Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering: Måsjävlarna har tydligen dödat räddningsfågeln. Receptionen: "Den ligger ihjälhackad utanför vår dörr, kan du komma och bära bort fågeln, eller ta hem den?"
Haha herregud... var ute på våran kaj idag..... en duva tog livet av dig under veckan.... tog en skyffel och duvan ligger i gräset... behövde ingen som hjälpte mig för det. Vi höll en tyst minut efteråt... dagens dödsfall antal 3 st... en häst på Ridskolan en duva på jobbet och inhyrda jobbarkompisens fru...
 
Ja, jag börjar tro det också :)
Det har varit otroligt mycket folk i affären varje dag vid lunchtid hela denna vecka. En dag såg jag en kvinna köpa 9 burkar matjessill (jag kunde inte hjälpa att jag undrade hur många gäster hon skulle ha, alternativt hur mycket sill de åt/person... :D).
Imorgon har det säkert lugnat ner sig... :)
 
Har duschat, tagit Alvedon för skallen, borstat tänderna, tagit fram kläder inför i morgon, packat väskan (kvar att packa ner är mellanmål 1 som är en propud shake) och är nu redo för sängen. Ska åka till Eskilstuna i morgon, ser inte fram emot bussresan, men måste göras...
Illamåendetablett nerpackad också- vill inte att ev åksjuka förstör hela resan.
Givetvis glömde jag mitt mellanmål i kylen! Det var onekligen väntat faktiskt. Bussresorna gick bra, men jag föredrar tåg, jag blir så åksjuk och det är så stressigt! Men en ansökan om färdtjänst är skriven och skickad också, så håll tummarna för att jag kan få slippa sådana här resor hädanefter, hade det inte varit för Arbetsförmedlingens SIUSkonsulent hade jag inte kommit dit jag skulle ens för hon hämtade upp mig, hjälpte mig rätt, var med vid besöket och lämnade av mig och såg till jag kom på rätt buss, och stressen över resorna gjorde att jag missade fokus på själva besöket på dövblindsmottagningen.

Har promenerat med vovven några gånger i värmen, det blir inte långrundor sådan här dagar utan flera korta istället-han ogillar gassande sol. Vi har även suttit på ballen och njutit av det fina vädret och vinden mot huden, så skönt med lugn! Maten skötte sig själv i ugnen i minst en timme så vi satt där och bara njöt!

Sedan gjorde jag färdigt middagen, som jag äter nu. Ytterfilé i ugnen i sås, till det ris, stekt sparris, stekt svamp och tomater :D Många matlådor! :D

https://www.niiinis.se/2023/06/08/f...lHnJga94F2IFA18E8gYz-suVcq7_LxfWfpvbr8hHXEGsU

jag är helt slut, men nöjd!
 
Det har varit otroligt mycket folk i affären varje dag vid lunchtid hela denna vecka. En dag såg jag en kvinna köpa 9 burkar matjessill (jag kunde inte hjälpa att jag undrade hur många gäster hon skulle ha, alternativt hur mycket sill de åt/person... :D).
Imorgon har det säkert lugnat ner sig... :)
Var i byn och hämtade paket på Ica. Ingen parkering och långa köer.....
 
Har så ont att jag tog en oxykodon. Nu är jag snurrig och har ont.
Tror jag håller mig till Alvedon i fortsättningen
Jag tar det ibland mot migrän och även om jag har illamående och yrsel vid migrän och tar tabletter mot det så är det som att när värken släpper så går kroppen ner lite i varv. Jag känner mig aldrig påverkad, men är så otroligt tacksam varje gång jag känner att de fungerar så ibland säger jag att det är Guds gåva till migräniker :D Låter lite illa kom jag på en dag :D
 
Har i sisådär 45 min haft inpackning i håret men nu är det dags att duscha.
Sen måste jag äta. Noll aptit i värmen men glass är tydligen inte hela kostcirkeln :rofl:

20230622_112503.jpg
 
Ser på Drömlandet med Carina Bergfeldt och Tareq Taylor, de är i Alabama. Ska nog äta nåt. Har hängt upp tvätten, två byxor var torra, resten var fuktigt. Är så varmt nu så det borde ha torkat till i morgon.
 
Pga jobbar på kirurgen blev jag nyfiken :angel:
Vad hittar den på?
Det där besöket på akuten för nån månad sen slutade ju i misstänkt inre hematom. Nu är dock kirurgerna oense och några tror att det kan vara gist (tumör) men den sitter på en konstig plats för det. Så det enda de kommer fram till är att jag måste genomgå en biopsi av massan 🙈 det är bara jag som åker in med diffusa magsmärtor som jag inte åkt in med om inte mamma skällt ut mig och kommer ut i andra änden med eventuell tumör 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 218
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp