Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade kl 5.20, så åkte och badade i min favoritsjö. Fantastisk morgon!
Stilla och varmt vatten, helt ensam. Underbart helt enkelt.
20230617_063010.jpg
 
Nyligen hemkommen.
Lyckats med två goda gärningar idag. Först hjälpte jag en man in med ett plommonträd i sin bil på parkeringen utanför Blomsterlandet.
Var flera som tittade och en dam som gick förbi honom och kommenterade att han bröt grenar men inte erbjöd dom sig att hjälpa...
Jag kunde själv inte gå förbi utan att fråga om han ville ha hjälp så tillslut fick vi in det efter jag hjälpte att hålla ihop grenarna och han själv fick ansvaret för rotklumpen. :up:
Vad snällt av dig :) ! Jag hjälper också där jag kan. Men jag vet inte hur många gånger jag själv har stått och kämpat med att lyfta något, och INGEN har erbjudit sig att hjälpa. I Sverige då. I USA fick jag alltid erbjudande om hjälp av någon rätt snabbt :) !
 
Mysig morgon :love:

Samtal från skärgården om hur det går och att de sett en skrattmås försvara sig mot fiskmåsar. Den flög sedermera förbi i videosamtalet och lät arg 😅
Frågade om den lät så arg hela tiden och om det var en liten fågel för då är det nog en tärna.
Det var det :D
Kul att alla djurböcker jag plöjde som barn har gett avkastning haha.

Nu ska jag fixa kaffe och frukost, sen blir det GCT hela dagen, och imorgon!
 
Ätit frukost. Tjafsar konstant med barnet och bråkar typ 50 gånger om dagen (sagt med lite glimten i ögat 😘).

Kollegan säger fortfarande att ”Men kan han inte följa med då?” när vi försöker hitta datum för vår resa. Jag sa lite fint att han ”…är ett väldigt intensivt barn”. Hon skulle bara veta 😂
 
Ngn som vet ngt superlim som funkar att limma sula på sandaler?
Mina har gått sönder men jag har så förtvivlat svårt att hitta skor som funkar så jag tänkte prova att laga.
 
Ngn som vet ngt superlim som funkar att limma sula på sandaler?
Mina har gått sönder men jag har så förtvivlat svårt att hitta skor som funkar så jag tänkte prova att laga.
Åh, det undrar jag också! Har ett par jodphurs-kängor som i övrigt är i fint skick, men där sulan glappar irriterande framtill på den ena.... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 254
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp