Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis veta sonens timlön. Att jag inte siktade på industrin och 2-skift, för han har flera tusen över min lön om man räknar om det till heltid. Visserligen med alla tillägg men ändå :eek:

Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
 
Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
Jag undrar också varför jag inte sökte mig till ett industrijobb, eller jag vet igentligen. Löneskillnaden mellan universitetutbildad tjänsteman inom industri och industriarbetare är obefintlig.
 
Jag sommarjobbade på plastindustri i flera år.
Aldrig mer! Visst, lönen bra men arbetet.. Huuva. På ett ställe jag var fick man inte lämna sin plats ens för ett toabesök. Det fanns två avbytare på hela bygget. Det var hemskt! Men jag tjänade bra.

Nej, då trivs jag bättre som tjänsteman.
 
Jäkla skitblåst...Ska kunna bli uppåt halv storm tydligen och det lär vi märka som bor så öppet...Juni hallå, får väl plocka ner amplarna..Nehej, upp och äta frukost innan det blir jordgubbsplockning från 8-hugget och sen in en snabb sväng i affären.
 
Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
Ungefär samma lön som jag hade innan min senaste lönehöjning... Som utbildad förskollärare med ca 20 års erfarenhet.... :cautious: Men jag gnäller inte. Helt okej lön samt - för det mesta - roligt och stimulerande arbete :) !
 
Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.

Ja jag förstår att många söker sig till industrin för man tjänar bra. Däremot är inte alla gjorda för de olika skiften med dess varierande tider. På 5-skift har man väl även en ledig vecka precis som på 4-skift?
 
Jag sommarjobbade på plastindustri i flera år.
Aldrig mer! Visst, lönen bra men arbetet.. Huuva. På ett ställe jag var fick man inte lämna sin plats ens för ett toabesök. Det fanns två avbytare på hela bygget. Det var hemskt! Men jag tjänade bra.

Nej, då trivs jag bättre som tjänsteman.

Haha jag känner igen det. Jag har tidigare arbetat i hemtjänsten där man sällan hann med toalettbesök. Idag jobbar jag som tjänsteman där jag kan gå iväg i korta stunder, och uppmanas till att ta micropauser under dagen utöver de redan schemalagda rasterna. Sån skillnad :D
 
Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.

Jag valde att jobba natt och hade 32 efter skatt när jag jobbade inom industri. Dock slitigt och deprimerande efter några år så skolar om mig nu. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 220
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp