Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehh ... va?! Jag svarar/reagerar ju på den infon jag fått. Ger du vag info så får du räkna med att andra svarar på det du skrivit, inte på det du inte skrivit.
Fast det är okänsligt att börja argumentera på det sättet nät du inte har all info och hade läst att jag hade rejäl ångest över det. Kändes inte alls bra för mig att läsa ditt inlägg, det spädde på min ångest.
 
Gjort en god efterrätt på choklad - och vaniljglass, jordgubbar, grädde och krossad cookie :love:

IMG_20230616_214946695.jpg
 
Har tittat på halva Pretty woman. Andra halvan ser vi imorgon.
Dottern ville lägga sig. Ledig imorgon = tämligen fullt upp. Väckning strax före 7.30 så åtminstone sovmorgon :)
 
Steker pannkakor och fixar mackor inför morgondagens äventyr då vi ska köra 2 timmar norrut, ställa bilen, vandra genom bergen i 8 timmar till en annan by där vi har hyrt en stuga med utsikt över Loch Eil. Det ska bli så himla härligt alltihop! Och ja, vi kommer absolut att vara DET paret som vandrar en hel dag med en flaska champagne i ryggsäcken. Vi kommer eventuellt att ångra det, men är det bröllopsdag så är det! Blir det för tungt får vi väl öppna den och dricka ur lite halvvägs eller nått :angel:
 

Bifogade filer

  • 20230616_203733 (1).jpg
    20230616_203733 (1).jpg
    185,3 KB · Visningar: 41
Finaste karln, min älskling idag sedan 10,5 år 😍❤ följde med till stallet innan vi åkte och handlade lite till kvällen 😊. Tog in hästarna för den vanliga skötseln;joggade litet stycke med dem, pust i den jobbiga värmen men älskar ljudet av deras rytmiska trav tillsammans mot grusvägen 😍. Vilodag för pållan och dagen till ära hittade sambon färska kräftor från Hjämaren till en kall öl medan jag njöt av jordgubbar från Ringstad gård med vaniljglass, chokladglass och silverkulor 😍.
 
Nyligen hemkommen.
Lyckats med två goda gärningar idag. Först hjälpte jag en man in med ett plommonträd i sin bil på parkeringen utanför Blomsterlandet.
Var flera som tittade och en dam som gick förbi honom och kommenterade att han bröt grenar men inte erbjöd dom sig att hjälpa...
Jag kunde själv inte gå förbi utan att fråga om han ville ha hjälp så tillslut fick vi in det efter jag hjälpte att hålla ihop grenarna och han själv fick ansvaret för rotklumpen. :up:

(Vilket förövrigt fick mig att tänka på när jag för några år sedan såg några personer som försökte få in en julgran i en bil modell mindre... :rofl: )

Sen när jag kom till jobbet fick jag frågan om jag kunde ta med "lite" utrustning hem av en branschkollega. Han själv skulle en 70 mil uppåt landet på nytt jobb och ville helst inte ha bilen full och köra massa fram och tillbaka. 😅
Min bil kan nog räknas som liten men det går in bra mycket som tur är. Så han kunde åka vidare med tom bil och jag med full bil hemåt där jag blev uppmött hemma på min parkering av en av hans föräldrar för vidarelämning mitt i natten. :rofl::D


Nu ska jag försöka sova innan solen går upp helt igen. Var ju nästan "mörkt" någon timme iallfall. :sleep:
 
I dag var det sista dagen att kora skolbarn tills Augusti 28. Som jag har langtat att stanna uppe sent och kunna "sleep in". Jag laddar just klockan och petade pa den for att se vilken tid det ar.
Med stor besvikelse sag jag att klockan var 6:40 ... Det ar verkligen for tidigt att ga isang ... sarskilt om jag ska kunna sova langra i morgon bitti.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 254
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp