Koppartryck och tuftning.Vad är det för kurser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Koppartryck och tuftning.Vad är det för kurser?
Vad innebär det? för den oinsatteKoppartryck och tuftning.
Koppartryck är en typ av konsttryckteknik som används på papper. Man etsar plåten och använder en press för att trycka. Grafik.Vad innebär det? för den oinsatte
Okej! Intressant!Koppartryck är en typ av konsttryckteknik som används på papper. Man etsar plåten och använder en press för att trycka. Grafik.
Tuftning är när man använder ett verktyg som skjuter garn på en uppspänd väv, man kan bland annat göra typ ryamattor.
Då håller jag tummarna för snabb rehabilitering och att det blir ett bra resultat!Oj, ja det förstår jag. Jag ska bara ha kryckorna som stöd i en vecka så några snygga armar blir det inte
Jag bor ju nästan i Skåne och vi fick en hyfsad regnskur för ca 1 timme sedan...Här (skåne) hotade dom med regn o besök av Åskar, har inte sett/hört någon av det alls, solen vräker ner o det är varmt som fasen.
Luften är fruktansvärt fuktig iaf här... det märks direkt på jobbet....Väntar på att minste barnet ska somna, sen ska jag hänga tvätt. Hur tvätten kan vara blöt efter 2 dagar i tvättstugan övergår mitt förstånd. Kan inte heller fråga sonen om han glömt starta avfuktare för han jobbar till 23.
Sikta mot snickare istället.....Fick precis veta sonens timlön. Att jag inte siktade på industrin och 2-skift, för han har flera tusen över min lön om man räknar om det till heltid. Visserligen med alla tillägg men ändå
Skönt, tycker jag. Mörkt vid kl 21 och sedan ljust igen vid 6-tiden året om skulle jag tycka var rätt lagom...Jaha allesammans, nu har det vänt mot mörkare tider igen! I morgon går solen inte upp förrän 04.20 här. Mot 04.19 idag.
Skönt, tycker jag. Mörkt vid kl 21 och sedan ljust igen vid 6-tiden året om skulle jag tycka var rätt lagom...
Sikta mot snickare istället.....
Eller hur? För att vara lilla-landet-lagom så har Sverige rätt extrema variationer i dagsljus....Ja det hade jag också varit nöjd med, vi får föreslå det som ett nytt alternativ i sommar-/normaltidsfrågan!
Luften är fruktansvärt fuktig iaf här... det märks direkt på jobbet....
Ja just ja det är ju snart fest för att det blir mörkt igen....Jaha allesammans, nu har det vänt mot mörkare tider igen! I morgon går solen inte upp förrän 04.20 här. Mot 04.19 idag.
Det var pengarna jag syftade på... bonussonen hade över 30.000 kr efter skatt i ingångslön (ja jag vet att man räknar på före skatt men alla räknar inte så...)Jag har varit gift med en man som arbetat som betongarbetare i många år och nu som "allt-i-allo" inom entreprenadbranschen så byggbranschen är inget som tilltalar mig alls