Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går en sväng med hunden. Insåg när jag gick ut och hämtade sonens bäddning från vagnen kl. 18.50 hur orimligt tidigt vi tar kväll just nu. Grannarna har precis tänt grillen och korkat upp men vi åt middag vid 17 och nu ska barnen sova, och efter det blir det stilla kväll för oss hemma. Så nu tar jag en kort promenad runt…

… nej och där skrev maken att sonen vaknat. Okej, fick insupa 5 min sommarkväll i varje fall. Hem och amma! Testar min lycka i morgon i stället. Rätt mysigt ändå att höra alla festligheter som pågår i folks trädgårdar. Sommarnätter, alltså! :heart
 
Idag har jag varit hundvakt 🥰 och fick så fin utelyckta och söt somrig duk med jordgubbsmotiv som tack 😍.
Vi har satt igång med veden idag: blev änna varmt på vedbacken och inte minst för sambon i skyddsbyxorna när han körde med motorsågen och under tiden körde jag med vedklyven 😊.
 
Morfar flyttades från hjärtintensiven till annat sjukhus där folk inte är lika dåliga men ändå behöver vård.

Nu är han tillbaka på det större sjukhuset pga andningen är sådär och jag har en känsla av att han ligger på samma avdelning som pappa låg på (andning är deras grej så att säga).

Vi får se hur det går. Några av barnen är iaf i skick för att hälsa på, inkl den som annars bor utomlands men nu är på besök.

Tuff sommar som sagt.
 
Sambon följde med till stallet idag med och hade det gött på uteplatsen medan jag och kompisen promenixade en sväng; lite halvkvav luft men ändå skönt och mysigt med våra pålls 🥰.
På vägen hem ikväll blev det en middagsdejt med älsklingen på pizzerian; som alltid hur gott som helst med deras sommarsallad och den absolut godaste rhode islanddressingen 😋🥰. Soffhäng till gårdagens avsnitt av Fångarna på fortet 😊.
 
Delade små hemodlade minipaprikor i eftermiddags, råkade sen komma åt munnen och fy tusan vad starka de var! Läpparna svullnade upp och det kändes som om huden brann, har tagit fram tills nu innan det lättat 🔥

Det var nog raketbränsle i dem 🚀, så de fick åka I komposten med raketfart 😬
 
Nyduschad och soffhäng hägrar :up:

Noterade också att trots (av läkare rekommenderad) 4-dubbel dos av antihistamin, så attackeras jag ändå av allergiutslag som dyker upp från ingenstans på märkliga ställen :cautious:

Å andra sidan kanske det varit mer utbrett och ilsket på standarddos 🤷‍♀️
 
Delade små hemodlade minipaprikor i eftermiddags, råkade sen komma åt munnen och fy tusan vad starka de var! Läpparna svullnade upp och det kändes som om huden brann, har tagit fram tills nu innan det lättat 🔥

Det var nog raketbränsle i dem 🚀, så de fick åka I komposten med raketfart 😬
Vad var det för sorts paprika?
 
Nästan byggt färdigt sonens förstutrapp.
20230617_211127.jpg
 
Idag har jag varit hundvakt 🥰 och fick så fin utelyckta och söt somrig duk med jordgubbsmotiv som tack 😍.
Vi har satt igång med veden idag: blev änna varmt på vedbacken och inte minst för sambon i skyddsbyxorna när han körde med motorsågen och under tiden körde jag med vedklyven 😊.
Akta er dymmeln skiter i veden...
 
Ok, måste erkänna att vi äger ett(!) underlakan. Vi har löst det med att tvätta tidigt på dagen. Nu är klockan 01.43 och vi hade glömt det ute. Det var alltså blött av fukt. Återkommer imorgon med rapport om hur vi löser nattens sömn. 🤪
Vi har flera....

Idag såg det ut så här... det som göms under lakanet kommer fram vid bäddning...
20230617_214939.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 250
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp