Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite orolig. Exet har ändtarmscancer. Behandlad med strålning och sen cellgifter.
Idag var det operation av den förhoppningsvis krympta tumören. Operation på morgonen och efter det har ingen hört nåt. Hans sambo ringde avdelningen men dit hade han inte kommit från op. En hel dag på operation - och uppvak? - känns lite sådär.
Kan bara föreställa mig hur vår gemensamma avkomma mår, innan något besked kommer. Hen var ju jättenervös över att inte höra nåt på många timmar vid min njurtransplanation.
Gah.
Jag ekar tidigare svar: min pappas operation av ändtarmscancer tog 12 timmar (de planerade 8-12 timmar som jag minns det) och föll väl ut. Hoppas det går bra och att du snart får uppdatering.
 
Det blev ett svettigt ridpass i värmen i alla gångarter ute lite såväl som på ridbanan med hästen som var så härlig att rida 😍. Så gissa om det efter stallet var skönt att sitta ute och himla gott med kallskuret,potatissallad, vattenmelon och egenpicklad rödlök (första gången jag gjorde det) och ett litet glas somersby sparkling rose-cider tillsammans med älsklingen 🥰.
 
Väntar på att tårtbotten jag bakat ska svalna så att jag kan dela på den och lägga på fyllningen så den får stå och gotta till sig till imorgon. I trädgården står maken och röker lax och i högtalarna spelas svensk sommarmusik. Jodå, vi ska nog få till lite midsommarkänsla här i vårt hörn av världen också! 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp