Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Synnerligen märkligt väder idag. Det har blåst kraftigt men varit varmt. Solen känns ju inte när det blåser och jag äger ingen vettig huvudbonad så gick ut barhuvad.
Kom hem från promenaden med känningar av solen. Nu är det 28 grader och blåst. Vill gå utmen vågar inte riktigt.

Regn kommer och försvinner på SMHIs prognoser. :rage:
Varmt och blåser jävel här med...
 
Härmed.. tänkte grilla men vill inte att grannen skall behöva slå på blåljusen... ( han har jouren på brandkåren denna vecka) iofs nära hjälpen....
Klokt att låta bli, här kommer absolut inte på fråga. Skulle inte ens få fyr, blåser för faen halv storm! Får ju änna mordhålla dörren när jag öppnar! Inte okej I juni!!!
 
Receptionen kom inspringande o sa ”du det är kris”. Ja, va bra att jag jobbar med krishantering då. Frågade vad som hänt?
Jo en fågel har flugit in och receptionisterna är rädda för fåglar…
Chefen kom och stimmade o började skrika när den stackars fågeln rörde sig. Så jag skickade iväg chefen.

Slutade med att jag låg under ett skrivbord med en halvpanik-fågel som trängt in sig i et hörn, bakom lådor. Som försökte komma därifrån. Men jag hittade en filt så när den hoppade (o jag dragit fram alla lådor) så hoppade den på filten i min hand så kunde bära ut den.
Tur man får lösa det mesta på jobbet :D
Uppdatering: Måsjävlarna har tydligen dödat räddningsfågeln. Receptionen: "Den ligger ihjälhackad utanför vår dörr, kan du komma och bära bort fågeln, eller ta hem den?"
 
Jag fattar att inte midsommar är lika stort som jul och jag lider inte själv men jag tycker ändå att det borde vara som vid jul att folk får lön till midsommar och inte efter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 219
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp