Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett par promenader med bestarna och sen en tur till Grönsakstorget och Gelaterian. Lång kö men fint väder så det var uthärdligt. God glass men dyr, fast det blev nog min enda glass där i år, måste börja tänka på hemfärd om en natt eller två.

Stannade till och köpte ett par glassar på Johanneberg glass som jag tidigare för många år sedan var så goda. Efter jag ätit upp champagnesorbeten så slängde jag körsbärsglassen åt fåglarna. :yuck:
 
Jag skriver en liten snutt i princip varje dag nu. Det är jag glad för :) ! Har tänkt att min kvinnliga huvudkaraktär ska få bli Rödakorssyster under första världskriget, så jag har fjärrlånat en bok på biblioteket. Ska bli intressant att fördjupa sig i detta! Jag lär mig verkligen jättemycket om svensk kvinnohistoria i takt med att jag skriver mina romaner... :)
Hemingway A farewell to arms är väl en inspiration värd att läsa.
 
Trevligt!😇
IMG_3477.jpeg
 
Gör två flugor på smällen: handbetarpromenix med hästarna även ikväll som lite lätt motion dels för lite extra gräs då hagen de går i grävts i samtidigt och det blir ju inte mer gräs av det eller spåren...🙃. Dels för extra motion av mig avsuttet då vågen på västkusten visade mig sanningen jag anat och det är verkligen passerat gränsen nu 😬. Men efter två år sedan jag sa upp mig från vårdjobbet har satt sina spår!! Nu har jag ett mer rörligt jobb igen med lyft som jag är van vid med tanke på hästarna (är nog därför mycket hästfolk jobbar där- man är van vid att ta i) men dra på tunga vagnar är jag däremot inte van vid så träningsvärken i bröstmusklerna/bröstkorgen är lagom skön 😅.
 
Gör två flugor på smällen: handbetarpromenix med hästarna även ikväll som lite lätt motion dels för lite extra gräs då hagen de går i grävts i samtidigt och det blir ju inte mer gräs av det eller spåren...🙃. Dels för extra motion av mig avsuttet då vågen på västkusten visade mig sanningen jag anat och det är verkligen passerat gränsen nu 😬. Men efter två år sedan jag sa upp mig från vårdjobbet har satt sina spår!! Nu har jag ett mer rörligt jobb igen med lyft som jag är van vid med tanke på hästarna (är nog därför mycket hästfolk jobbar där- man är van vid att ta i) men dra på tunga vagnar är jag däremot inte van vid så träningsvärken i bröstmusklerna/bröstkorgen är lagom skön 😅.
Jag läste först handARBETEpromenix med hästarna och tänkte att det lät rätt krångligt... :D
 
Hur går det med programmet, har IT fått det att fungera ok? :)
Jo de fick ordning på det till slut. Istället för version 2023 fick jag gå tillbaka till 2020 års version för den fungerade bevisligen inom regionen. Den fungerade på min dator med ihop med journalsystemet helt felfritt. Dock inte med Microsoft Edge så jag får använda Chrome istället som webbläsare men det överlever jag ju. :) Otroligt skönt att det fungerar, för nu kan jag ju jobba med det jag ska, och kul är det verkligen! Så mycket är lära, väldigt kul med nytt, men samtidigt jobbigt att gå från att vara den som kan mest på en arbetsplats till den som inget kan liksom.

Vet inte om det fungerar nu efter att de rotat med datorn, har haft migrän sedan i natt till nu i kväll så har inte jobbat tyvärr. Det var länge sedan migrän var så tufft som den här gången, länge sedan jag grät pga migrän också, ovanpå det var det som att nervsystemet helt ballat ur, brännande svidande känsla i hela kroppen, när jag rörde mig eller rörde på mig gjorde det rent av ont till och med. Har så sakteligen blivit bättre i eftermiddag men är kvar ännu. Hoppas på att vara helt bra i morgon bitti, väldigt obehagligt, aldrig känt så förut!
Så mycket yrsel, illamående och värk, har hängt över en hink flera gånger i dag, och inte kunnat äta förrän alldeles nyss för första gången på över ett dygn, vilket förstås inte har gjort saken bättre alls, inte ens vatten fick kroppen inte behålla, fullt så känslig brukar den inte vara, svettats och frusit om vart annat, men ingen feber, snarare tvärtom, tempen visade på 35,7, min vanliga är 36,6, nu har den stigit till 37,4.
Min kropp har verkligen betett sig märklig det här dygnet och jag har i stort sett bara legat i sängen. Hundpromenaderna har blivit väldigt korta och efter halva rundan runt kvarteret har energin tagit slut och det har varit svårt att ens orka hem igen. Men han har i alla fall fått göra sina behov, det är det viktiga!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
561
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp