Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där besöket på akuten för nån månad sen slutade ju i misstänkt inre hematom. Nu är dock kirurgerna oense och några tror att det kan vara gist (tumör) men den sitter på en konstig plats för det. Så det enda de kommer fram till är att jag måste genomgå en biopsi av massan 🙈 det är bara jag som åker in med diffusa magsmärtor som jag inte åkt in med om inte mamma skällt ut mig och kommer ut i andra änden med eventuell tumör 😅
Inte bara du 😉

Men vilken himla otur! Eller tur kanske? Det beror ju på hur man ser på det! Hoppas utredningen går fort 🤗
 
...Plockar in varor efter storhandling samtidigt som jag röjer undan i köket, diskar, fuldansar OCH fulsjunger till Ebba Grön på högsta volym :up: (erkänner att en liten flaska bubbel är inblandad, men nu ligger jag i alla fall inte på soffan och stressar passivt längre, så må så vara)! Lyckades grilla hamburgare till oss också, så det blev en bra kväll. J & V ska baka dessert till i morgon, så det måste vara fint i köket för mina mästerbagartelningar :love:
 
Lite orolig. Exet har ändtarmscancer. Behandlad med strålning och sen cellgifter.
Idag var det operation av den förhoppningsvis krympta tumören. Operation på morgonen och efter det har ingen hört nåt. Hans sambo ringde avdelningen men dit hade han inte kommit från op. En hel dag på operation - och uppvak? - känns lite sådär.
Kan bara föreställa mig hur vår gemensamma avkomma mår, innan något besked kommer. Hen var ju jättenervös över att inte höra nåt på många timmar vid min njurtransplanation.
Gah.
 
Lite orolig. Exet har ändtarmscancer. Behandlad med strålning och sen cellgifter.
Idag var det operation av den förhoppningsvis krympta tumören. Operation på morgonen och efter det har ingen hört nåt. Hans sambo ringde avdelningen men dit hade han inte kommit från op. En hel dag på operation - och uppvak? - känns lite sådär.
Kan bara föreställa mig hur vår gemensamma avkomma mår, innan något besked kommer. Hen var ju jättenervös över att inte höra nåt på många timmar vid min njurtransplanation.
Gah.
Vissa tarmoperationer kan ta upp emot 12 timmar utan att något konstigt hänt ❤️
 
Tillägg @tanten
Den här bilden skickade jag till en vän bara för att visa på tiden, det är alltså en planerad operation innan genomförd. Minns inte exakt vilken typ men en tarm-op i alla fall!

IMG_9312.jpeg
 
Jag tar det ibland mot migrän och även om jag har illamående och yrsel vid migrän och tar tabletter mot det så är det som att när värken släpper så går kroppen ner lite i varv. Jag känner mig aldrig påverkad, men är så otroligt tacksam varje gång jag känner att de fungerar så ibland säger jag att det är Guds gåva till migräniker :D Låter lite illa kom jag på en dag :D
Vilken styrka?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp