Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte så mycket, är ”tung i huvudet”. Pysslar lite med tvätten, städar väldigt långsamt, skriver lite på Messenger, ser någon lagom lättsam film osv. Funderar på att köra till Ica och hämta mitt lilla paket från Pärlans Konfektyr.
 
Sådär. Nu står bullarna på jäsning nummer två :) ! Fyllningen blir smör, kanel och lika delar strösocker och muscovadosocker :d.

Har hoppningen i bakgrunden. Känns som vanligt lite svårt att hänga med i vad som händer om man inte sitter och tittar lite mer noga...
 
Ngn som vet ngt superlim som funkar att limma sula på sandaler?
Mina har gått sönder men jag har så förtvivlat svårt att hitta skor som funkar så jag tänkte prova att laga.

Åh, det undrar jag också! Har ett par jodphurs-kängor som i övrigt är i fint skick, men där sulan glappar irriterande framtill på den ena.... :cautious:

Har i USA finns det flera olika sorters "Sko lim" ... bade flera som heter just sko lim och nagra som heter "sko cement" som jag antar att man har pa olika sorters sulor.
Finns det har borde ni kunna fa tag pa det i Sverige ocksa!
 
Äter pastasallad som jag äntligen lyckades göra, pastan kokad i torsdags :D Innan tittade jag på katten medans den var ute för att undvika mer "olyckor" och då insåg jag att spenaten som denne kissat på/bredvid igår har växt som fasen över natten :confused:
:confused::confused:
 
Ngn som vet ngt superlim som funkar att limma sula på sandaler?
Mina har gått sönder men jag har så förtvivlat svårt att hitta skor som funkar så jag tänkte prova att laga.


Jag lämnade in till skomakaren som limmade sula på ett par sandaler. De blev som nya. Jag går nästan alltid och frågar skomakaren om det går att göra något när skor är trasiga hellre än köper nytt. Såg nu att du hade samma fråga @bettysmatte skomakare är mitt bästa tips.
 
Åker spårvagn där det uppenbarligen inte fungerar att stänga av värmen känner varmluft. Inte ofta jag blir svettig tål värme väldigt bra. Men nu rinner det av svett O_o
Råkade ut för liknande situation på en buss för herrans massa år sen, väldigt jobbigt så skickar :heart Jag hade tur att bussen byttes ut efter halva min resa, svårare med spårvagn antar jag, därefter åker jag inte buss utan en kall gärna fryst vattenflaska sommartid...
 
Råkade ut för liknande situation på en buss för herrans massa år sen, väldigt jobbigt så skickar :heart Jag hade tur att bussen byttes ut efter halva min resa, svårare med spårvagn antar jag, därefter åker jag inte buss utan en kall gärna fryst vattenflaska sommartid...


Ja dessutom en nyare spårvagn där inga fönster går att öppna. Motiveringen till det var att då fungerar inte klimatanläggningen om man skulle kunna öppna fönster. Men då får man nog se till att värmen går att stänga av.
 
Precis fått svar på etnicitetstestet jag skickat in, utan någon större förvåning så har jag till största delen tornedalsfinskt, samiskt och finskt påbrå. Så min extremt stereotypiska dragning till knivar och vemod är förklarat, typ. 😂

Edit: 3% centralasiatiskt påbrå, mest troligt hunn. ⚔️
 
Senast ändrad av en moderator:
Precis fått svar på etnicitetstestet jag skickat in, utan någon större förvåning så har jag till största delen tornedalsfinskt, samiskt och finskt påbrå. Så min extremt stereotypiska dragning till knivar och vemod är förklarat, typ. 😂

Edit: 3% centralasiatiskt påbrå, mest troligt hunn. ⚔️
Hunner menade jag ju självfallet. 😅
 
Druckit massa alkohol och träffat en mysig vän en kort stund.
IMG_2591.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 252
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp