Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir grymt sugen på att prova på jobb i en annan industri än jag jobbar inom idag, när jag läser tråden. Det verkar vara annorlunda på många sätt, och inte minst är lönen en helt annan såvitt jag förstått (nej pengar är inte allt, men jag längtar efter att kunna ha häst igen, bland annat..). Men jag känner mig så osäker - förstår inte varför de skulle vilja ha lilla mig liksom.. :(:down:
 
On topic: jag tvättar, woop woop *ironiskt partyljud* :p. Har handlat till helgen (midsommar + en utflykt), eller ja veckohandlat för kommande vecka, och ätit god middag (falafel och sallad och en massa feferoni och hemgjord salsa) med sambon.
 
Blir grymt sugen på att prova på jobb i en annan industri än jag jobbar inom idag, när jag läser tråden. Det verkar vara annorlunda på många sätt, och inte minst är lönen en helt annan såvitt jag förstått (nej pengar är inte allt, men jag längtar efter att kunna ha häst igen, bland annat..). Men jag känner mig så osäker - förstår inte varför de skulle vilja ha lilla mig liksom.. :(:down:

SSAB tog ju mig som nästan 50-årig tant utan erfarenhet eller utbildning :D Är en villig att lära sig och inte rädd att bli lite skitig (beroende på var en jobbar då) så säger jag kör på! Jag blev kallad till intervju direkt efter jag ansökt och de var väl lite frågande inför mitt CV men jag sa som det var, min bransch var lite seg just då och jag behövde försörja mig samt att traditionellt kvinnliga yrken inte var något för mig.

Kan även slå ett slag för min bransch, kvinnor är mer än välkomna inom gruvindustrin :up: Det blir vanligare och vanligare med kvinnor som jobbar under jord.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 218
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp