Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag njuter av en sen midsommarfrukost och försöker att inte vara grinig på 1) vädret och 2) maken. Något säger mig att den frukost samt den första kopp kaffe jag just nu intar lär hjälpa upp humöret ett par hekto ;)

Var ute och plockade lite blommor i morse och gjorde lite extra fint till mig själv såhär på midsommarmorgon 😊
 

Bifogade filer

  • 41aba21f-f783-48e6-99cc-1d24bc64b1b3.jpeg
    41aba21f-f783-48e6-99cc-1d24bc64b1b3.jpeg
    198,2 KB · Visningar: 38
Jag såg det i något midsommarreportage någonstans nyligen. Jag reagerade visserligen med "men Jansson har man väl inte till midsommar?" men jo, det finns bevisligen de som har det :D

Nej, på midsommar brukar det väl vara typ sill? Resten vid påsk och jul. Men hey, vill du ha Janssons så gör du det - oavsett vilken dag det är! :D

Ja, jag tror jag blandade ihop saker och ting litegrann. Men vatusan? Det är ju gott :D
 
Syrran frågade igår om vi kunde stanna till och handla lite till en tårta på vägen. Föreslog att mamma skulle kunna handla då hon ändå har nära till ett kylskåp. Syrran sa då att hon kommer att glömma något men skulle prata med henne. Inga problem tänkte jag, det fixar nog sig.

Fick nyss sms om att mamma hade glömt choklad, till tårtan med jordgubbar och chokladmousse :rofl:
Mitt i prick syrran :rofl::D
 
Förbereder sill-lunch till mig själv. Har inget emot att ”fira” ensam, men mina föräldrar lyckades verkligen bra med att bli sjuka i covid både över jul, nyår OCH midsommar 😂 (de mår okej så därav den skämtsamma tonen)

Tänkte göra en Janssons frestelse ikväll, men funderar nu på om man kanske inte alls brukar göra det till midsommar? 😅
Jag gör en ändå! Men i alla fall…
På de midsommarmiddagar jag varit så fanns jansson.
 
Ätit midsommarlunch med jordgubbar till efterrätt. Min käre make ska jobba så vi fick ta en tidig lunch.
Varit ute en sväng i trädgården. Det växer inte som jag vill.. Inte en enda morot har tittat upp. Nåja, paprikorna växer så det knakar.

Nu blir det Alvedon och ryggläge i soffan en stund.
 
Gårdagen var verkligen hemsk. Tänkte ärligt talat skita i hela det här med midsommar. Men idag är det helt annorlunda!
Känner mig så pepp och ja till och med lycklig!
Sovit bra. Tagit ut hästar och fixat färdigt stallet. Flaggan hissad och ätit jordgubbar med vispad grädde till. Började kolla på någon serie och gillade den så såg ett och ett halvt avsnitt.
Bara tagit det lugnt och är nu på väg att fira lite midsommar med vänner och så. Tar med mig egen dricka. Inte mitt initiativ men kanske vettigt. Blir alkoholfri bubbel 🍾
Känner mig sommarfin i klänning och utsläppet hår :)
Och sen har vi en till grej att fira! Att min partner fått nytt jobb nära mig som verkar vara precis det han söker så det känns väldigt roligt. Nästan lite onödigt att han har en bostad flera mil bort i en annan stad om han inte ens ska jobba där längre 😅
Han kommer ju inte ens därifrån utan hans familj är längre norrut. Så vi försöker kolla lite olika möjligheter att han flyttar hit till mig på heltid. Vi får se.

Glad (eller neutral om man vill det) midsommar till er alla 😘❤️
 
Är i Roslagen och firar Pripps Blå ;) Sillunch på bryggan med blonda barn med blomsterkransar i, ser det ut som, strålande sol.

Megara skämmer ut sig och snattar mat. Särskilt som ingen tänker på att sätta undan allt. När det förbereds när det äts och när man sitter och pratar i lugn och ro. :meh:
 
Sitter och jobbar med fönstret öppet och lyssnar på svensk midsommarmusik. Plötsligt började tonerna till Den blomstertid nu kommer överröstas av tonerna till Scotland the Brave, spelad på säckpipa av någon i kvarteret (jag gissar att det är kyrkan längre ner på gatan som värmer upp för bröllop). Snacka om världar som kolliderar! 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp