Nä? Alla jobb har en grundlön? Och så OB på det?Fast skiftjobb blir heeelt missvisande då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä? Alla jobb har en grundlön? Och så OB på det?Fast skiftjobb blir heeelt missvisande då.
Ibland är ett uttryck inte mer än ett uttryck.Ja, alltså det jag reagerade på var att hon svarade "Jag fick verkligen det", vilket uppenbarligen inte var fallet...
Det blir ”konstigt” när man jämför på olika sätt oavsett hur man gör. Om standardschemat på ett jobb innehåller OB i ordinarie tjänst och omfattning så bör det väl ingå när man jämför?Jag har dock lärt mig att man aldrig ska räkna OB utan grundlön när man räknar ut lön. Och att sen OB går utöver det. Utan man räknar mån-fre jobb på dagen (fram till OB). Annars blir det ju konstigt när man jämför.
Jag tycker det låter som att du hade en perfekt kväll faktiskt. Tror jag ska lyssna på Ebba Grön och Radioaktiva Räker i lurarna en sväng här. Länge sedan jag punkade lös ordentligt....Plockar in varor efter storhandling samtidigt som jag röjer undan i köket, diskar, fuldansar OCH fulsjunger till Ebba Grön på högsta volym (erkänner att en liten flaska bubbel är inblandad, men nu ligger jag i alla fall inte på soffan och stressar passivt längre, så må så vara)! Lyckades grilla hamburgare till oss också, så det blev en bra kväll. J & V ska baka dessert till i morgon, så det måste vara fint i köket för mina mästerbagartelningar
Ja men grundlön är det man räknar med... sedan har man ob mm...Fast skiftjobb blir heeelt missvisande då.
Men i skiftjobb ingår ob i grundschemat.. även olika tillägg. Blir helt klart missvisande om en säger jag tjänar 24000.. men plockar ut överv 30 varje månad..Ja men grundlön är det man räknar med... sedan har man ob mm...
Har du memoryfoam-madrass så blir det extra varmt. Jag har bytt till en annan och det blir inte alls lika varmt med den nya som är i latex/ull/polyester. (Tustna från Ikea).Hur sover man i denna värme??!!!!
Jag vill också bada.Inviger midsommaren med ett morgondopp, så skönt!
Om du längtar blir badet ännu bättre när du väl badar.Jag vill också bada.
Mvh avis för måste vänta till jag läkt ihop efter förlossningen.
Så sant. Däremot så ska jag vada i gullmarn när vi tar oss ner till stranden för sambons och svärmors bad sen. Plus kan fortfarande sitta på bryggan och bada fötterna.Om du längtar blir badet ännu bättre när du väl badar.
Jag såg det i något midsommarreportage någonstans nyligen. Jag reagerade visserligen med "men Jansson har man väl inte till midsommar?" men jo, det finns bevisligen de som har detFörbereder sill-lunch till mig själv. Har inget emot att ”fira” ensam, men mina föräldrar lyckades verkligen bra med att bli sjuka i covid både över jul, nyår OCH midsommar (de mår okej så därav den skämtsamma tonen)
Tänkte göra en Janssons frestelse ikväll, men funderar nu på om man kanske inte alls brukar göra det till midsommar?
Jag gör en ändå! Men i alla fall…
Tänkte göra en Janssons frestelse ikväll, men funderar nu på om man kanske inte alls brukar göra det till midsommar?
Jag gör en ändå! Men i alla fall…