Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sommarjobbade på plastindustri i flera år.
Aldrig mer! Visst, lönen bra men arbetet.. Huuva. På ett ställe jag var fick man inte lämna sin plats ens för ett toabesök. Det fanns två avbytare på hela bygget. Det var hemskt! Men jag tjänade bra.

Nej, då trivs jag bättre som tjänsteman.

Det är inte min upplevelse av stålindustrin, en av förra sommarens kollegor hade jobbat på flera olika företag och hade trivts hos alla. Det verkar som om det var fel med det företaget, inte industrin som bransch. Det var färre pauser etc när jag jobbade på ICA. Men ja, det var mycket som kunde bli livsfarligt där så det fanns verkligen ett ordentligt säkerhetstänk och ett grundligt säkerhetsarbete där det givetvis ingick att en var alert nog att utföra de olika momenten.
 
Ja jag förstår att många söker sig till industrin för man tjänar bra. Däremot är inte alla gjorda för de olika skiften med dess varierande tider. På 5-skift har man väl även en ledig vecka precis som på 4-skift?

Inte en hel vecka men fem dagar. Givetvis är inte skiftarbete inom industri något för alla men jag tycker inte en ska vara rädd för att prova. Speciellt inte att en tänker "stålindustrin är inget för kvinnor" för det är verkligen inte sant. Det var bitvis skitigt, ja, men absolut inte tungt för kroppen. Min kropp for mer illa på ICA än SSAB.

Det var kvinnor på mitt skift vars mammor jobbat där också. Det var verkligen inget konstigt att vara kvinna där även om det var en majoritet män (men de var inte så dominerande som jag trodde innan). Jag förväntades göra mitt jobb, den hänsyn som togs var att jag var nybörjare, inget annat.
 
Herregud. Ibland pratar jag innan hjärnan hinner med. Har en omsorgstagare som alltid säger "Hallå hallå" i telefonen på ett lite gulligt sätt. Idag kunde inte min hjärna hantera det så bra, utan råkade härma hennes hallåande. Det är sånt där som gör att jag verkligen ogillar hur jag fungerar ibland. Smått less.
Hen verkade dom inte bry sig som tur var.
 
Om man orkar att plugga tillsammans ll ingenjör och sedan inrikta sig på dokumentation så har man ett välbetalt jobb. Jag började med en ingångslön på 35 efter skatt och nu ligger jag på 44 efter skatt.
 
På väg ut i skärgården ångrar lite att jag inte tog Jacka med lite blåsigt även om det är fint.

IMG_20230622_112240273_HDR.jpg
 
Jag är lite slö idag.
Måste ta upp nåt ur frysen ned
Sen dammsuga.
Och borsta katten.
Ska tvätta imorgon
Sonen är iväg och klipper klor på en grannes hund.
 
Tycker brodyrmaskin känns rimligare, mer användbar. Skulle helt klart användas mer än en torktumlare.
näe.
Jag har djur som fäller. Fäller en del själv också ;)

Skulle inte kunna lev utan torktumlare. Att torka sängkläder inomhus på vintern är verkligen inte görligt i mitt lilla hus. Hår och ludd tar torktumlaren effektivt bort. Så där den behövs så behövs den verkligen.

När jag skulle ha användning av en brodyrmaskin kan jag inte ens föreställa mig.:DEn gång vartannat år kanske?

(obs inte helt seriöst. fattar att folk är olika)
 
näe.
Jag har djur som fäller. Fäller en del själv också ;)

Skulle inte kunna lev utan torktumlare. Att torka sängkläder inomhus på vintern är verkligen inte görligt i mitt lilla hus. Hår och ludd tar torktumlaren effektivt bort. Så där den behövs så behövs den verkligen.

När jag skulle ha användning av en brodyrmaskin kan jag inte ens föreställa mig.:DEn gång vartannat år kanske?

(obs inte helt seriöst. fattar att folk är olika)
Jag har bara en liten hamster. 😅
Och ett stort intresse för broderi. 😀
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 220
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp