Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, alltså det jag reagerade på var att hon svarade "Jag fick verkligen det", vilket uppenbarligen inte var fallet...
Ibland är ett uttryck inte mer än ett uttryck.

Jag menar ju inte direkt okontrollerade darrningar i benen om jag i frustration säger "jag får spatt!!"

Det och "jag får damp" är oftast bara ett uttryck av frustration.
Helt utan nån typ av "fobiska undertoner".
 
Jag har dock lärt mig att man aldrig ska räkna OB utan grundlön när man räknar ut lön. Och att sen OB går utöver det. Utan man räknar mån-fre jobb på dagen (fram till OB). Annars blir det ju konstigt när man jämför.
Det blir ”konstigt” när man jämför på olika sätt oavsett hur man gör. Om standardschemat på ett jobb innehåller OB i ordinarie tjänst och omfattning så bör det väl ingå när man jämför?

I slutändan lever vi alla på de antal kronor som sätts in på bankkontot, oavsett hur de räknas ut ifrån den tjänstgöring vi kommit överens om med arbetsgivaren.
 
...Plockar in varor efter storhandling samtidigt som jag röjer undan i köket, diskar, fuldansar OCH fulsjunger till Ebba Grön på högsta volym :up: (erkänner att en liten flaska bubbel är inblandad, men nu ligger jag i alla fall inte på soffan och stressar passivt längre, så må så vara)! Lyckades grilla hamburgare till oss också, så det blev en bra kväll. J & V ska baka dessert till i morgon, så det måste vara fint i köket för mina mästerbagartelningar :love:
Jag tycker det låter som att du hade en perfekt kväll faktiskt. Tror jag ska lyssna på Ebba Grön och Radioaktiva Räker i lurarna en sväng här. Länge sedan jag punkade lös ordentligt.
 
Min man var också ute och badade nu på morgonen. Jag fick vackert sitta på stranden.

Bandaget har hasat av typ. Borde jag sätta dit ett nytt? Har vetflex hemma. Om jag lindar löst borde det ju gå bra eller?
 
Åkte ner till sommarstugan igårkväll för att bara njuta med hundarna ett par dagar. De är verkligen så nöjda här nere 😍
När jag släppte ut dem i trädgården förut så var Sparven bara i ett par minuter innan han kom in och hämtade mig 💜 ville inte vara ute själv, så nu sitter jag i en stol i skuggan och läser ikapp på buke 😅
 
Förbereder sill-lunch till mig själv. Har inget emot att ”fira” ensam, men mina föräldrar lyckades verkligen bra med att bli sjuka i covid både över jul, nyår OCH midsommar 😂 (de mår okej så därav den skämtsamma tonen)

Tänkte göra en Janssons frestelse ikväll, men funderar nu på om man kanske inte alls brukar göra det till midsommar? 😅
Jag gör en ändå! Men i alla fall…
 
Ta gärna diskussionen om lön inom industri, OB och icke OB, osv i en annan tråd så tas inte den här tråden över av det.

Detsamma gäller diskussionen om när ett uttryck bara är ett uttryck, det känns som att det hade kunnat bli en intressant tråd som många skulle engagera sig i.

/Mod
 
Förbereder sill-lunch till mig själv. Har inget emot att ”fira” ensam, men mina föräldrar lyckades verkligen bra med att bli sjuka i covid både över jul, nyår OCH midsommar 😂 (de mår okej så därav den skämtsamma tonen)

Tänkte göra en Janssons frestelse ikväll, men funderar nu på om man kanske inte alls brukar göra det till midsommar? 😅
Jag gör en ändå! Men i alla fall…
Jag såg det i något midsommarreportage någonstans nyligen. Jag reagerade visserligen med "men Jansson har man väl inte till midsommar?" men jo, det finns bevisligen de som har det :D
 
Jaha. Jag brukar vara ute i sista minuten men nu är jag istället lite tidig.
Hade kunnat åka tidigare men ska möta syrran halv ett och kommer att ha katten med mig så jag vill inte stå och vänta med olycklig katt där borta.
Känns ovant :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp