Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken bra och rolig plan! Tack för tips på sommaraktivitetPlanen är att vi ska pricka av alla kommunens 22 naturreservat under året, och med dagens två har vi så prickat av 5 av 22.
Kul att kunna inspirera!Vilken bra och rolig plan! Tack för tips på sommaraktivitet
Regnar i södra Småland. Och åskar - mindre kul... När regnet drog in sjönk temperaturen från ca 25 till 15 grader...I min del av skåne. 22 grader. Ett moln kom, några regndroppar. Efter dropparna, 30 grader. Så jäkla kvavt. Ett par mil härifrån regnar det och åskar det.
typ Markarydshållet? Här har molnen börjat komma nu så kanske kanske, molnen kan nog komma från nordost nu (bor nära Hallandsåsen).Regnar i södra Småland. Och åskar - mindre kul... När regnet drog in sjönk temperaturen från ca 25 till 15 grader...
Ungefär. Jag stör mig dock lite på att det åskar mer än det regnar...typ Markarydshållet? Här har molnen börjat komma nu så kanske kanske, molnen kan nog komma från nordost nu (bor nära Hallandsåsen).
Blixtrar mycket nu! Och slår så det dundrar verkligen. Bara inte det tänder på i skogen...Ungefär. Jag stör mig dock lite på att det åskar mer än det regnar...
JajjamänI värmeböljan
Varför skulle det vara allvarligt? Gissar att det är inom kommunens socialpsykiatri @parellikusken och såna journaler måste väl sparas en viss tid. (Länge).Det är förmodligen känsliga personuppgifter och det är faktiskt rätt allvarligt att det sparats. Säg till i dm om du vill ha lite stöd med att begära radering av personuppgifterna. Jag har jobbat en del med personuppgiftsbehandling även om det inte längre är min huvudsakliga arbetsuppgift.
Fast jag jobbar inom äldreomsorgen, det är klart allvarligt att en annan stadsdel inom en helt annat område hamnar synligt för mig som inte ska kunna komma åt dessa uppgifter.Varför skulle det vara allvarligt? Gissar att det är inom kommunens socialpsykiatri @parellikusken och såna journaler måste väl sparas en viss tid. (Länge).
Förut var det iaf så att uppgifter från försörjningsenheten raderades helt 5 år efter sista kontakten men allt annat inom soc sparas tills det kan gallras helt/delvis. Ett år är kort tid.
Jaha men det framkom faktiskt inte när du först skrev om det. Eller så missade jag den delen.Fast jag jobbar inom äldreomsorgen, det är klart allvarligt att en annan stadsdel inom en helt annat område hamnar synligt för mig som inte ska kunna komma åt dessa uppgifter.
Dessutom var det i vårt planeringssystem och inte i ärendesystemet. Och det var bara jag som hamnat där, såg inte att någon annan persons uppgifter hamnat fel.
Så ja, det är allvarligt. Hur ser du på det?
Här har Länsstyrelsen typ en bok om naturreservaten man kan hämta i receptionenVilken bra och rolig plan! Tack för tips på sommaraktivitet