jag tipsade om att blanda de två olika saftsorterna han har köpt, lite motstridig först men han gjorde det och tappade hakan av hur gott det blev :D

Nu dags för nya Alvedon och så en prommis!
Nog för att du bor i nils Johan land men vad är det för burkar?
 
Har varit igång sedan tidigt. Målat FÄRDIGT ett fönster, dvs fått på strykning nummer två av vacker ljusgrå färg (även om den kanske hade kunnat få vara lite, lite mörkare) på insidan :) ! Har också påbörjat två andra fönster, tvättat och grundat. Håller tummarna för hyfsat väder i några dagar framöver så jag kan fortsätta med min målning. Det är njutbart att se hur fint det blir :) ! Jag funderar på att ta mig ut och plocka lite fler blåbär, men jag vet inte riktigt om jag orkar... Alternativt funderar jag på att ta mig an ytterligare ett fönster, när man ändå har alla saker framme.

Jag kittade fönster och målade och stampade rakt ned i ett getingbo. Tyckte att det blev lite väl mycket flugor kring mig, så tittade jag ned och hade ett trettiotal ilskna getingar kring fötterna. Lugnare nu efter tre flaskor Raid, men det verkar vara hundratals döda nu och ändå finns det kvar.

Så nu har jag ett icke-fixat fönster kvar på bottenvåningen. Kanske är det lugnare imorgon även om målningen inte lär bli av då.
 
Ja förr var de iaf I din stad... danska? Nä inte i min värld sörmländska för mig...
Fast de är danska, han som gjorde dem är dansk. passar mig bra som halvdansk dock.

Min första burk fick jag av mamma när jag flyttade hemifrån när jag var 17 år, satte en lapp på den "vetemjöl" och hällde i vetemjöl, och sedan dess har lappen suttit där på och den har alltid använts till vetemjöl. Det är många år sedan nu! :)
 
Fast de är danska, han som gjorde dem är dansk. passar mig bra som halvdansk dock.

Min första burk fick jag av mamma när jag flyttade hemifrån när jag var 17 år, satte en lapp på den "vetemjöl" och hällde i vetemjöl, och sedan dess har lappen suttit där på och den har alltid använts till vetemjöl. Det är många år sedan nu! :)
Kanske är olika företag. Det jag tänker på var i din ort förr.
 

Da skulle han ha tankt pa det innan han bjod hem nagon. Du hjalper honom inte genom att gora sadant sjalv, du hindrar honom fran att lara sig bli vuxen och ta ansvar.

de två olika saftsorterna han har köpt, lite motstridig först men han gjorde det och tappade hak

Vilka sorters saft ar det?

Jag ar vaken och sitter med mitt tea nastan 8:30. Son och barnbarn kommer over i eftermiddag sa jag behover rensa av sygrejor fran matbordet :p innan de kommer. Som det ar nu ar halva matbordet tackt med tyg sedan jag klippte ut en kjol till sondottern, och tillhorande "cutting mat" samt ett par saxar och lite annat som jag bara skot at sidan i gar vid middagstid.

Sedan undrar jag vad jag ska hitta pa till middag .. Jag far aka och handla for jag glomde lagga revbenen i sous viden och jag har inte lust att ha ugnen pa halva dagen eller att passa temperaturen pa grillen lika lange sa det far bli en annan gang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 669
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
560
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp