athena_arabians
Trådstartare
Jaha allesammans, nu har det vänt mot mörkare tider igen! I morgon går solen inte upp förrän 04.20 här. Mot 04.19 idag.
Din muntergök
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha allesammans, nu har det vänt mot mörkare tider igen! I morgon går solen inte upp förrän 04.20 här. Mot 04.19 idag.
Fick precis veta sonens timlön. Att jag inte siktade på industrin och 2-skift, för han har flera tusen över min lön om man räknar om det till heltid. Visserligen med alla tillägg men ändå
Jag undrar också varför jag inte sökte mig till ett industrijobb, eller jag vet igentligen. Löneskillnaden mellan universitetutbildad tjänsteman inom industri och industriarbetare är obefintlig.Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
Ungefär samma lön som jag hade innan min senaste lönehöjning... Som utbildad förskollärare med ca 20 års erfarenhet.... Men jag gnäller inte. Helt okej lön samt - för det mesta - roligt och stimulerande arbete !Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
Jag sommarjobbade på plastindustri i flera år.
Aldrig mer! Visst, lönen bra men arbetet.. Huuva. På ett ställe jag var fick man inte lämna sin plats ens för ett toabesök. Det fanns två avbytare på hela bygget. Det var hemskt! Men jag tjänade bra.
Nej, då trivs jag bättre som tjänsteman.
Eller hur! Tjänsteman är rätt glassigt ändå.Haha jag känner igen det. Jag har tidigare arbetat i hemtjänsten där man sällan hann med toalettbesök. Idag jobbar jag som tjänsteman där jag kan gå iväg i korta stunder, och uppmanas till att ta micropauser under dagen utöver de redan schemalagda rasterna. Sån skillnad
Eller hur! Tjänsteman är rätt glassigt ändå.
Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
Jag valde att jobba natt och hade 32 efter skatt när jag jobbade inom industri. Dock slitigt och deprimerande efter några år så skolar om mig nu.