Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade lite över 25' ut förra året på SSAB (5-skift)... som totalt grön sommarvikarie, dvs deras lägsta lön. Helt ärligt är jag lite sur på mig själv att jag inte sökte mig till industrijobb under universitetsstudierna, det är ju galet mycket bättre än vad det var på ICA. Plus att jag fick lön och gratis kurs för att ta traverskort. Det är dessutom ett enormt bra jobb, du går dit och gör dina timmar och sedan går du hem. Inget som du "tar med dig hem" sas.
Månadens lön landade på 28,000kr med alla OB (va riktig bra månad ska tilläggas) och ja är precis grön sommarvikarie.
Håller med, skönt vid kl 22 idag (igår eg.. men ja) kliva av veta det är nästa lags bekymmer och inte min huvudvärk på flera timmar. :D

Jobbar på SSAB dock inte samma ort som @athena_arabians

Dock inget traverskort för min del, men internutbildning på vissa delar på koksverket (o Biproduktverket innan, men bytte eftersom vissa skäl gjorde Koksverket passade mig bättre)

Edit: läst ikapp tråden och kan bara medhåll @athena_arabians skrivit.

Jag håller tummarna för någon form av förlägning, gillar arbetet en hel del. Även om vissa dagar ser ut som skitig råtta, riktigt grå av koksdammet :rofl:
 
Senast ändrad:
Hur gick det och vad är det för jobb? :)
Var lite mer seriös intervju än vad jag hade trott (då jag mött chefen på en intervju tidigare och detta var "bara" med HR) :o jag vet inte riktigt hur det gick för mig, hen sa att de hade intervjuat ett par andra personer också .... och jag är lite typen som hellre tror att det kommer att gå dåligt än att låta hoppet krossas, fast jag kommer nog ändå vara lite förkrossad om det inte blir av 😅
Typ administratör hos ett mindre företag som arbetar med flygplansdelar. Jag hoppas på och det verkar som att de är rätt flexibla i.o.m det, och det är jag också 😊
 
Givetvis glömde jag mitt mellanmål i kylen! Det var onekligen väntat faktiskt. Bussresorna gick bra, men jag föredrar tåg, jag blir så åksjuk och det är så stressigt! Men en ansökan om färdtjänst är skriven och skickad också, så håll tummarna för att jag kan få slippa sådana här resor hädanefter, hade det inte varit för Arbetsförmedlingens SIUSkonsulent hade jag inte kommit dit jag skulle ens för hon hämtade upp mig, hjälpte mig rätt, var med vid besöket och lämnade av mig och såg till jag kom på rätt buss, och stressen över resorna gjorde att jag missade fokus på själva besöket på dövblindsmottagningen.

Har promenerat med vovven några gånger i värmen, det blir inte långrundor sådan här dagar utan flera korta istället-han ogillar gassande sol. Vi har även suttit på ballen och njutit av det fina vädret och vinden mot huden, så skönt med lugn! Maten skötte sig själv i ugnen i minst en timme så vi satt där och bara njöt!

Sedan gjorde jag färdigt middagen, som jag äter nu. Ytterfilé i ugnen i sås, till det ris, stekt sparris, stekt svamp och tomater :D Många matlådor! :D

https://www.niiinis.se/2023/06/08/f...lHnJga94F2IFA18E8gYz-suVcq7_LxfWfpvbr8hHXEGsU

jag är helt slut, men nöjd!
Hoppas att det ändå gick bra med besöket på dövblindmottagningen, även om fokuset tappades lite där :D men härligt att SIUS hjälpte dig, jag tycker också om min konsulent som stöttar så gott det går :up:
 
Månadens lön landade på 28,000kr med alla OB (va riktig bra månad ska tilläggas) och ja är precis grön sommarvikarie.
Håller med, skönt vid kl 22 idag (igår eg.. men ja) kliva av veta det är nästa lags bekymmer och inte min huvudvärk på flera timmar. :D

Jobbar på SSAB dock inte samma ort som @athena_arabians

Dock inget traverskort för min del, men internutbildning på vissa delar på koksverket (o Biproduktverket innan, men bytte eftersom vissa skäl gjorde Koksverket passade mig bättre)

Edit: läst ikapp tråden och kan bara medhåll @athena_arabians skrivit.

Jag håller tummarna för någon form av förlägning, gillar arbetet en hel del. Även om vissa dagar ser ut som skitig råtta, riktigt grå av koksdammet :rofl:
Jag har dock lärt mig att man aldrig ska räkna OB utan grundlön när man räknar ut lön. Och att sen OB går utöver det. Utan man räknar mån-fre jobb på dagen (fram till OB). Annars blir det ju konstigt när man jämför.
 
Trevlig midsommar på er! Tack för att Bukefalos finns!
 

Bifogade filer

  • IMG_2413.jpeg
    IMG_2413.jpeg
    225,6 KB · Visningar: 13
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp