Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livets första feber. Men det är i varje fall mysigt att åka vagn i regnet. Jag klagar inte heller. Sommarregn :heart

IMG_9823.jpeg
 
Går en sväng med hunden. Insåg när jag gick ut och hämtade sonens bäddning från vagnen kl. 18.50 hur orimligt tidigt vi tar kväll just nu. Grannarna har precis tänt grillen och korkat upp men vi åt middag vid 17 och nu ska barnen sova, och efter det blir det stilla kväll för oss hemma. Så nu tar jag en kort promenad runt…

… nej och där skrev maken att sonen vaknat. Okej, fick insupa 5 min sommarkväll i varje fall. Hem och amma! Testar min lycka i morgon i stället. Rätt mysigt ändå att höra alla festligheter som pågår i folks trädgårdar. Sommarnätter, alltså! :heart
Jag gjorde nästan samma observation igår när det väl blev svalt nog att ta ut Marodör i vagnen. Här är vi snudd på klara för dagen och folk har precis gjort kväll liksom.
 
Jag gjorde nästan samma observation igår när det väl blev svalt nog att ta ut Marodör i vagnen. Här är vi snudd på klara för dagen och folk har precis gjort kväll liksom.

Haha ja. Ätit middag och plockat undan. Vinglasen står i maskinen. Barnen badade, läst böcker och borstat tänder. Lägger dottern, släcker ner och kryper ner i soffan med sonen. Startar Netflix och klockan är.. 19.30?!? Samtidigt korkar grannarna upp utanför fönstret och grannbarnen spelar fotboll 😆

Vi kan ju inte ta oss någonstans efter 19, och även om vi kan vara utomhus på tomten just nu så har det senaste veckorna tagit ett par timmar för sonen att somna ordentligt så man måste ligga och klappa på honom i soffan. Så det har inte varit helt enkelt. Men jag ska bli bättre på att komma ut lite med hunden, och någon kväll framöver ska jag åka och ta ett dopp. Det är synd att vi inte kan göra saker ihop jag och maken men bättre att göra lite saker själv än att bli helt låst. Vi kommer ha gott om tid tillsammans i framtiden!
 
Haha ja. Ätit middag och plockat undan. Vinglasen står i maskinen. Barnen badade, läst böcker och borstat tänder. Lägger dottern, släcker ner och kryper ner i soffan med sonen. Startar Netflix och klockan är.. 19.30?!? Samtidigt korkar grannarna upp utanför fönstret och grannbarnen spelar fotboll 😆

Vi kan ju inte ta oss någonstans efter 19, och även om vi kan vara utomhus på tomten just nu så har det senaste veckorna tagit ett par timmar för sonen att somna ordentligt så man måste ligga och klappa på honom i soffan. Så det har inte varit helt enkelt. Men jag ska bli bättre på att komma ut lite med hunden, och någon kväll framöver ska jag åka och ta ett dopp. Det är synd att vi inte kan göra saker ihop jag och maken men bättre att göra lite saker själv än att bli helt låst. Vi kommer ha gott om tid tillsammans i framtiden!
Ja men lite så. Nu är iofs Marodör himla enkel men att göra NÅGOT avancerat efter 19.30ish finns inte på kartan. Visst en kortare promenad för att det är först då det är svalt nog? Men laga mat? Nope. Besöka nån? Hahahaha humorn är hög hör jag.

Nu har ju vi bara en liten men ja, att inte ha riktigt samma tid för oss är trist men det kommer igen sen. ❤️
Jag har orimligt många påslakan så det låter som en bra deal! :angel:
Deal! :rofl:
 
Vad jag borde göra: packa skötväskan, sterilisera nappflaskor, planera kläder och ombyte till Marodör, sanera mig, hänga tvätt när maskinen strax är klar.

Vad jag gör: agerar säng åt sovande Marodör som är gosigaste i världen och jag har inte hjärta att lägga ner honom i spjälsängen. Han trivs utmärkt i sin säng så det är inga problem.

Vad jag tycker om vad jag gör: jag kan inte begripa att den här perfekta lilla människan är någon jag varit med och skapat. Han är så himla söt och charmig och glad och tillfreds med allt. Att han vill använda mig som säng triggar löjligt mycket känslor och hormoner och jag Kan knappt tänka klart. Hur var livet innan min skatt kom? :love:
 
Vilken slö morgon.... jag ska strax iväg och äta lunch på stan, men har nästan inte kommit igång alls. Glad att jag lyckades klä på mig i alla fall, och fick sedan hämta mig gäspandes i soffan en stund. Semesterläge börjar klicka in lite i förskott sådär. Men så skönt med lite regndroppande idag! Det är verkligen behövligt, det får gärna komma mer regn under veckan! Lagom till en grön och solig midsommar. :D:love:


1687082144584.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 250
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp