Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och flämtar. Tål värmen väldigt dåligt och nu är det varmt inomhus också.
Hög puls och svettas.'Ingen idé att gå ut för utomhus är det ännu varmare. Och vindstilla.
Tycker synd om hunden som har en usel matte just nu. Blir korta promenader nån enstaka dag när det är aningen svalare.

Jag vill ha höst NU. Eller åtminstone svalare och så lite regn på det, tack.

Men det är ingen anledning till oro. Jag har alltid mått såhär om somrarna.

/mvh sommarhataren
 
Sitter och jobbar med fönstret öppet och lyssnar på svensk midsommarmusik. Plötsligt började tonerna till Den blomstertid nu kommer överröstas av tonerna till Scotland the Brave, spelad på säckpipa av någon i kvarteret (jag gissar att det är kyrkan längre ner på gatan som värmer upp för bröllop). Snacka om världar som kolliderar! 😁

I det läget hade jag dragit på "Brudmarsch från Jämtland" på full volym :D

Edit:

 
Vem är du och var har du gjort av @athena_arabians?

Jag är bred and born kulla... Gärdeby gånglåt går liksom inte att skaka av sig! :rofl: Fast jag föredrar Horgalåten :D Jag har faktiskt spelat fiol i två terminer.

Edit: Fast allra mest magisk är faktiskt Jämtlandssången. Texten är "ny" men melodin går tillbaka på 1700-talet, precis som så många av folkvisorna från Dalarna :heart
 
Sitter i rottingfåtöljen i badrummet i dagens outfit, badshorts och bh, och väntar på att köksgolvet ska torka så det inte blir skitiga fotspår efter mig. Får väl hitta en t-shirt att dra på mig till silllunchen...
 
Sitter och flämtar. Tål värmen väldigt dåligt och nu är det varmt inomhus också.
Hög puls och svettas.'Ingen idé att gå ut för utomhus är det ännu varmare. Och vindstilla.
Tycker synd om hunden som har en usel matte just nu. Blir korta promenader nån enstaka dag när det är aningen svalare.

Jag vill ha höst NU. Eller åtminstone svalare och så lite regn på det, tack.

Men det är ingen anledning till oro. Jag har alltid mått såhär om somrarna.

/mvh sommarhataren
Kylväst? Jag har inte kommit till att ha en mer heltäckande på kläderna, men en som sitter under uppskattar jag väldigt. Tänker dessutom att det borde bli bättre effekt när den är mot huden istället för kläderna.




Och för övrigt vankas midsommarbakelse på biskvibotten om en stund!
 
Hoppas att det ändå gick bra med besöket på dövblindmottagningen, även om fokuset tappades lite där :D men härligt att SIUS hjälpte dig, jag tycker också om min konsulent som stöttar så gott det går :up:
Ja, hon var med på besöket, så det var tur!
Min SIUS i Skåne har jag stort förtroende för, men jag har ju ny nu så jag har fått lära känna henne lite, hon har dock visat sig vara snäll och trevlig och hjälpsam så jag har börjat lita på henne. Var mycket tacksam! :)
 
Var lite mer seriös intervju än vad jag hade trott (då jag mött chefen på en intervju tidigare och detta var "bara" med HR) :o jag vet inte riktigt hur det gick för mig, hen sa att de hade intervjuat ett par andra personer också .... och jag är lite typen som hellre tror att det kommer att gå dåligt än att låta hoppet krossas, fast jag kommer nog ändå vara lite förkrossad om det inte blir av 😅
Typ administratör hos ett mindre företag som arbetar med flygplansdelar. Jag hoppas på och det verkar som att de är rätt flexibla i.o.m det, och det är jag också 😊
Aha, det låter intressant! Hoppas det går bra för dig trots allt!
 
Jag är bred and born kulla... Gärdeby gånglåt går liksom inte att skaka av sig! :rofl: Fast jag föredrar Horgalåten :D Jag har faktiskt spelat fiol i två terminer.

Edit: Fast allra mest magisk är faktiskt Jämtlandssången. Texten är "ny" men melodin går tillbaka på 1700-talet, precis som så många av folkvisorna från Dalarna :heart
Okejj då :D

Visst fiolgnissel är faktiskt rätt fint.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp